De hond loopt altijd keurig aan de lijn, maar de man is (in mijn ogen) zo dom om over het losloopgedeelte en zelfs het losloopveld te lopen.
Iedere hond die in zijn richting komt brult of schopt hij desnoods van zich af. Best een logische reactie omdat zijn hond dus echt serieus agressief is.
Maar wat ik nu zo ongelooflijk dom vind is dat die man daar met zijn hond loopt

Op dat losloopveld is het bijna altijd druk, niet alle honden luisteren evengoed en zijn zo terug te roepen en er lopen ook pups die gewoon nog goed moeten leren luisteren.
Vanmiddag liep ik daar met Kaya en Moritz en de man kwam weer het veld op om over te steken. Kaya bleef gewoon netjes bij me, maar Moritz wilde polshoogte nemen. Het was nog een grote afstand, maar de man stond direct klaar in gevechtshouding

Ik riep Moritz en hij kwam gewoon dus er was verder niks aan de hand, maar bij voorbaat werd ik toch even pissig bij het idee dat hij Moritz een schop zou hebben verkocht

Ook zo heb ik eens een gevecht meegemaakt met deze hond en een Rottweiler, dat was niet prettig. Het gevecht werd door beide baasjes snel beeindigd, maar de man werd zo vreselijk kwaad: "volgende keer schop ik je hond dood en steek jou een mes in de rug"

Natuurlijk is het klote als jij je hond aan de lijn hebt en een andere hond komt erop af, maar in een situatie als deze is het er wel een beetje om vragen vind ik.
Ik snap best dat je ergens moet lopen met je hond, maar dit? Op zo'n veldje in een woonwijkbuurt waar veel honden komen?
Wat vinden jullie hiervan?