Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben benieuwd of er veel mensen met een appenzeller sennenhond op dit forum te vinden zijn , het is een ras dat volgens mij niet zo vaak voorkomt hierzo.
Ik heb zelf een appenzeller van 1 jaar jong, een teefje en ze is superlief.
Ik zou het leuk vinden om met die mensen die ook een appenzeller hebben in contact te komen, maar natuurlijk ook met mensen met een ander ras.
Groetjes Marleen en pootje van Kibo
Nou het is moeilijker dan ik dacht ik probeer het vanavond nog even voor die foto en anders morgen het zou wel erg leuk zijn als er een foto staat he! :smile1:
*Marleen* & *Kibo* schreef:Ik ga het nog even proberen en anders schakel ik jullie hulp in!
He appenzellers!! Thanks Ed! Jij weet zeker al helemaal hoe het werkt hierzo?
Ik haal de Entelbucher Sennenhond en de Apenzeller Sennenhond steeds door elkaar Wat zijn de grootste verschillend tussen deze 2 rassen? De Entlebucher heeft een gekrulde staart toch of nie?
*Marleen* & *Kibo* schreef:Wat bedoel je daar precies mee?
Dat je niet de moeite neemt om een rashond te kopen die op een goede wijze gefokt is maar kiest voor het zachte prijsje. Er zijn heel veel mensen met hart en ziel bezig om het goede van de verschillende Sennenhonden te behouden en iemans zoals jij ondermijnt dat dan zo fijn.
Euhm wat ik eigenlijk bedoelde is dat er geen papieren bijzitten, wel papieren maar niet dat de naam zozeer met bijvoorbeeld een b moest beginnen dat heb je toch altijd bij die nestjes met de tweede en de derde enzo? maar verder is het 100 procent een ras.
En mij gaat het niet om het geld hoor, al moest ik al mijn spaargeld geven bij wijze van ik heb er veel voor over dus ik weet niet of je nu dan nog steeds hetzelfde bedoelt?
Geen papieren en wel papieren? Is het een hond die gefokt is volgens de regels van de rasvereniging met een aangekeurde moeder en vader? Heeft de rasvereninging het nest gekeurd? Is je hond ingeschreven en krijg je eerdaags de stamboom thuis?
Ja nou wordt het wel erg verwarrend kijk er zitten dus wel papieren bij maar het is toch altijd zo dat als ze ingeschreven staan als echte fokker dat je dan de naam van de hond met een bepaalde letter moet laten beginnen? Of kan het ook zo zijn dat dat niet hoeft?
Ik mocht zelf een naam bedenken en het hoefde niet met een bepaalde letter te beginnen.
Nou dan was dus hier niet het geval dus dan lijkt me dat geen echte fokker of heb ik dat mis?
Het is iig wel een geweldige hond en op zich mis ik die papieren niet maar is het dan zo dat dit een doorgefokt ras zou kunnen zijn?
Ik vind het leuk als jullie informatie kunnen geven hierover dan kan ik daar wat mee doen voor bijvoorbeeld een volgende keer.
Had je huiswerk gedaan en was vooraf gaan kijken en denken in plaats van het mee te nemen voor een volgende keer. Ik begrijp ook nog steeds of je nu wel of geen papieren hebt. Ben je een koopcontract met stamboomgegevens aan het verwarren? Dat zijn twee verschillende dingen. Krijg je (meestal als de hond een maand of 6 is) nog de stamboompapieren van de fokker toegezonden? Een echte fokker zal het daar me je over hebben gehad dus dat verhaal zou je moeten herkennen.
Je hond zal de papieren zelf echt niet missen, die van mij hebben hun stamboom ook nog nooit doorgelezen. Maar ik heb hierboven al een beetje beschreven wat er bij een rashond komt kijken. Het lijkt erop dat jij enorm hebt meegewerkt met het verpesten van een ras. Hou er ook rekening mee dat je dan, volgens de regels van de rasvereniging, niet met je hond mag fokken.
In Nederland is het niet verplicht om een naam met een bepaalde letter te laten beginnen. In België is dat wel het geval.
Sommige Nederlandse fokkers willen dat wel graag zodat ze direct weten uit welk nest de betreffende hond komt.
Bij onze Goldens mochten we ook zelf kieze welke naam we ze gaven. Maar de jongens hebben allebei wel een stamboom.
Verder hoeft een fokker niet geregistreerd te staan. Alleen mogen ze dan bij aanvraag van de stambomen slechts een enkele naam per pup opgeven. Dus niets ervoor of erachter omdat ze geen kennelnaam hebben geregisteerd.
Maar goed, begrijp ik uit jouw info dat jouw hondje geen stamboom heeft? Dan blijft mijn vraag nog steeds: waarom niet?
En verder vraag ik mij af wat je bedoelt met papieren?
Jullie verhaal komt me van allebei heel bekend voor en je zegt dat je hond niet per se met een beginletter hoeft te beginnen dan is dit dus geen doorgefokt ras maar gewoon met echte stamboom en alles erop en eraan. Thanks voor de info en voortaan zal ik het wat duidelijker neerzetten, maar ja dat heb je nou eenmaal met zo'n soort van chat.