Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote deen gezien!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Grote deen gezien!

Ongelezen bericht door Carmen »

Vandaag een dagje naar de dierentuin geweest maar de grootste attractie was al voor we in de dierentuin waren.
We zagen een deense dog met harlekijntekening (dat heet toch zo zwart met wit gevlekt, geen platen?). Groot maar ook zwaaaaaar :eek: De fotoos die ik vaak zie hier op het forum, dan zijn de honden toch vaak atletisch maar deze was echt heel grof. Een beetje molosserachtig maar zag er wel raszuiver uit.
Komt dit vaker voor, is dit een bepaalde lijn of gewoon ongewenst? Ik als molosserliefhebber vond het wel mooi :mrgreen:
Carmen
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heb je er geen foto van gemaakt?

Ook bij de duitse dog heb je de smallere types en de brede.
Een dog kan niet een beetje molosserachtig zijn :mrgreen: het is er gewoon 1
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carmen
Zeer actief

chrico schreef:Heb je er geen foto van gemaakt?

Ook bij de duitse dog heb je de smallere types en de brede.
Een dog kan niet een beetje molosserachtig zijn :mrgreen: het is er gewoon 1
Ja molosserachtig nieuwe uitdrukking voor zware honden :N: Grapje...maar ik wilde duidelijk maken dat hij niet zwaar was van het eten maar grof gebouwd en groot! We hebben in de buurt ook 4 denen maar die zijn niet half wat die hond was!
Ik had de camera in de auto laten liggen....dus helaas geen foto.
Carmen
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Je ziet ze steeds meer die lichte typjes is ook niet echt mijn smaak ik vind zelf het grovere veel mooier.Was het niet Milk :mrgreen:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
chrico
Zeer actief

greatdane schreef:Je ziet ze steeds meer die lichte typjes is ook niet echt mijn smaak ik vind zelf het grovere veel mooier.Was het niet Milk :mrgreen:
Hahah nee Milk was het niet, wij waren niet in de dierentuin.
Het is wel een idee en ook leuk voor de honden :mrgreen:

Maar ik vind het grovere persoonlijk ook mooier, maar dta is dus echt smaakgebonden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carmen
Zeer actief

greatdane schreef:Je ziet ze steeds meer die lichte typjes is ook niet echt mijn smaak ik vind zelf het grovere veel mooier.Was het niet Milk :mrgreen:
Hij was ook een stukkie breder dan jouw hond hoor. Oneerbiedig gezegd, het was net een koe. De arnold schwarzenegger onder de denen :mrgreen:
Carmen
chrico
Zeer actief

Zoiets, alleen met kleinere vlekjes?
Afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carmen
Zeer actief

chrico schreef:Zoiets, alleen met kleinere vlekjes?
Afbeelding
Ja inderdaad!
Carmen
Carmen
Zeer actief

Carmen schreef:
chrico schreef:Zoiets, alleen met kleinere vlekjes?
Afbeelding
Ja inderdaad!
Carmen
Ook een mooierd zeg! Misschien wordt oze volgende ook wel een Deen, ik vindt ze erg mooi.
Carmen
chrico
Zeer actief

Noem ze dan op zijn minst als evt aankomend rasliefhebber DUITSER :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

chrico schreef:Noem ze dan op zijn minst als evt aankomend rasliefhebber DUITSER :mrgreen:
Wees er maar trots op. Ik word liever Deen genoemd dan Duitser :smile:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De Harlekijn vind ik wel de mooiste, gevolgd door de Blauwe.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Carmen
Zeer actief

chrico schreef:Noem ze dan op zijn minst als evt aankomend rasliefhebber DUITSER :mrgreen:
Hahahaha niet echt aankomend rasliefhebber hoor, ik kwijl alleen bij de honden van anderen. Basco en Kira gaan nog wel 10/15 jaar mee hoop ik. En als onze kleine uit huis gaat wil ik wel 3 honden maar hij wordt in augustus pas 1 jaar :mrgreen: dus moet ik nog ff geduld hebben.
Dus voorlopig mag ik alleen naar andere honden kijken en fantaseren over andere honden :mrgreen: Maar ik zal hem netjes duitser noemen zoals hij heet :ok:
Carmen
chrico
Zeer actief

:smile: :smile: okee geduld is een schone zaak :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
greatdane
Zeer actief

voor de toekomst
Carmen schreef:
Hij was ook een stukkie breder dan jouw hond hoor. Oneerbiedig gezegd, het was net een koe. De arnold schwarzenegger onder de denen :mrgreen:
Carmen
Mijn dog is ook niet de grofste ik heb ze grover gezien,vorig jaar in oostenrijk zag ik er 1 en die maakte zelfs nog een grote indruk op mij.Maar ik zie ze helaas meer lichter gebouwd en vind het geen gezicht om volwassen reuen te zien die misschien net 70 kg wegen.Ik ben zelf wel tevreden met mijn dog die 87 kg weegt,maar ik weet nu een fokker in italie en die heeft echt hele grove en gecoupeert :mrgreen: voor de toekomst :mrgreen:
Afbeelding
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

op speurders zag ik net een duitse dog pup aangeboden worden, 4 mnd oud, helemaal wit met blauwe ogen, moet alweer weg, dit vind ik nu zo zielig, ik zit redelijk aan mijn tax, vindt ik zelf en heb niet zoveel ruimte maar krijg dan gewoon de neiging om haar te halen, wat moet daar nu weer van terecht komen, denk ik dan, doof en gaat van baasje naar baasje, krijg er helemaal steken van in mijn buik, ze stond al eerder aangeboden, volgens mij van de fokker, die had een nestje met vrij veel wit er allemaal in, ook ziets stoms, even uit mijn hoofd vader en moeder harlekijn met veel wit, dat weet je toch kruis dat niet met elkaar, dit heeft eigenlijk niets met de topic te maken, moest het even kwijt, vind het voor de pup het ergste.

groetjes,
Carmen
Zeer actief

gucci schreef:op speurders zag ik net een duitse dog pup aangeboden worden, 4 mnd oud, helemaal wit met blauwe ogen, moet alweer weg, dit vind ik nu zo zielig, ik zit redelijk aan mijn tax, vindt ik zelf en heb niet zoveel ruimte maar krijg dan gewoon de neiging om haar te halen, wat moet daar nu weer van terecht komen, denk ik dan, doof en gaat van baasje naar baasje, krijg er helemaal steken van in mijn buik, ze stond al eerder aangeboden, volgens mij van de fokker, die had een nestje met vrij veel wit er allemaal in, ook ziets stoms, even uit mijn hoofd vader en moeder harlekijn met veel wit, dat weet je toch kruis dat niet met elkaar, dit heeft eigenlijk niets met de topic te maken, moest het even kwijt, vind het voor de pup het ergste.

groetjes,
Oooo zielig he,en dan vooral zo'n hondje die juist een extra stabiel huisje nodig heeft. Marktplaats blijft een ellende hoor, wordt ik alleen maar depri van.
Carmen
Carmen
Zeer actief

greatdane schreef:voor de toekomst
Carmen schreef:
Carmen
Mijn dog is ook niet de grofste ik heb ze grover gezien,vorig jaar in oostenrijk zag ik er 1 en die maakte zelfs nog een grote indruk op mij.Maar ik zie ze helaas meer lichter gebouwd en vind het geen gezicht om volwassen reuen te zien die misschien net 70 kg wegen.Ik ben zelf wel tevreden met mijn dog die 87 kg weegt,maar ik weet nu een fokker in italie en die heeft echt hele grove en gecoupeert :mrgreen: voor de toekomst :mrgreen:
O super, ik vind met honden vaak hoe groter hoe mooier. Alleen willen mijn partners daar nooit aan. Vandaar dus ambullen en als mooi compromis een staff een grote hond in een klein jasje :mrgreen:
Maar echt super vind ik wel zo'n zware DUITSER :wink: met een grijstijger jasje. Maar die zijn ook weer niet gewenst geloof ik. Maar vind ik de mooiste.
Carmen
greatdane
Zeer actief

Grijstijgers zijn niet mijn favoriet,maar dit vind ik wel een hele mooie.Elvis is zijn naam :mrgreen: en weegt 92 kg en is 93 cm hoog. :ok: Afbeelding
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

greatdane schreef:Grijstijgers zijn niet mijn favoriet,maar dit vind ik wel een hele mooie.Elvis is zijn naam :mrgreen: en weegt 92 kg en is 93 cm hoog. :ok: Afbeelding
Waar zijn die hond zijn hoekingen gebleven ? :denken:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
greatdane
Zeer actief

sirene schreef:
greatdane schreef:Grijstijgers zijn niet mijn favoriet,maar dit vind ik wel een hele mooie.Elvis is zijn naam :mrgreen: en weegt 92 kg en is 93 cm hoog. :ok: Afbeelding
Zo staat hij nu eenmaal hier.nog 1-tje:Afbeelding
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

sirene schreef:

Weggefokt...gewoon dom gefokt.
Ik vind een dog mooi tot 75 kilo, dat zijn het atleten, daarboven verziekte reuzen met alle ellende van dien.
Hier loopt een dog van rond de 90 kilo, maar Blis sloopt hem binnen 1 minuut met spelen, omdat het dier heel zijn massa niet aankan.
greatdane
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
sirene schreef:

Ik vind een dog mooi tot 75 kilo, dat zijn het atleten, daarboven verziekte reuzen met alle ellende van dien.
Hier loopt een dog van rond de 90 kilo, maar Blis sloopt hem binnen 1 minuut met spelen, omdat het dier heel zijn massa niet aankan.
Nee hoor dit klopt niet wat je zegt.Mijn dog weegt ook bijna 90 kg en speelt ook met boxers maar wordt echt niet gesloopt integendeel :mrgreen: ik fiets met hem 10km per dag het is gewoon 1 bonk spier en energie die met zijn massa perfect overweg kan,maar het moet in proportie zijn,dat is het.Zou hij 75 kg wegen dan zou het een iel beesie zijn maar met 100 waarschijnlijk zo'n dog die jij nu beschrijft.
Afbeelding
linlin

Re: Grote deen gezien!

Ongelezen bericht door linlin »

Carmen schreef:Vandaag een dagje naar de dierentuin geweest maar de grootste attractie was al voor we in de dierentuin waren.
We zagen een deense dog met harlekijntekening (dat heet toch zo zwart met wit gevlekt, geen platen?). Groot maar ook zwaaaaaar :eek: De fotoos die ik vaak zie hier op het forum, dan zijn de honden toch vaak atletisch maar deze was echt heel grof. Een beetje molosserachtig maar zag er wel raszuiver uit.
Komt dit vaker voor, is dit een bepaalde lijn of gewoon ongewenst? Ik als molosserliefhebber vond het wel mooi :mrgreen:
je ziet ze inderdaad wel lopen, van die mega-kalveren. er scharrelt hier op het forum eentje rond, die is van het slankere type. joia, heet ze. zoiets kan mij veel meer bekoren. groot, maar geen bakbeest.
chrico
Zeer actief

Het gewicht van een dog is afhankelijk van zijn bouw. Ik ken een graatmagere dog van 74 kilo en geloof me, dat is niet mooi.

Milk is een tank, maar is wel actief. Gaat mee skeeleren, fietsen, speelt met andere honden, zwemt enz enz.
Een scherpe bocht maken als een hazewind kan zij niet, daar heeft zij het postuur ook niet voor maar die graatmagere kan dat ook niet.

Joia is een leuke actieve dog, die heel wat km meer aflegd dan de wandelaars en geen hinder verder ondervind van haar grote en postuur.
Maar ik moet wel zeggen dat er veel zijn die zo zijn, het is ook wat je uitvoerd met je hond.
Loop jij alleen maar een plas en poeprondje dan zal de hond met een jaar of 3 een zeer slome dog zijn gewoonweg omdat hij geen conditie heeft. En al zou je die hond ineens beweging gaan geven is de kans nog klein dat hij ineens een hele actieve dog gaat worden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Oops is een teef van 75 kilo , je wil niet weten hoe lenig die is en wat een bespiering die heeft, en hoe hard die gaat :N: .
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Carmen
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
sirene schreef:

Ik vind die wel mooi hoor. Maar ik vind de old english mastiff ook helemaal geweldig :I:
Maar ik ben bang dat zulke honden problemen met de gezondheid krijgen. Mijn vorige 2!! ambullen heb ik omstreeks hun derde jaar moeten laten inslapen en daar ben ik bij beide zo kapot van geweest. Dat we daardoor angst hadden om weer een logge hond aan te schaffen hoewel daar echt onze liefde ligt.
Vandaar dus basco, een kruising dog meteen erg atletisch uiterlijken op zoek naar een goed tehuis. Maar we hebben getwijfeld bij de old nglish mastiff, de DD en een bullmastiff.
Carmen
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:
sirene schreef:

Nee hoor dit klopt niet wat je zegt.Mijn dog weegt ook bijna 90 kg en speelt ook met boxers maar wordt echt niet gesloopt integendeel :mrgreen: ik fiets met hem 10km per dag het is gewoon 1 bonk spier en energie die met zijn massa perfect overweg kan,maar het moet in proportie zijn,dat is het.Zou hij 75 kg wegen dan zou het een iel beesie zijn maar met 100 waarschijnlijk zo'n dog die jij nu beschrijft.

Geloof me, als Blis op je dog knalt is het na 30 seconden voorbij, dan ligt je dog ondersteboven te spartelen niet wetende watvoor witte dwaas hem nu zo omver knalde.
diesel/dice
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door diesel/dice »

Zoals sommigen van jullie al gelezen hebben, heb ik sinds een maandje een duits dog teefje erbij van 10 maanden.
Zij is dus errug mager!!!

Ze is helemaal wit alleen rond haar ogen en haar oren is zij grijstijger gevlekt en 1 vlek op haar rug!
Ze was extreem verwaarloosd bij haar fokker en in beslag genomen door de dieren bescherming.

Ze is trouwens van de diaree af en alles gaat goed,

Ze schijnt van franse lijnen te zijn ( zegt mij vrij weinig eerlijk gezegt)

Ze is dus 10 maanden en weegd nu net 40 kilo.

Hoeveel hoort een dog teefje eigenlijk te wegen van die leeftijd?
Ze heeft natuurlijk een achterstand vanwege de verwaarlozing,
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

diesel/dice schreef:Zoals sommigen van jullie al gelezen hebben, heb ik sinds een maandje een duits dog teefje erbij van 10 maanden.
Zij is dus errug mager!!!

Ze is helemaal wit alleen rond haar ogen en haar oren is zij grijstijger gevlekt en 1 vlek op haar rug!
Ze was extreem verwaarloosd bij haar fokker en in beslag genomen door de dieren bescherming.

Ze is trouwens van de diaree af en alles gaat goed,

Ze schijnt van franse lijnen te zijn ( zegt mij vrij weinig eerlijk gezegt)

Ze is dus 10 maanden en weegd nu net 40 kilo.

Hoeveel hoort een dog teefje eigenlijk te wegen van die leeftijd?
Ze heeft natuurlijk een achterstand vanwege de verwaarlozing,
dat is een beetje moeilijk te zeggen als je niet precies weet wat voor soort honden erachter zitten. Maar als ik naar onze teven kijk , zitten ze met 10 mnd op de 65/70 kilo :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”