Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

pens

Ongelezen bericht door AnneMarie »

In de door mij geplaatste poll zie ik dat diverse onder jullie regelmatig pens geven aan de hond.

De pens van Smuldier, daar wil mijn hond zich nog wel eens in verslikken..... :jank: al die stukken die erin hangen

maar het kost dan ook geen scheet
pens is pens toch? Of zijn andere misschien kwalitatief beter?

Kun je pens ook gewoon door brokken mengen of juist liever niet?
Ben nu geneigd dagje enkel pens te geven.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Op zich is pens pens. :mrgreen:
Maar de manier waarop het verwerkt is wil nog wel eens verschillen.
Ik heb pas geleden ook een paar keer pens van smuldier gegeven en het stinkt in ieder geval wel als echte vuile pens.
Als er stukken inzitten waar je hond zich in verslikt, dan zou je dat even stuk kunnen knippen. Ik knip lappen pens ook voor mijn oude hond in stukjes omdat hij het niet meer stuk kan krijgen, het is net spons. :mrgreen:

Maar een heel stuk pens geven is nog veel lekkerder. Lekker knagen en scheuren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik zou het niet gaan mengen met brokken maar gewoon lekker een dagje pens geven :wink:
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Idd zoals Roelfien zegt: een lap pens is nog veel lekkerder. Ik geef eenmaal per week een grote in drieën geknipte lap pens aan de hondjes. Ze knagen erop en schudden ermee en na een halfuur of zo vind ik dat de keuken wel vies genoeg is en knip ik ze in kleine stukjes.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik geef pens van smuldier

hap slik weg :smile: een heel pakje per portie
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik geef naast duck smuldier compleet, dat is volgens mij ook voornamelijk vuile pens.
Laatst gewijzigd door Zoie op 27 jun 2005 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Ik geef ook pens van smuldier, allebei onze honden (een keeshond en een kruizing jack russell) eten het goed, en het is hap, slik en weg. Ook geef ik wel eens pens van Rodi, dat eet vooral de kruizing jack iets minder goed. De pens van Rodi stinkt ook minder vindt k. :mrgreen:
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Ik haal vuile pens bij het slachthuis. Ik kan daar lappen en gemalen pens krijgen/kopen. Het gras zit er dan nog echt in, zo vuil is het. Ik vind dan ook dat echte verse vuile pens niet echt stinkt.

Bij mij krijgen ze het gemalen met wat brood. Dit laatste op aanraden van Gerrit van FF, omdat het eiwitgehalte van pens alleen teveel is voor de hond.

Ze smullen er altijd lekker van!

Groetjes, Petra
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

BessieTurf schreef:Ik haal vuile pens bij het slachthuis. Ik kan daar lappen en gemalen pens krijgen/kopen. Het gras zit er dan nog echt in, zo vuil is het. Ik vind dan ook dat echte verse vuile pens niet echt stinkt.

Bij mij krijgen ze het gemalen met wat brood. Dit laatste op aanraden van Gerrit van FF, omdat het eiwitgehalte van pens alleen teveel is voor de hond.

Ze smullen er altijd lekker van!

Groetjes, Petra
Daarom geef ik ook compleet, hoef ik er niet over na te denken, maar als ik echte vuile pens had zou ik daar ook de voorkeur aan geven, eventueel met een beetje brood. Heb ook zo'n idee dat diepvries vuile pens zo vuil niet is, die van smuldier misschien nog het meest.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik geef vooral pens van smuldier. Nanni vind het heerlijk!
Laatst heb ik lappen pens gegeven aan beide dames. Voor Tuana heel klein gemaakt en nanni iets groter. Nanni slikt gerust zo een hele lap in 1x door :N:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Roelfien schreef:Ik heb pas geleden ook een paar keer pens van smuldier gegeven en het stinkt in ieder geval wel als echte vuile pens.
Zo dan! :80: :80: :80: Het sloeg op mijn keel, ik bleef er bijna in. Heb het sinds kort weleens omdat ze van die handige kilo pakken hebben maar vanavond was de eerste keer dat de tranen me in mijn ogen schoten. Grote stukken is toch eigenlijk helemaal geen ramp? Lijkt me goed voor het kauwen.
AfbeeldingAfbeelding
BessieTurf
Actief

bram en thijs schreef:Zo dan! :80: :80: :80: Het sloeg op mijn keel, ik bleef er bijna in. Heb het sinds kort weleens omdat ze van die handige kilo pakken hebben maar vanavond was de eerste keer dat de tranen me in mijn ogen schoten. Grote stukken is toch eigenlijk helemaal geen ramp? Lijkt me goed voor het kauwen.
Is het dan nog wel goed als het zo erg stinkt? :denken:
bram en thijs
Zeer actief

BessieTurf schreef:
bram en thijs schreef:Zo dan! :80: :80: :80: Het sloeg op mijn keel, ik bleef er bijna in. Heb het sinds kort weleens omdat ze van die handige kilo pakken hebben maar vanavond was de eerste keer dat de tranen me in mijn ogen schoten. Grote stukken is toch eigenlijk helemaal geen ramp? Lijkt me goed voor het kauwen.
Is het dan nog wel goed als het zo erg stinkt? :denken:
Gezien het tempo waarmee het werd opgegeten? JA! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Het ruikt nooit zo charmant maar Smuldier stinkt een tandje erger dan de rest. Rodi is mij eigenlijk een beetje te beschaafd.
AfbeeldingAfbeelding
BessieTurf
Actief

bram en thijs schreef:Gezien het tempo waarmee het werd opgegeten? JA! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Het ruikt nooit zo charmant maar Smuldier stinkt een tandje erger dan de rest. Rodi is mij eigenlijk een beetje te beschaafd.
Volgens mij is dat niet kloppend. Een hond eet alles, ook als het niet goed is. De kat is kieskeuriger en eet iets niet wat bedorven is.

Rodi is volgens mij geen vuile pens. Iedereen roept van wel maar vergelijk het maar eens met echte vuile pens van het slachthuis en je zal het met me eens zijn dat er wereld van verschil is.
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

BessieTurf schreef:
bram en thijs schreef:Gezien het tempo waarmee het werd opgegeten? JA! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Het ruikt nooit zo charmant maar Smuldier stinkt een tandje erger dan de rest. Rodi is mij eigenlijk een beetje te beschaafd.
Volgens mij is dat niet kloppend. Een hond eet alles, ook als het niet goed is. De kat is kieskeuriger en eet iets niet wat bedorven is.

Rodi is volgens mij geen vuile pens. Iedereen roept van wel maar vergelijk het maar eens met echte vuile pens van het slachthuis en je zal het met me eens zijn dat er wereld van verschil is.
Tja, hier werd het ook met smaak gegeten, maar ik geef toch liever een lapje.

Maar ja, onder het mom: op de camping is een bakje smuldier makkelijker. Bleeeeeh, het was boven de 30 graden in mijn caravannetje en dan die geur! :eek:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

in de vakantie geef ik geen pens..is in buitenland gewoon niet te krijgen, maar laatst had ik lamspensjes..nou lekker lapje denk je dan.
was net een schnitseltje voor de dames..
:mrgreen:
ze pakten het bij een puntje en slurppppppppppp en 1 keer naar binnen..[zuiglam]lamspens is erg dun zijn net blaadjes
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Roelfien schreef:Bleeeeeh, het was boven de 30 graden in mijn caravannetje en dan die geur! :eek:
Het is wel handig als je graag wat ruimte om je caravan hebt, de buren graag wat verder weg ziet staan met hun hebben en houden :idea: :idea: :idea:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”