Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv en barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Kvv en barf

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Nu ik in het bezit ben van een bench, en Dazzle nu snapt dat die er is om te kunnen kluiven, kan ik ook botten gaan voeren.
Alleen wat ik dus niet kon vinden, kvv kan je wel gewoon combineren met barfen toch?
Ik bedoel, iets minder kvv op een dag, en de rest wat botten met vlees?
Of komt hij dan toch nog tekort in stoffen?

Ik maak het zelf, ik koop smuldier pakjes, vlees, pens of kip en daar voeg ik zelf groenten e.d bij. Of moet ik de verhoudingen dan wat veranderen, dus minder smuldier en meer groenten e.d en dan de rest botten/vlees?
Omdat er hier geen slachtafval te krijgen is in de buurt, kan ik het dus niet iedere dag.
Of kan ik gewoon kvv geven en dan de rest gewoon zien als recreatie gebruik?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het ligt eraan of de botten echt opgegeten worden of dat er alleen aan gekluifd wordt. Als het botten zijn die ze echt kunnen opeten, zoals kipkarkasjes, kippen/eenden nekken, lamsribben en dergelijke, dan kan je het zien als een onderdeel van een maaltijd. Ik geef daarna gewoon vlees (dus geen compleet, maar wat kopvlees ofzo) en wat gepureerde groente. Maar zijn het de wat hardere lamsbotten of runderbotten, die ze niet echt opeten, dan kan je ze gewoon hun maaltijd geven.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”