Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bachbloesem
Moderator: moderatorteam
- miranda sabine
- Vaste gebruiker
bachbloesem
hoi even een vraagje
xantos is om het moment erg angstig voor treinen en andere harde en onverwachte geluiden nu had de cursusleidster erover om bachbloesem te gaan gebruiken om het wat te dempen
heeft iemand hier ervaring met honden heb het wel eens zelf gebruikt maar werkt het bij honden net zo?
gr miranda en xantos
xantos is om het moment erg angstig voor treinen en andere harde en onverwachte geluiden nu had de cursusleidster erover om bachbloesem te gaan gebruiken om het wat te dempen
heeft iemand hier ervaring met honden heb het wel eens zelf gebruikt maar werkt het bij honden net zo?
gr miranda en xantos

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben er thuis in en ik weet niet wat je wil weten? Geen slecht idee hoor om je hond middels bach een steuntje in de rug te geven. Het is een onschuldig middeltje wat werkt of niet, maar het is verder vrij van vervelende bijwerkingen of iets. Baadt het niet, schaadt het niet! 
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
nou wat ik wil weten is reageert de hond er hetzelfde op als mensen en in hoeverre ondersteunt het hem bij zijn angsten
heb twee jaar terug een cursus hierover gedaan maar helaas laten verwateren
xantos is op sommige momenten zo bang dat hij als een wilde bok aan de lijn hangt en trekt en als hij losloopt gaat hij alle kanten op en dus ook de verkeerde hij komt gelukkig wel terug maar wel helemaal overstuur en ik kan dit niet langer aanzien
het moet dus iets zijn waarbij de top van de angst word weggenomen zonder dat hij erg duf of zo word van de cursusleidster begreep ik dat het verstandig was om met rescue te beginnen 4 x 6 druppels
graag tips en adviezen over wat wel en niet
gr miranda en xantos
heb twee jaar terug een cursus hierover gedaan maar helaas laten verwateren
xantos is op sommige momenten zo bang dat hij als een wilde bok aan de lijn hangt en trekt en als hij losloopt gaat hij alle kanten op en dus ook de verkeerde hij komt gelukkig wel terug maar wel helemaal overstuur en ik kan dit niet langer aanzien
het moet dus iets zijn waarbij de top van de angst word weggenomen zonder dat hij erg duf of zo word van de cursusleidster begreep ik dat het verstandig was om met rescue te beginnen 4 x 6 druppels
graag tips en adviezen over wat wel en niet
gr miranda en xantos

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed advies van je cursusleider. Bach werkt bij dieren en mensen gelijk. Het sedeert niet, het balanceert. Ik zou het gewoon eens proberen bij je hond.
Naar dat hij zo bang is. Heb je enig idee waardoor dat allemaal is ontstaan?
Naar dat hij zo bang is. Heb je enig idee waardoor dat allemaal is ontstaan?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
mijn vriend ging met hem wandelen en zo als altijd het spoor over en dan het park in er kwam toen ook een trein aan en mijn vriend is op flinke afstand blijven wachten (10 m ervoor) en hij begon te steigeren als een paard en sindsdien is het mis
geprobeert er geen aandacht aan te schenken en hem af te leiden door met hem te spelen als er een trein aan komt we wonen namelijk vlak bij en spoor dus je moet wat
dit ging hartstikke goed tot anderhalve week terug het leek wel veel erger geworden dan voorheen en ik schrok er zelf van hoe hij reageerde en ik kon hem bijna niet houden zo ging hij door het lint heen
nu weet ik hoe hij doet en blijf ik er rustig onder maar hij heeft er zelf zo last van en dat vinden we zo sneu hij wordt zo erg beperkt in het loslopen want ik wil het risico niet lopen dat hij op een vreemde plek de verkeerde kant op gaat met alle gevolgen van dien
ik heb trouwens nog een flesje rescue remedie ongeveer twee jaar oud kan ik dit nog gebruiken heb namelijk geen idee hoe lang zoiets goed blijft
ik vind het erg prettig om even advies te krijgen die er meer in zit dus alvast bedankt
geprobeert er geen aandacht aan te schenken en hem af te leiden door met hem te spelen als er een trein aan komt we wonen namelijk vlak bij en spoor dus je moet wat
dit ging hartstikke goed tot anderhalve week terug het leek wel veel erger geworden dan voorheen en ik schrok er zelf van hoe hij reageerde en ik kon hem bijna niet houden zo ging hij door het lint heen
nu weet ik hoe hij doet en blijf ik er rustig onder maar hij heeft er zelf zo last van en dat vinden we zo sneu hij wordt zo erg beperkt in het loslopen want ik wil het risico niet lopen dat hij op een vreemde plek de verkeerde kant op gaat met alle gevolgen van dien
ik heb trouwens nog een flesje rescue remedie ongeveer twee jaar oud kan ik dit nog gebruiken heb namelijk geen idee hoe lang zoiets goed blijft
ik vind het erg prettig om even advies te krijgen die er meer in zit dus alvast bedankt

- M@ri@nne
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat kan je nog wel gebruiken. Ik zou de druppels voor het lopen geven. Je kan ze 4 tot 6 maal daags geven.
Verder zou ik er niet te veel poespas omheen maken. Oefen op ruime afstand..en dan denk ik eerder aan 150 meter dan aan 20 meter van de spoorbaan. De afstand waarop je hond net niet reageert is prima. Dan kan de hond dus zijn aandacht bij jou houden en niet in paniek raken, maar hij signaleert de trein wel. Angstgedrag laat zich minder snel zien dan angstgevoel.
Als je ziet dat hij daar volkomen ontspannen is kan je langzaamaan de afstand tot de spoorbaan verkleinen.
Die paniek maakt alleen maar dat zijn angst toeneemt. Ik zou dus echt kalm aan op grote afstand gaan trainen.
Ik hoop dat het overgaat. Het is wel erg naar om iedere keer de hond zo in paniek te hebben.
Verder zou ik er niet te veel poespas omheen maken. Oefen op ruime afstand..en dan denk ik eerder aan 150 meter dan aan 20 meter van de spoorbaan. De afstand waarop je hond net niet reageert is prima. Dan kan de hond dus zijn aandacht bij jou houden en niet in paniek raken, maar hij signaleert de trein wel. Angstgedrag laat zich minder snel zien dan angstgevoel.
Die paniek maakt alleen maar dat zijn angst toeneemt. Ik zou dus echt kalm aan op grote afstand gaan trainen.
Ik hoop dat het overgaat. Het is wel erg naar om iedere keer de hond zo in paniek te hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, dan maar oefenen op die kilometer afstand..
Heb je geen andere volwassen honden waarmee jouw hond het goed kan vinden en die geen angsten heeft voor het spoor?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
jawel en gelukkig ook wel in de buurt er zijn er een stuk of zes waarmee hij leuk kan spelen en ik probeer onze wandelen wel samen te laten lopen met die van hun maar dat wil niet altijd omdat ik onregelmatig werk en een ander probleem is dat deze honden niet verder dan het nagelgen veld gaan en ik minimaal een uur wil wandelen voor ik ga werken
hoeveel druppels moet je eigenlijk in zijn water doen want met het pipetje in de bek vond hij geen succes
gr miranda en xantos
hoeveel druppels moet je eigenlijk in zijn water doen want met het pipetje in de bek vond hij geen succes
gr miranda en xantos

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
OO, die druppels moet je gewoon op een stukje brood of worst geven. Geen gedoe of gedonder verder, worst gaat er altijd wel in! 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Druppeltjes werken ook bij mensen!miranda sabine schreef:tja nog niet aangedacht heb nog lekkere worst dus moet lukken
thanks want op een gegeven moment heb je al zoveel bedacht en als niets werkt krijg je behoorlijk koppijn
Sterkte en kalm aan maar. Angst wegtrainen kost tijd dus stel je daar maar opin. Dat bespaart je ook teleurstellingen!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ik heb toen, ik dacht van jou eline.., de tip gehad om het bij sam te gebruiken..
hij was ook zo'n bange wezel..
de bach in combinatie met een zelfverzekerde pup (die hoef je niet te kopen hoor hihihi) hebben sam net dat steuntje in de rug gegeven om over die drempel te stappen en weer open te staan voor angsttraining en nu heb ik echt een heel leuke hond!!
hij was ook zo'n bange wezel..
de bach in combinatie met een zelfverzekerde pup (die hoef je niet te kopen hoor hihihi) hebben sam net dat steuntje in de rug gegeven om over die drempel te stappen en weer open te staan voor angsttraining en nu heb ik echt een heel leuke hond!!

- miranda sabine
- Vaste gebruiker
we nemen er alle tijd voor en krijgen gelukkig ook veel tips op de cursusEline* schreef:Druppeltjes werken ook bij mensen!miranda sabine schreef:tja nog niet aangedacht heb nog lekkere worst dus moet lukken
thanks want op een gegeven moment heb je al zoveel bedacht en als niets werkt krijg je behoorlijk koppijn![]()
![]()
tja ook misschien geen slecht idee
Sterkte en kalm aan maar. Angst wegtrainen kost tijd dus stel je daar maar opin. Dat bespaart je ook teleurstellingen!
het gekke is dat hij bij andere nieuwe dingen niet bang is
maar het geeft allemaal niet we gaan wat stapjes terug hij is nog maar 7 maand dus heb er wel vertrouwen dat het goed komt
gr miranda en xantos