Zijn hele huid is gekalmeerd en het haar begint weer te groeien op de kale plekken van de poten en de kale plekken op zijn buik (kwam voornamelijk van de rui)
Hij mist nog wel hap-snap wat plukken op zijn bil en zo...maar dat is gewoon voor een Sharpei die in de verharing zit.
Sinds afgelopen zaterdag had ik toch het idee dat hij weer wilde gaan krabben...misschien zat toevallig het tuigje in de weg of was het iets anders...maar ik ben het in de gaten gaan houden en kreeg toch het idee dat hij aan zijn buik weer jeuk kreeg...
ben er dus meteen weer bovenop gesprongen (figuurlijk dan he?!
En voordat ie weer terug bij af is...heb ik gisteren de DA gebeld.
Ze hebben prednison pilletjes klaargezet en die ik heb ik hem gistermiddag voor het eerst gegeven.
3 ineens...dat 5 dagen lang en dan 2 ineens weer 5 dagen en dan 1 per dag weer 5 dagen en dan om de dag.
Ik ben erg benieuwd of hij nu ook jeukvrij blijft.
Het weer werkt niet echt mee.. als het warm is heeft iedere hond weleens jeuk en Rimpel natuurlijk extra...
Maar ikben benieuwd of de prednison pilletjes (wat natuurlijk een lagere dosis is) hetzelfde werk zullen doen als de spuit.
Als ik hem in de zomermaanden jeukvrij kan houden op deze manier dan doe ik het ervoor.
Ik wil als hij door de rui heen is wel kijken of de jeukerij minder wordt end an ook weer stoppen met die prednison...het blijft natuurlijk geen super spul he!?
Groetjes Hilje en een jeuk-vrije Rimpel