Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuil in ooghoeken
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
Vuil in ooghoeken
Hoi allemaal,
Mijn hond heeft veel last van vuil in zijn ooghoeken. Het lijkt een beetje op 'slaap' zoals wij ook wel eens hebben. Drie keer per dag haal ik het weg met een doekje. Hoe komt dit toch en wat kan ik doen om dit te verminderen?? Hij maakt zelf nooit zijn ogen schoon.
Groetjes Evelien en Rebel
Mijn hond heeft veel last van vuil in zijn ooghoeken. Het lijkt een beetje op 'slaap' zoals wij ook wel eens hebben. Drie keer per dag haal ik het weg met een doekje. Hoe komt dit toch en wat kan ik doen om dit te verminderen?? Hij maakt zelf nooit zijn ogen schoon.
Groetjes Evelien en Rebel
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Diesel heeft er ook regelmatig last van, behalve schoonmaken doe ik er weinig aan.
Hij zwemt graag en ligt daarna graag in het zand te raggen.
Als ik het echt bar en boos en heel veel vind, druppel ik homeopathische oogdruppels in zijn oog om te spoelen.
Eerlijk gezegd helpt gekookt afgekoeld water net zo goed.
Hij zwemt graag en ligt daarna graag in het zand te raggen.
Als ik het echt bar en boos en heel veel vind, druppel ik homeopathische oogdruppels in zijn oog om te spoelen.
Eerlijk gezegd helpt gekookt afgekoeld water net zo goed.

-
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
- naikel
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Mijn hond kan ook veel prut hebben in zijn ogen. Zolang het niet groen is zegt mijn DA dat er niets aan de hand is.
Als hij erg veel prut heeft (meestal 's morgens) dan kook ik water, een zakje kamille thee erin, af laten koelen en daarmee het oog schoonmaken.
Als hij erg veel prut heeft (meestal 's morgens) dan kook ik water, een zakje kamille thee erin, af laten koelen en daarmee het oog schoonmaken.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
- nieuw lid
- Contacteer:
Onze honden hadden er ook last van, maar wat goed helpt is dat je een lik vaseline onder de ogen doet en dat gewoon volhouden en op laatst is het over.
zo hebben wij het ook gedaan.
Groetjes Danny en Linda

http://www.lwd-american-bulldogs.mijnhomepage.nl
zo hebben wij het ook gedaan.
Groetjes Danny en Linda

http://www.lwd-american-bulldogs.mijnhomepage.nl
-
- Zeer actief
Het is hier geel/groen sinds 4 dagen en maak het 3x per dag schoon met wattenschijfjes en afgekoelde kamillethee.Reini schreef:Mijn hond kan ook veel prut hebben in zijn ogen. Zolang het niet groen is zegt mijn DA dat er niets aan de hand is.
Moet ik naar de DA of kan ik het nog even aankijken?

Je kunt ook een oogzalfje bij de dierenspeciaalzaak halen.pepim schreef:Het is hier geel/groen sinds 4 dagen en maak het 3x per dag schoon met wattenschijfjes en afgekoelde kamillethee.Reini schreef:Mijn hond kan ook veel prut hebben in zijn ogen. Zolang het niet groen is zegt mijn DA dat er niets aan de hand is.
Moet ik naar de DA of kan ik het nog even aankijken?
Als het niet echt levensbedreigend is, kom je met zelf dokteren een heel eind.
Als ik zelf een ontstoken oog heb zit ik ook niet bij de huisarts.