heb hier alleen een topic van gemaakt en geen pb (zoals gevraagd) omdat ik vind dat dit soort zaken best openbaar besproken kunnen worden zonder alle onnodige verwijten heen en weer,
huishonden (niet denegerend bedoeld) en africhtingshonden zijn nou eenmaal verschillend, er wordt vaak anders mee omgegaan,
maar,
we kunnen ook van elkaar leren,
zo loopt er op onze club ook iemand die nu thuis voor t appel met een clicker werkt,
we doen veel met voer beloning (worst)
belonen met een bal, met onze stem
alleen met dat verschil dat de hond minder aan ons moet hangen omdat hij naast werken voor de baas (kort bij en gesteund) uiteindelijk OOK op afstand zelfstandig moet werken en beslissingen moet nemen (zoals bij de schijn in de KNPV waar de hond zelf moet bepalen dat hij een stilstaande helper niet mag bijten en ook bij de stokaanval is er geen geleider in de buurt die de hond steunt om toch te bijten na de klap)
Vooor onze honden is het wat zwart witter, goed en fout, dus idd er wordt gecorrigeerd (als de hond de oefening snapt, anders heeft corrigeren geen zin), maar daar tegen over staat dat er ook uitbundig beloond wordt.........
ben hier niet veel omdat ik zoals ik al aangaf het erg druk heb met mn werk (en daar geen inet heb) en t weekend voor de hondjes is (dus gewoon maar ff hier in een nieuw topic),Ascha schreef:Van iemand van jouw kaliber wil ik wel iets aannemen..crutz schreef:bedoelde hier dus mee dat als je de ruimte en de tijd niet hebt en je hond bij een ander weg moet stoppen je geen extra hond moet nemen,starfleet schreef:Jij laat ook lekker je schuifpui naar je niet bestaande tuin open?Ascha schreef:
Allright!!![]()
Heel goed gezegd..
Anne
weet waar ik over praat,
heb door omstandigheden (ons huis werd gesloopt) ook een hond tijdelijk (10 mnd) bij iemand anders onder moeten brengen omdat we op ons tijdelijke adres geen plek voor 4 honden hadden, maar had dat liever niet gedaan, hoe goed ze daar ook zat (bij iemand die hele dagen thuis was en er lekker mee trainde)
en dan heb jij het over je hond op een bedrijven terrein plaatsen,
hoe jij hier praat over kennels ed (net als Scooby) is totaal NIET hoe ik er over denk
Bedoel dit niet sarcastisch..
Heb je mijn verhalen goed doorgelezen?
Je zult het met me eens zijn dat hier al veel domme antwoorden zijn gegeven.. Heb het in het begin eerst met ongeloof gelezen en nu neem ik bijna niets meer serieus hier.. Vandaar af en toe ook domme opmerkingen van mijn kant.. Lees terug wat er geschreven word..
Ben op hun niveau terug gaan praten..
Ik heb het niet eens meer over wat ik echt wil gehad..
Maar met jou wil ik graag verder praten.. en als jij zegt dat het op een bedrijfsterrein niet zou kunnen wil ik er graag met je over verder kletsen..
Hoe ik dat voor me zie zonder opruiende praat erover..
Dus als je dat ziet zitten is een pb welkom..
Greetzz
maar ff kort gezegd,
geen plek, dan zou ik er ook geen hond bij nemen om te trainen die van je zelf is,
misschien idd contact met een fokker uit de buurt waar je voor met een hondje kan lopen,
of gewoon geduld tot je wel de ruimte hebt (bij ons heeft het ook ruim een jaar geduurd voor mijn vriend een hond kon nemen omdat we destijds op een bovenwoning woonden en dat te klein vonden voor 2 honden)
en geloof me,
van mee lopen (en dus naar anderen kijken en anderen helpen) of met een hond van een ander lopen (desnoods een al gecertificeerde hond voor wedstrijden oid) leer je net zo veel, zo niet meer dan van zelf met een hond lopen, dus voor je sport kan t alleen maar goed zijn om eens wat langer te wachten,
probeer desnoods of je op verschillende clubs mee kan lopen (als er geen jonge hond op je zit te wachten heb je daar gewoon de tijd voor), dus niet alleen je eigen club, maar ook elders,
en probeer dan je eigen beeld/visie van het africhten te vormen, dat kan je alleen maar ten goede komen als je straks met een pup begint