Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lengte Flexi's?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Lengte Flexi's?

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Van 5 meter ken ik, maar bestaan ze ook langer??
En kan ik voor Dazzle (23 kilo) gewoon de middenmaat nemen? (tot 20 kilo) of moet ik echt die grote hebben?
Hij trekt niet, en die grote vind ik wel heel erg groot...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Niet gebruiken die dingen, ik heb een boxertje door zo'n ding finaal zijn knie zien afknappen omdat een idioot dat ding 4 meter had uitstaan, neem liever een longeertouw :wink:
starfleet
Erelid

Re: Lengte Flexi's?

Ongelezen bericht door starfleet »

zoute-popcorn schreef:Van 5 meter ken ik, maar bestaan ze ook langer??
En kan ik voor Dazzle (23 kilo) gewoon de middenmaat nemen? (tot 20 kilo) of moet ik echt die grote hebben?
Hij trekt niet, en die grote vind ik wel heel erg groot...
Ik zou dan gewoon een middenmaat nemen. Wel niet zo'n koordding, maar een lintding. Je hebt ze in ieder geval ook van 7,5 meter..

Wij hebben een gewone tien meter lijn, voor als ze niet loskan maar we haar toch willen laten rennen en ballen bevalt veel beter dan de flex moet ik zeggen.

Anne
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Niet gebruiken die dingen, ik heb een boxertje door zo'n ding finaal zijn knie zien afknappen omdat een idioot dat ding 4 meter had uitstaan, neem liever een longeertouw :wink:
Hij zal vooral gebruikt worden voor lange natuurwandelingen waar honden niet los mogen. En ook weinig honden komen.
Tegenwoordig heb je toch ook die bredere? Niet zo'n koord.

Ik vind het fijn aan die dingen dat je dus niet op je hond zijn riem hoeft te letten en om je heen kunt kijken, met een longeertouw ben je toch steeds bezig met inhalen, loslaten en kijken waar je hond is... of zie ik dat nu verkeerd?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

zoute-popcorn schreef:
Ik vind het fijn aan die dingen dat je dus niet op je hond zijn riem hoeft te letten en om je heen kunt kijken, met een longeertouw ben je toch steeds bezig met inhalen, loslaten en kijken waar je hond is... of zie ik dat nu verkeerd?
Als zo'n stomme flex in de struiken verstrikt raakt is het een ellende, met een lange lijn niet. Maar waar jij hem voor wil gebruiken lijkt me ook wel handiger dan een lange lijn. Alleen in de struiken dus niet, op paden wel.

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

zoute-popcorn schreef:
Angel-eyes schreef:Niet gebruiken die dingen, ik heb een boxertje door zo'n ding finaal zijn knie zien afknappen omdat een idioot dat ding 4 meter had uitstaan, neem liever een longeertouw :wink:
Hij zal vooral gebruikt worden voor lange natuurwandelingen waar honden niet los mogen. En ook weinig honden komen.

Ja daar heb je gelijk in, ligt eraan waar je loopt als ik met Blisje loop dan gaan we naar open velden dan is het ideaal, maar op korte paden dan is een flexilijn die breed is wel ideaal, zou wel een felle kleur nemen hoor.

Maar een longeertouw is niet duur, misschien eens beiden proberen?Ik heb er nog eentje over, je mag hem zo hebben als je wilt?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Onze honden hebben we al jaren aan een flexi lijn. Als ik ze los heb, ben ik bang dat ze onder een auto komen (1 keer meegemaakt, dat wil ik nooit meer!). Ik gebruik zelf de langere lijn, volgens mij iets van 8 meter. Het enige lastige is wel eens als je andere honden tegenkomt, waar ze mee willen snuffelen, dat de lijnen wel gemakkelijk in de knoei komen. En inderdaad, het is wel opletten waar de lijnen zijn. Maar onze honden gaan altijd stil staan als de lijn onder hun is of als ze er dus last van hebben. Maar goed, dit zijn dan ook 2 kooikerhondjes van 12 kg per stuk.

Met de bredere lijnen heb ik ook wel eens gelopen. Een lijn van 10 meter en dan heb je een heel groot aparaat in je hand. Dat vind ik niet handig.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb voor allebei een flex van 8 meter
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
zoute-popcorn schreef:

Ja daar heb je gelijk in, ligt eraan waar je loopt als ik met Blisje loop dan gaan we naar open velden dan is het ideaal, maar op korte paden dan is een flexilijn die breed is wel ideaal, zou wel een felle kleur nemen hoor.

Maar een longeertouw is niet duur, misschien eens beiden proberen?Ik heb er nog eentje over, je mag hem zo hebben als je wilt?
Kan het proberen idd, die flexi lijnen zijn erg prijzig, en als dat ook goed werkt...
Maarre, woon je in mijn omgeving dan? :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb er twee van 8 meter, dat waren de langste flex lijnen dacht ik.

Ik zou je alleen wel met klem aan willen raden om voor de grootste te gaan!
Ik had voor Moos (7 kilo) de kleinste, die is tot 12 kilo, en die heeft hij stuk getrokken, gewoon opeens knapte die lijn. Dus als je dan met 23 kilo met de lijn tot 20 kilo wil lopen lijkt me riskant :wink:

Ik heb nu voor de hondjes dus die middenmaat.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb er één van 8 meter (ik heb de Large volgens mij, voor honden boven de 30 kilo). Aardig gewicht in je hand, maar als de logeerhond hier is gebruik ik hem wel. Logeerhond kan niet overal los, en is bovendien nogal een grote trut met plassen en poepen. En met 3 honden aan de lijn is het dan wel handig om die ene afwijkende hond aan een flexibel lijntje te hebben :wink:

Met Saar en Miep gebruik ik hem nooit. Wij wandelen ook heel veel, ook waar honden officieel niet los mogen lopen. Maar een jachtlijntje is al omgedaan zodra je de auto van de boswachter hoort :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marion. schreef: Wij wandelen ook heel veel, ook waar honden officieel niet los mogen lopen. Maar een jachtlijntje is al omgedaan zodra je de auto van de boswachter hoort :mrgreen:
Hoe hoog is de boete eigenlijk? Weet iemand dat?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”