Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oksels

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Oksels

Ongelezen bericht door Reini »

Morgen bel ik de DA of ik met Vegas terecht kan. Hij heeft al een paar dagen 'kapotte' oksels. Zijn oksels zijn rood en pusserig. Het lijkt wel dat er puisten opzitten. Het is niet gevoelig, ik kan er gewoon aanzitten.

Ik heb het al gespoeld met kamillethee maar dat helpt helemaal niet dus morgen toch maar even naar de DA.

Wat me ook al een tijdje opvalt is dat hij een erg jeukerige huid heeft. Als ik ergens kriebel gaat hij heel erg met zijn poten krabben. Ik weet dat honden dat wel doen maar Vegas doet het bij de lichtste aanraking waar dan ook.

Zou de jeukerige huid aan het voer kunnen liggen? Hij krijgt inmiddels al ruim een maand Carnibest maar het jeukerige valt me pas een week of twee steeds meer op.

Waar kan een hond nog meer een jeukerige huid van krijgen? Allergie voor het eén of ander :19:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Marion.

Re: Oksels

Ongelezen bericht door Marion. »

Reini schreef:Waar kan een hond nog meer een jeukerige huid van krijgen? Allergie voor het eén of ander :19:
Saar heeft er twee jaar last van gehad. Van alles geprobeerd. De oplossing bij haar was stoppen met Frontline pipetjes :wink:

Sterkte. De zoektocht is heel erg vervelend, maar denk vooral eerst aan de gewoonste dingetjes. Inderdaad voer, en chemische rotzooi (Frontline, entingen). Morgen krijg je bij de dierenarts ws gewoon een anti-jeuk spuit. Ook weer rotzooi, maar het verlicht hem wel even een dag of 10.

PB anders Massam even... die heeft ook een berg aan ervaringen met haar reu!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wat vervelend voor Vegas!

Tja, allergie kan ook. Of voor voer, alhoewel dat met Carnibest me niet echt voor de hand liggend lijkt. Of voor pollen of gras of zoiets.

Ik hoop dat het gewoon iets van tijdelijke aard is! :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie heeft in zijn liezen ook van die rode plekken gehad. Waar het door kwam, geen idee! We voeren nu een tijdje FF en het gaat een stuk beter. Gelukkig heeft hij er weinig last van.

Succes in ieder geval morgen.
Reini
Zeer actief

Re: Oksels

Marion. schreef: PB anders Massam even... die heeft ook een berg aan ervaringen met haar reu!
Zij was de eerste waar ik aan dacht inderdaad, ik weet (van hier) dat zij erg veel problemen heeft met Sam zijn huid.

Frontline heb ik maar eén keer gebruikt en dat is al ruim twee maanden geleden. Ik denk ook dat ik het eerst in het voer ga zoeken. Ik weet niet in hoeverre Carnibest de oorzaak zou kunnen zijn dus ik wacht eerst de DA wel even af. Misschien kan zij aan de hand van zijn oksels al iets afzien.

Het is niet zo dat hij zelf erg veel krabt (niet meer dan gemiddeld) maar als ik hem aanraak wel, dus het jeukt toch.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Moos schreef:Of voor voer, alhoewel dat met Carnibest me niet echt voor de hand liggend lijkt.
In Carnibest zitten ook granen. Er zijn veel honden die daar niet goed tegen kunnen. Dan zou hij dat ook hebben op de brok hoor, maar goed... hij is nog maar erg jong natuurlijk.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

hij kan aan het ontgiften zijn :denken: (ik zou dus nog zeker een maand doorgaan met de carnibest :wink: ) maar staff's hebben over het algemeen een hele gevoelige huid :wink: wordt er nu onderhand wel een beetje gek van :jank: mensen maken zich druk om de oren van de AST maar ik hoor me nu ff te vaak over huidproblemen en dat vindt ik toch belangrijker om te proberen eruit te fokken dan verkeerd oren :denken:
Laatst gewijzigd door monky555 op 22 aug 2005 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Reini
Zeer actief

Marion. schreef:
Moos schreef:Of voor voer, alhoewel dat met Carnibest me niet echt voor de hand liggend lijkt.
In Carnibest zitten ook granen. Er zijn veel honden die daar niet goed tegen kunnen. Dan zou hij dat ook hebben op de brok hoor, maar goed... hij is nog maar erg jong natuurlijk.
Is er voer wat totaal geen granen bevat?
Afbeelding
Reini
Zeer actief

monky555 schreef:hij kan aan het ontgiften zijn :denken: maar staff's hebben over het algemeen een hele gevoelige huid :wink: wordt er nu onderhand wel een beetje gek van :jank: mensen maken zich druk om de oren van de AST maar ik hoor me nu ff te vaak over huidproblemen en dat vindt ik toch belangrijker om te proberen eruit te fokken dan verkeerd oren :denken:
Ontgiften? Wat bedoel je daarmee :19:

Vegas zijn flappies maken mij niks uit hoor, ik vind dit erg vervelend. Ik weet dat huidproblemen veel voorkomen dus dat heb ik al in mijn achterhoofd..
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Reini schreef:
monky555 schreef:hij kan aan het ontgiften zijn :denken: maar staff's hebben over het algemeen een hele gevoelige huid :wink: wordt er nu onderhand wel een beetje gek van :jank: mensen maken zich druk om de oren van de AST maar ik hoor me nu ff te vaak over huidproblemen en dat vindt ik toch belangrijker om te proberen eruit te fokken dan verkeerd oren :denken:
Ontgiften? Wat bedoel je daarmee :19:

Vegas zijn flappies maken mij niks uit hoor, ik vind dit erg vervelend. Ik weet dat huidproblemen veel voorkomen dus dat heb ik al in mijn achterhoofd..
als je van brok overstapt of van merk kan een hond gaan ongiften dan gooien ze de stoffen die ze opgehoopt hebben eruit zeg maar :wink: carnibest is een goed versvleesvoer en bevat veel minder graan als elke willekeurige brok dan ook :wink: ik geloof ook dat het het minste graan van de versvlees merken bevat (ik voer het niet dus weet het niet helemaal zeker) dus eigenlijk zit je met carnibest gewoon heel goed :ok: ik zou het dus zeker nog een maand aankijken met dit voer

toen monky ging ontgiften was echt verschikkelijk overal kwam pus uit kreeg wondjes was ziek, diaree en dan moet je juist doorzetten en het is echt helemaal goed gekomen

en over die oren doelde ik niet op vegas zijn oren hoor :mrgreen: maar over dat fokkers dat 9 van de 10 keer belangrijker vinden ik hoor de laatste tijd namelijk veel te vaak dat AST & de SBT een gevoelige huid hebben en het valt me op dat ik daar 3,5 jaar geleden bijna niks over hoorde toen begonnen bij monky de ellende en nu hoor ik het bijna dagelijks :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Reini
Zeer actief

monky555 schreef: als je van brok overstapt of van merk kan een hond gaan ongiften dan gooien ze de stoffen die ze opgehoopt hebben eruit zeg maar :wink: carnibest is een goed versvleesvoer en bevat veel minder graan als elke willekeurige brok dan ook :wink: ik geloof ook dat het het minste graan van de versvlees merken bevat (ik voer het niet dus weet het niet helemaal zeker) dus eigenlijk zit je met carnibest gewoon heel goed :ok: ik zou het dus zeker nog een maand aankijken met dit voer

toen monky ging ontgiften was echt verschikkelijk overal kwam pus uit kreeg wondjes was ziek, diaree en dan moet je juist doorzetten en het is echt helemaal goed gekomen

en over die oren doelde ik niet op vegas zijn oren hoor :mrgreen: maar over dat fokkers dat 9 van de 10 keer belangrijker vinden ik hoor de laatste tijd namelijk veel te vaak dat AST & de SBT een gevoelige huid hebben en het valt me op dat ik daar 3,5 jaar geleden bijna niks over hoorde toen begonnen bij monky de ellende en nu hoor ik het bijna dagelijks :wink:
Ik begreep het van die oren! Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik de huid ook vele malen belangrijker vind :wink:

Ik heb voor Carnibest gekozen omdat hier inderdaad de minste granen inzitten en omdat ik kvv wil geven leek dit mij het beste merk.

Ik begrijp het ontgiften-verhaal en ik zal dit ook even als optie bij de DA vermelden zodat ze daar ook rekening mee kan houden.

Het is inderdaad jammer dat vele fokkers druk zijn met de oren ipv met de huid want dat zou voor iedereen toch belangrijker moeten zijn :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ik ben net bij de DA geweest en ik heb zalf meegekregen om de irritatie te verhelpen. De DA dacht zelf ook dat het aan het voer ligt omdat hij dat pas een maand krijgt.

Ik moet de zalf driemaal daags smeren tot het over is!
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Reini schreef:Ik ben net bij de DA geweest en ik heb zalf meegekregen om de irritatie te verhelpen. De DA dacht zelf ook dat het aan het voer ligt omdat hij dat pas een maand krijgt.

En mag je bij hetzelfde voer blijven ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Reini
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Reini schreef:Ik ben net bij de DA geweest en ik heb zalf meegekregen om de irritatie te verhelpen. De DA dacht zelf ook dat het aan het voer ligt omdat hij dat pas een maand krijgt.

En mag je bij hetzelfde voer blijven ?
Ja want het komt waarschijnlijk door de overgang.
Als de uitslag niet overgaat kan het aan het voer zelf liggen dus dat is even afwachten.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:
Hoi Marion,

Er zitten geen granen in Carnibest!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

monky555 schreef:hij kan aan het ontgiften zijn :denken:
Daar zat ik dus ook gelijk aan te denken! Dat kan heel goed. Gebeurt wel vaker bij honden die overgaan op Carnibest.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:
Marion. schreef:
Is er voer wat totaal geen granen bevat?
Ja, Carnibest dus.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Scooby schreef:
Marion. schreef:
Hoi Marion,

Er zitten geen granen in Carnibest!
rijst is toch ook een graangewas :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”