Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herders lage rug

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Duitse herders lage rug

Ongelezen bericht door teckeltoos »

In stand zie je de achterkant naar beneden hellen. Verbeeld ik me het nou of zie je tegenwoordig steeds vaker DH's die ook bij het lopen een behoorlijk hellende rug heeft.

Ik druk het misschien wat ongelukkig uit, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat valt mij ook op, eigenlijk hebben ze dan meer een hele bolle rug. Soms zwaaien de achterpoten naar de zijkanten uit.Net of, door die lage rug, er geen ruimte meer is voor de lengte van de poten.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, dat viel mij laatst ook al op. Vrienden van ons hebben een DH van nu bijna een jaar. Hij heeft ook een erg lage achterhand.
teckeltoos
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Dat valt mij ook op, eigenlijk hebben ze dan meer een hele bolle rug. Soms zwaaien de achterpoten naar de zijkanten uit.Net of, door die lage rug, er geen ruimte meer is voor de lengte van de poten.
Gisteren zag ik ook een lopen. Een prachtige hond, maar hij liep in een soort houding zoals teefjes zouden zitten bij het plassen. De achterpoten bewogen wel soepel in een soort van sluipgang.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Volgens mij bedoel je dat die rug sterk afloopt aan de achterkant. Dat is iets wat blijkbaar bij Duitse Herders hoort. Ik vind het niet mooi. Anderen op het forum volgens mij ook niet, dat is al diverse keren in discussies genoemd. Geloof dat Bertus de term glijrug hiervoor heeft geïntroduceerd.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

de hiena rug is dat, ja dat hoort zo, tis niet gezond nee want de bekken zijn zo geplaatst dat ze haast hun funktie niet kunnen vervullen.

mol :8):
teckeltoos
Zeer actief

Branka schreef:Volgens mij bedoel je dat die rug sterk afloopt aan de achterkant. Dat is iets wat blijkbaar bij Duitse Herders hoort. .
Het mag dan bij Duitse herders horen, maar ik heb het idee dat het steeds extremer aan het worden is. Die stand zag je al heel lang op plaatjes als de hond in stand werd gezet. Het viel mij echt op dat ze nu ook zo lopen.

Buiten dat ik het dus ook niet mooi vind, is het erg jammer voor het ras om voor de "mooiigheid" zo'n zwakte erin te fokken.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik ben het met je eens. Ik hou niet van overdrijving in een hond en ik vind dit dus een stuk overdrijving erin fokken. En ik kan mij ook niet voorstellen dat dit gezond is.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

mede daarom heb ik ook gekozen voor een witte herder omdat die kwa lichaamsbouw nog orgineler zijn in mijn ogen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Tammie

Ongelezen bericht door Tammie »

Ik vind het ook absoluut niet mooi..
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Ben ook niet echt kapot van die Karperruggen(is geloof ik de oorspronkelijke benaming)
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vind het er ook heel raar en vooral zwak uitzien. Geen gezicht dus....
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik ben dol op de DH, maar niet op de glijrug. Ik vind het erg jammer dat dit met opzet erin is gefokt.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

Joy C schreef:Ik ben dol op de DH, maar niet op de glijrug. Ik vind het erg jammer dat dit met opzet erin is gefokt.
hier precies hetzelfde,vind het mooie honden,maar niet met een glijbaanrug :neenee:
Ik hoop dat het er snel weer uit word gefokt,want ik vind het echt afdoen aan het ras,het ziet er ziekelijk en zwak uit!!
Soms zie je ergens een "prachtig"fokteefje staan :N: nouuuu ik zie het mooie er dus niet in :neenee: ben ook nog nooit iemand tegengekomen die het wel mooi vind,dus waarom ze zo worden gefokt :denken: ik zou het niet weten!
Ik weet wel dat als hier nog een duitser bijkomt we stand en land af gaan zoeken voor een herder met rechte rug,desnoods weer een zonder stamboom maar geen glijbaan!
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Het heeft ook voordelen natuurlijk....er blijft geen water op staan :ok:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Had die afhangende rug eigenlijk ook ooit een doel, of is het puur "schoonheid"? Belle's vriend is een oudduitse herder, die heeft dat niet en dat vind ik echt een heel mooie hond.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Belle schreef:Had die afhangende rug eigenlijk ook ooit een doel, of is het puur "schoonheid"? Belle's vriend is een oudduitse herder, die heeft dat niet en dat vind ik echt een heel mooie hond.
Ik heb wel eens gehoord dat ze dit gingen fokken omdat ze zo meer stuwing in de achterhand kregen in draf. Slaat natuurlijk nergens op want het omgekeerde is waar. Hoe krommer die heupen staan hoe minder de benen kunnen stuwen. De bewegingsuitslag wordt gewoon minder.
Eer dat die show Duitsers op gang zijn in de ring hebben ze al twee rondes gelopen. En dan klagen ze altijd dat de ring te klein is :denken:

Het is in andere topics al meer gevraagd wat het nut ervan was. Ben benieuwd of iemand er echt voordelen van kan noemen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
janine77
Vaste gebruiker

Martin schreef:Het heeft ook voordelen natuurlijk....er blijft geen water op staan :ok:
mm zo heb ik er nooit over nagedacht dat is natuurlijk wel een voordeel :mrgreen: verder vinden de kinderen het natuurlijk erg leuk een glijbaanhond :ok:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge O schreef:
teckeltoos schreef:[ Die stand zag je al heel lang op plaatjes als de hond in stand werd gezet. Het viel mij echt op dat ze nu ook zo lopen.
nog erger : er worden steeds meer rassen 'in stand' zo gezet : zag laatst foto's van boxers in stand :eek: :eek: :eek: ...........errrrugg!! dat was geen glijbaan meer, maar een ravíjn!!

waar zit de mensen hun verstand soms vraag ik me dan af? waar om de liefde gods zijn deze extreme houdingen voor nodig?? en wat is daar (zelfs in stand) mooi aan :19: :19: ??

Boxers stonden al zo in 1920, zoek maar naar boxers met de naam Von Dom, die stonden altijd al zo, dat is rastypisch voor de boxer, ze staan altijd strak.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:
nog erger : er worden steeds meer rassen 'in stand' zo gezet : zag laatst foto's van boxers in stand :eek: :eek: :eek: ...........errrrugg!! dat was geen glijbaan meer, maar een ravíjn!!

Boxers stonden al zo in 1920, zoek maar naar boxers met de naam Von Dom, die stonden altijd al zo, dat is rastypisch voor de boxer, ze staan altijd strak.
Klopt, de boxer heeft een rechte rug maar als hij alert gaat staan zet hij zijn achterpoten ver naar achteren, waardoor de rug afloopt.
Op shows zie je bv. dat ze 2 reuen tegenover elkaar zetten, ze gaan dan automatisch zo staan. :wink:
Maar je ziet af en toe ook wel boxers die wel extreem schuin aflopen in stand :19:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

Afbeelding

Afbeelding

2 broertjes van mij en door mij gefokt, dit zijn duitse herders met een mooie rechte rug
Joy C
Zeer actief

speurneus carola schreef:Afbeelding

Afbeelding

2 broertjes van mij en door mij gefokt, dit zijn duitse herders met een mooie rechte rug
Prachtig! :ok:

Zo zie ik ze het liefst!
Groetjes Joyce
Afbeelding
janine77
Vaste gebruiker

speurneus carola schreef:Afbeelding

Afbeelding

ja dat zijn nu de echte :ok: :ok: ziet er toch veel mooier uit dan zo`n glijbaan!!
Wij hebben gelukkig ook een met rechte rug en een met een kleine glijbaan(voor kindreen tot 2 jaar) :mrgreen: wij krijgen ook altijd zeer veel complimenten over onze herder met rechte rug,we horen echter nooit iemand over onze kliene glijbaan hond :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier nog een met een normale rug hoor.
Ze zijn er heus wel.

Afbeelding

Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ja, die is zeker mooi Estelle! :ok:
Groetjes Joyce
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ik had een herder met een glijbaanrug, en ik heb een herder met een rechte rug. Die met de glijbaanrug had L-S.(lumbo-sacrale instabiliteit.) Dat betekent dus dat de zenuwen beklemd zitten tussen de wervels, in het achterste gedeelte van de rug.
Ik weet wel zeker dat het gefok met die schuine ruggen niet bevordelijk is voor dat soort gebreken.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Thanks allemaal.
Zo zijn er echt wel genoeg alleen kom je die meer tegen bij de werklijnen als bij de kynologenlijnen.
Ik heb hier ook eentje uit kynolijnen zitten en die heeft ook zo'n enorm afhellende rug, jammer genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”