Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een puppie erbij? Maar wat voor 1?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fryskewoef
geregistreerd lid

Een puppie erbij? Maar wat voor 1?

Ongelezen bericht door fryskewoef »

Ik zit even met de volgende vraag: :denken:

Ik woon op een flat en ik heb een lieve (een beetje groot uitgevallen)maltezer teefje van 11 jaar. Ook heb ik een poes van 4 jaar. Dit gaat prima samen. Ze negeren elkaar gewoon of snuffelen even.
Omdat Mindy mijn maltezer al wat op leeftijd is zou ik er graag een puppie (teefje) bij willen. Ik wil heel graag een shiba inu pupje maar die vind ik wel erg duur. Daarom zat ik te denken aan een jack russel of een sheltie. Ik ben bang dat een jack russel misschien weer te druk is en ook moet ze goed gewend zijn aan katten.
Wat denken jullie?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je je even heel goed moet gaan inlezen :wink: Je bent bang dat een JR druk is, maar van een sheltie is juist bekend dat ze nogal blafferig en zenuwachtig kunnen zijn. Niet ideaal voor een flatje dus.
Een shiba is te duur zeg je, wat wil je uitegeven dan? Kijk in ieder geval goed uit voor broodfok als je op de prijzen zit, daar beland je nl nogal snel als je niet teveel wilt uitgeven voor een hond.

Is het geen idee een hondje uit te stellen en te sparen voor een shiba als je die graag wil?

Verder moet je even goed bij jezelf te raden gaan of je 11 jaar oude maltezer graag een maatje in huis wil in de vorm van een drukke pup.

Zelf zou ik op een flat en in combinatie met je andere twee honden aan bv een Franse bull denken. Ook duur trouwens, maar wel rustig met honden en katten en geen blaffer voor wat betreft het wonen in een flat.
Goed op te tillen en vreselijk lief.

Succes met zoeken en nadenken.
Afbeelding
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

ik vindt niet dat je de keuze door een prijs moet laten beinvloeden,als de ideale hond van je keuze duur is spaar je er gewoon voor
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Tsja, de kostprijs van een hond valt toch snel in het niet als je de totale kosten van kwaliteitsvoer en medische kosten optelt.
Maar hier is een Shiba:
Als dat je favoriete ras is kan je misschien eens langsgaan met je maltheser voor een kennismaking
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

kristien schreef:Tsja, de kostprijs van een hond valt toch snel in het niet als je de totale kosten van kwaliteitsvoer en medische kosten optelt.
Maar hier is een Shiba:
Als dat je favoriete ras is kan je misschien eens langsgaan met je maltheser voor een kennismaking
Leuke hond! Nog erg jong maar waarschijnlijk niet meer zo druk als een pup. Best kans dat je je Maltezer hier een plezier mee doet. En het is ook nog je favoriete ras èn niet zo duur in aanschaf, dus wat wil je nog meer. Moet je er nauurlijk wel helemaal klaar voor zijn.
fryskewoef
geregistreerd lid

Bedankt voor de tip. Het is echt een mooie hond. Ik zal morgen even bellen. Het is wel een asiel in Belgie dus wel een eindje rijden, aangezien ik in Friesland woon. Ik ben hier ook nog nooit een shiba tegengekomen in de buurt.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De aankoopprijs van een hond is maar een fractie van wat hij kost op 10 of 15 jaar.

Wat vind je van een Mopshond ? Of een Cavalier ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
fryskewoef
geregistreerd lid

Een mopshond en een cavalier trekken mij wat minder. Komt denk ik door hun hoofdjes. De 1 houdt ervan en de ander niet.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

fryskewoef schreef:Bedankt voor de tip. Het is echt een mooie hond. Ik zal morgen even bellen. Het is wel een asiel in Belgie dus wel een eindje rijden, aangezien ik in Friesland woon. Ik ben hier ook nog nooit een shiba tegengekomen in de buurt.
Je kan best eerst eens bellen, want ik denk niet dat alle asiels een hond meegeven aan mensen uit het buitenland.
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Een Shiba Inu heeft wel een speciaal karakter, helemaal anders dan een Maltezer hoor.
fryskewoef
geregistreerd lid

Daarom wil ik ook geen 2e maltezer. Ik wil graag een ander soort hondje. En ik ben al vanaf mijn jeugd verliefd op de shiba.

Maakt toch niet uit waar de asielhond heen gaat. Er gaan ook Spaanse honden naar Nederland. Zolang het maar een goed plekje is toch. Ik hoor het morgen wel. Nog even een nachtje :slaap:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Shiba's hebben idd. rare karakters vaak. Toch zijn het schatten van een honden als je weet hoe je ze moet behandelen. Ik vind ze ook prachtig om te zien en vind ze ook redelijk rustig. Veel succes.
kristien
Actief
Contacteer:

Laat je iets weten als je het asiel gebeld hebt? Wij zijn benieuwd!!
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Heb je al getelefoneerd ? Hoe was het ?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

johan1969 schreef:Heb je al getelefoneerd ? Hoe was het ?
Gaan jullie allemaal niet wat hard van stapel. Eerst twijfel welk ras eventueel en of, en de andere dag hop een herplaatser uit het asiel van een zacht gezegd toch wel heel ander ras als een malthezer.

Gelukkig is België Friesland wel erg ver.

Anne
kristien
Actief
Contacteer:

Ja we lopen hard van stapel. Maar als ze zegt dat de Shiba haar droomhond is van jaren dan denk ik niet dat het kwaad kan dat ze eens contact opneemt met het asiel en eventueel eens met de maltheser gaan kijken of het klikt. Wil nog niet zeggen dat we allemaal staan te roepen dat ze dit hondje nu per se moet nemen he?
Afbeelding
starfleet
Erelid

kristien schreef:Ja we lopen hard van stapel. Maar als ze zegt dat de Shiba haar droomhond is van jaren dan denk ik niet dat het kwaad kan dat ze eens contact opneemt met het asiel en eventueel eens met de maltheser gaan kijken of het klikt. Wil nog niet zeggen dat we allemaal staan te roepen dat ze dit hondje nu per se moet nemen he?
Even kijken van Friesland naar België met de 11 jaar oude Malthezer?

Anne (ik ben te practisch voor dit onderwerp denk ik)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

starfleet schreef:
kristien schreef:Ja we lopen hard van stapel. Maar als ze zegt dat de Shiba haar droomhond is van jaren dan denk ik niet dat het kwaad kan dat ze eens contact opneemt met het asiel en eventueel eens met de maltheser gaan kijken of het klikt. Wil nog niet zeggen dat we allemaal staan te roepen dat ze dit hondje nu per se moet nemen he?

Ik neem aan dat ze niet hoeft te gaan lopen dus wat dat betreft zie ik het probleem eigenlijk niet :denken:
Ik reed wekelijks met mijn 14 jaar oude herder naar Amsterdam 1,5 uur en dat vond ze alleen maar leuk en spannend.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

starfleet schreef:

Ik zie ook het probleem niet? Hond van 11 kan nog hartstikke fit zijn, mijn hond was op die leeftijd ook nog in hele goede conditie en ging gewoon nog mee op vakantie ed. hoor :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

ja en een maltheser van 11 jaar is toch niet stokoud? ZIjn fitte beestjes volgens mij...
Afbeelding
starfleet
Erelid

kristien schreef:ja en een maltheser van 11 jaar is toch niet stokoud? ZIjn fitte beestjes volgens mij...
Ik kom duidelijk niet door;-) Ik ben te ouid.

Anne
fryskewoef
geregistreerd lid

Dames en heren... rustig, rustig :wink:

Ik heb er over nagedacht en ik wacht nog even met een hondje. En ik vind Belgie toch wel een eindje rijden. Ik wacht nog even totdat ik mijn belastinggeld terug heb :ok:
Duurt wel erg lang dit jaar........ :boos:
starfleet
Erelid

fryskewoef schreef:Dames en heren... rustig, rustig :wink:

Ik heb er over nagedacht en ik wacht nog even met een hondje. En ik vind Belgie toch wel een eindje rijden. Ik wacht nog even totdat ik mijn belastinggeld terug heb :ok:
Duurt wel erg lang dit jaar........ :boos:

Lekker rustig aan dan breekt het lijntje niet ;-))

Anne
zwijntje
Actief

Ongelezen bericht door zwijntje »

Een Sheltie vind ik een goede keuze
Iemand had hier gezegd dat ze nerveus of blafferig zijn ?!?
Dat nerveus => Van wie heb je die onzin gehoord???
Blafferig => makkelijk in te tomen als ze pup zijn
Een Sheltie is ook wel redelijk duur , maar het zijn pracht hondjes!
Het zijn honden met een van de grootste uithoudingsvermogens!
En als je er een keertje niet mee kan gaan wandelen , dan vinden ze dat helemaal niet erg.

Groetjes van Vicky , een lebber van Blitz en een kopje van Moustache
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

starfleet schreef:
kristien schreef:ja en een maltheser van 11 jaar is toch niet stokoud? ZIjn fitte beestjes volgens mij...
Ik kom duidelijk niet door;-) Ik ben te ouid.

Anne
En ik snap niet waar je je druk om maakt :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Is al wat daagjes oud, maar ik wilde toch even reageren.

Is de Shiba Inu je droomhond omdat je hem mooi vindt? Of omdat je zijn karakter fijn vindt?

Ik krijg een beetje het idee dat je vooral kijkt naar het uiterlijk van de honden. Je kiest namelijk wel drie heel erg verschillende honden uit.

Misschien is het een goed idee om eerst eens op een rijtje te zetten wat je zoekt in een hond en wat je absoluut tegenstaat. In het karakter bedoel ik dan. Moet het een kindervriend zijn? Wil je een erg afhankelijke hond of juist wat meer onafhankelijk? Wat wil je met de hond gaan doen? Hoeveel beweging ga je hem geven? Mag het een ondeugende hond met een eigen wil zijn of wil je een wat minder eigenwijs beestje? Bedenk goed wat zijn oerinstincten met zijn karakter doen, bijvoorbeeld herderen van kinderen. Dit zijn maar weinig voorbeelden van waar je allemaal aan kunt denken.

Aan de hand daarvan kun je eens kijken naar wat verschillende rassen en hun eigenschappen. Dan vallen er al zo wat van af en van wat je over houdt kun je natuurlijk eens kijken wat aan uiterlijk je voorkeur heeft.

Karakter van de hond vind ik nog steeds het allerbelangrijkste hoor.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Lynn schreef:Is al wat daagjes oud, maar ik wilde toch even reageren.

Is de Shiba Inu je droomhond omdat je hem mooi vindt? Of omdat je zijn karakter fijn vindt?

Ik krijg een beetje het idee dat je vooral kijkt naar het uiterlijk van de honden. Je kiest namelijk wel drie heel erg verschillende honden uit.

Misschien is het een goed idee om eerst eens op een rijtje te zetten wat je zoekt in een hond en wat je absoluut tegenstaat. In het karakter bedoel ik dan. Moet het een kindervriend zijn? Wil je een erg afhankelijke hond of juist wat meer onafhankelijk? Wat wil je met de hond gaan doen? Hoeveel beweging ga je hem geven? Mag het een ondeugende hond met een eigen wil zijn of wil je een wat minder eigenwijs beestje? Bedenk goed wat zijn oerinstincten met zijn karakter doen, bijvoorbeeld herderen van kinderen. Dit zijn maar weinig voorbeelden van waar je allemaal aan kunt denken.

Aan de hand daarvan kun je eens kijken naar wat verschillende rassen en hun eigenschappen. Dan vallen er al zo wat van af en van wat je over houdt kun je natuurlijk eens kijken wat aan uiterlijk je voorkeur heeft.

Karakter van de hond vind ik nog steeds het allerbelangrijkste hoor.

Amen...
Een shiba inu is trouwens een hond die veel beweging nodig heeft..
Afbeelding
starfleet
Erelid

Sunnybunny schreef:
En ik snap niet waar je je druk om maakt :roll:
Ik houd niet van honden aanschaffen in een impuls.

Anne
jose2diever
Actief

Ongelezen bericht door jose2diever »

Lynn: mee eens!
Groetjes,
het baasje van Diever
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou je eerst eens in de Shiba gaan verdiepen. Past het karakter ook bij jou?
In Friesland zit minimaal 1 fokker, volgens mij woont zij in de buurt van Sneek.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”