Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Luie darm

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Luie darm

Ongelezen bericht door Yunyah »

Vanmorgen zijn Suus en ik naar de dierenarts geweest omdat ze nog steeds moeilijk poepte. Ze heeft er zichtbaar moeite mee en ik vaak erg blij als het klaar is, wat mij de indruk geeft dat ze dan erg opgelucht is. Ze had verder geen last van de blaas.

De dierenarts heeft bij haar na een inwendig onderzoek een luie darm geconstateerd. Daardoor wordt het eten gewoon erg langzaam verwerkt en duurt het lang voor het aan de andere kant is zeg maar en daardoor wordt het ook erg droog/hard hoewel ze toch wel genoeg drinkt nu.
Ze krijgt nu straks Isogel (ook oudere mensen gebruiken dat) en ze mag geen botten hebben. Gelukkig kreeg ze die al niet. Verder kan ik wat melk door het eten en/of water doen. Ik geef zelf soms een paar drupjes olijfolie op het voer en dat helpt ook wel een klein beetje.

Zijn er hier nog meer mensen met een hond die een luie darm heeft? Wat doen jullie hier tegen? Wat is wel en wat juist niet goed om te geven?
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”