Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitsland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Duitsland

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik heb vorige week een kleine week met vrienden en honden op een camping in het Pfalzerwald gestaan. Veel gelopen, prachtige bossen. Veel streekwijnen en bieren. Echt prima. Maar wat zo leuk is is dat overal de honden heel sympathiek werden benaderd. Overal was direct een bak water en zelfs regelmatig lekkers voor de honden.
Ik heb me geen moment bezwaard gevoeld met meerdere honden op een terras te verschijnen.

Dat voelde en voelt heel goed! :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ah, da's leuk om te horen! Wij gaan 29 Juli een weekje naar Duitsland namelijk :wink:
Afbeelding
Jopensam
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jopensam »

Wij zijn vorig jaar ook in Duitsland op vakantie geweest en daar viel het ons ook al op dat de mensen supervriendelijk zijn tegen honden. terwijl over Duitsers weleens wat anders wordt beweerd.
Op een terrasje wordt eerst water voor de honden geregeld en dan pas halen ze iets voor de baasjes :mrgreen:
Groetjes Melanie,Jessy, Nicci en Jordan
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

En hoe zit het in de Duitse bossen? Mogen honden daar over het algemeen los?
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou je het zegt inderdaad, gisteren was ik in Domburg en ging wat drinken toen was daar een Duitse vrouw met haar hond en ze gaf Max wat brokjes. Ze vroeg ook alles over Max.
Ik wist niet wat ik mee maakte :cheer:
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

kun je wat meer vertellen mogen de honden los in de bossen hoe zit het met muilkorven moet je die bij je hebben moeten die gedragen worden
wij willen misschien ook naar duitsland met de vakantie en dan is het wel handig dat je wat ervarings deskundigen :mrgreen: hoort
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief

Of de honden officieel los mogen in Duitse bossen dat weet ik niet. Wij hebben het wel gedaan (maar doen dat ook in de Nederlandse bossen). Ik heb geen verbodsborden gezien maar wel regelmatig de waarschuwing dat er hondsdolheid was in het gebied. Er schijnt dan aas te liggen voor de vossen. Aangezien onze honden, zeker bij lange tochten, gewoon op de paden blijven en niet mogen jagen, vond ik dat een overkomelijk risico.

Ik vond de wandelroutes zeer goed aangegeven en er waren om de ca. 5 km. prachtige woudhutten waar je kon picknicken, schuilen of gewoon even zitten. In de dorpjes op terrassen was er vers drinkwater en vaak wat hondenversnaperingen, ook op terrassen van restaurants mochten ze mee. De terrassen en restaurants waar wij zijn geweest waren veel goedkoper dan in Nederland.
We hadden 1 dag regen en kwamen met drie drijfnatte honden een raststatte in de bergen binnen om te rusten en eten. Ik twijfelde of ook de honden zo nat wel binnen mochten maar dat was helemaal geen punt.

Ik heb geen enkele hond gemuilkorfd gezien en ook waren daarover geen opmerkingen bij onze honden. We zijn in Zuid-Duitsland geweest, in het Pfalzerwald, ik weet dat er in andere delen van DLD berichten zijn dat honden boven de 40 cm. gemuilkorfd moeten zijn. Maar dit gebied is erg leuk, prima wandelingen te maken. Dus, wat mij betreft een aanrader voor honden en hun bazen. Wat wel een nadeel is is dat ik nagenoeg geen water heb gezien. Er waren hier en daar wel stroompjes maar echt naam mogen die niet hebben. Dus, wel veel water meenemen voor de honden.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Fijne vakantie!
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

Hoelang was het rijden?
Bas Rouge
Zeer actief

Mirri schreef:Hoelang was het rijden?
We zijn vanuit Zaltbommel vertrokken (ligt tussen Utrecht en Den Bosch in) en bij Venlo de grens overgegaan. Het was vanaf daar een kleine 600 km. Hoe lang je daar over doet, wij een 5-6 uur, met eenmaal een stop van een half uur. Dat kan sneller maar natuurlijk ook minder snel.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dan waren jullie redelijk bij mij in de buurt!!!
Leuk dat het jullie goed bevallen is :ok:
Ik moet ook zeggen dat de mensen goed reageren op onze Wuffies!
Ze krijgen ook altijd water en wat lekkers voor dat wij iets krijgen.

Ik woon in het Odenwald, nog ff iets zuidelijker als het Pfalzerwald.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”