Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouwe Jack

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

Ouwe Jack

Ongelezen bericht door Patrol »

De Jack Russel van de buren, ik noem hem altijd 'Opa' wordt echt oud. Hij is nu 17 of 18 en heeft de laatste dagen 2 keer een epileptische aanval gehad. Hij wordt helemaal stijf en schudt en na enkele seconden - minuut komt hij weer bij. Daarna loopt, eet en drinkt hij gewoon.

HIj is verder ook nog redelijk fit voor zijn leeftijd, loopt elke dag nog rond het huis, komt macho doen als Patrol loops is en beweegt nog redelijk voor zijn leeftijd. Zijn gehoor gaat achterruit en ook zijn zicht is niet helemaal helder, maar Opa doet nog vreselijk zijn best. :ok:

Maar ja de epileptische aanvallen..... wat denken jullie wat er nog gedaan kan worden?? Kun je dit nog behandelen bij zo'n oud hondje?? Heeft Jack pijn als die in zo'n aanval zit?? En erna?? Kortom wie heeft dit ook meegemaakt en wat heb je er gedaan. Tuurlijk spookt het onvermijdelijk ook door het hoofd, maar ja wanneer is de tijd voor Jack...........
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn oude hond Patries kreeg deze aanvallen ook toen ze ruim 15 was. Mijn dierenarts heeft het als volgt aan mij uitgelegd: ze zijn gewoon zó oud en zó tot op draad versleten dat er door de slijtage letterlijk kortsluiting komt in de hersenen, wat deze aanvallen veroorzaakt. Patries had 2 keer een korte aanval gehad (met een half jaar ertussen) waar ze redelijk snel weer uit kwam (binnen een paar minuten) echter de laatste aanval was zo heftig dat ik de dierenarts heb gebeld en die heeft haar thuis in die aanval in laten slapen. Het was duidelijk dat ze hier niet meer uit zou komen. Laat ze goed overleggen met hun dierenarts want als ze overlijden aan een epileptische aanval is het helaas geen fijne dood.....Meestal is het dan aan oververhitting of ze stikken :jank: Dit stukje is niet om qru over te komen maar even om aan te geven dat het heel zwaar is voor de hond. Veel sterkte voor je buren!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wat een hoge leeftijd he, sta ik al van te kijken
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”