Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peruaanse naakthond MET haar..?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

FoN
Actief

Peruaanse naakthond MET haar..?

Ongelezen bericht door FoN »

Ik las ergens dat je ook Peruaanse naakthonden met vacht hebt, maar kan er niets meer over vinden. Heeft iemand foto's hiervan?

Ondertussen heb ik in dit topic een klein stukje gelezen, er staat ook 1 fototje bij, heeft iemand er meer?
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
FoN
Actief

Bedankt!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Zijn die bovenste twee echt peruanen?
Dat waren de enige twee plaatjes die ik ook kon vinden namelijk, maar ik vind ze er wel heel anders uitzien dan die in de rasstandaard.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Die in de rasstandaard is gewoon een hele mooie :wink:
Of die andere 2 hele echte zijn weet ik niet, maar ik neem aan van wel.

Bij de meeste behaarde honden hangen de oren, dat geeft natuurlijk ook al een heel ander zicht. Er zijn ook 3 verschillende vachttypen, daardoor zien ze er ook allemaal zo anders uit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
FoN
Actief

Is het niet zo dat bij de naakies misschien ook wat meer moeite wordt gestoken in het laten opstaan van de oren..?
Wat is eigenlijk het verschil tussen de Peruaan en de Mexicaan?

Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Ze lijken ook een heel andere bouw te hebben, of komt dat misschien dan door de vacht?
Ik vind de naakte nakerds mooier eigenlijk :mrgreen:
Maar die met vacht in de rasstandaard vind ik wel weer erg mooi :wink:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ja bij de naakte honden wordt meer moeite gedaan om de oren te laten staan. Met de behaarde kan immers toch niet geshowd worden.

De behaarde honden hebben normaal gesproken geen andere bouw hoor. Bij de naakte honden zie je ook gewoon verschillende typen in bouw.

Verder: http://www.kyno-kennis.nl/naakthonden.html
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
FoN
Actief

Goed artikel, geeft veel iduidelijke info :D

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ik vond op internet een foto van een langahrige peruaan, dat had ik nog nooit gezien, komt dat vaak voor?

Afbeelding
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Er zijn 3 verschillende vacht typen bij de Mexicaan en Peruaan. Kort, halflang en lang. Het lange haar is ongeveer te vergelijken met dat van Bordercollie.
Ze komen ongeveer even vaak voor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Er zijn 3 verschillende vacht typen bij de Mexicaan en Peruaan. Kort, halflang en lang. Het lange haar is ongeveer te vergelijken met dat van Bordercollie.
Ze komen ongeveer even vaak voor.
ah zo, :ok: kende alleen de kortharige variant ;)
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Hebben behaarde types eenvolledig gebit (in iedergeval vollediger dan de nakerds)?
weg gehaald zit een virus in
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Hebben behaarde types eenvolledig gebit (in iedergeval vollediger dan de nakerds)?
Ja, behaarde honden hebben een compleet gebit. (tenminste, dat hoort wel :wink: )
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:Hebben behaarde types eenvolledig gebit (in iedergeval vollediger dan de nakerds)?
whahaha vollediger kan al snel als ik uitga van de gebitten die ik van nakerds heb gezien, rechter ook trouwens :wink:

maar ik ben er ook wel benieuwd naar of de behaarden dat hebben of een zelfde gebit als de naaktlopers...
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Ja, behaarde honden hebben een compleet gebit. (tenminste, dat hoort wel :wink: )
sjips je was me te snel af :mrgreen:
maar een nakerd hoort het toch ook te hebben? al hebben de meesten het niet
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nee, een naker heeft nooit een compleet gebit en hoeft dit ook niet te hebben. Premolaren en (enkele) molaren mogen ontbreken.
Een hond met meer tanden heeft natuurlijk wel de voorkeur.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:Nee, een naker heeft nooit een compleet gebit en hoeft dit ook niet te hebben. Premolaren en (enkele) molaren mogen ontbreken.

nou ik heb ze ook geszien dat er diverse snijtanden ontbraken, of dat het een ondervoorgebit was of een kruisgebit,
en toch 1U cac.....ze moeten toch een shcaargebit hebben? en als er bij een ander ras een tandje scheef staat en het dier is verder perfect krijgen ze het 9 van de 10 keer niet 1 u cac :denken:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
sirene schreef:Nee, een naker heeft nooit een compleet gebit en hoeft dit ook niet te hebben. Premolaren en (enkele) molaren mogen ontbreken.

nou ik heb ze ook geszien dat er diverse snijtanden ontbraken, of dat het een ondervoorgebit was of een kruisgebit,
en toch 1U cac.....ze moeten toch een shcaargebit hebben? en als er bij een ander ras een tandje scheef staat en het dier is verder perfect krijgen ze het 9 van de 10 keer niet 1 u cac :denken:
Dat gebeurt ook en ik heb het zelf ook gezien. Helaas...
Ondervoorbeet en bovenvoorbeet is diskwalificerend. De rest is een fout. De meeste keurmeesters denken dat het gebit zowieso nergens op lijkt. Die weten volgens mij alleen dat er iets was met dat gebit, dus keuren ze het maar goed :denken:
Officieel moeten ze dus een goed schaargebit hebben en alleen de premolaren en molaren mogen ontbreken.
Heb jij het nu over naakthonden algemeen of over de Peruaan ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Podenji schreef:

Dat gebeurt ook en ik heb het zelf ook gezien. Helaas...
Ondervoorbeet en bovenvoorbeet is diskwalificerend. De rest is een fout. De meeste keurmeesters denken dat het gebit zowieso nergens op lijkt. Die weten volgens mij alleen dat er iets was met dat gebit, dus keuren ze het maar goed :denken:
Officieel moeten ze dus een goed schaargebit hebben en alleen de premolaren en molaren mogen ontbreken.
Heb jij het nu over naakthonden algemeen of over de Peruaan ?
de nakerds waarvan ik gebitten heb gezien waren mexicanen, chinezen en peruanen en bij allemaal heb ik hetzelfde gezien
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
de nakerds waarvan ik gebitten heb gezien waren mexicanen, chinezen en peruanen en bij allemaal heb ik hetzelfde gezien
Hmmm, ik dacht datb ze bij de Chinezen strenger waren...niet dus. Zonde hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”