Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pffff wat lastig...

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Pffff wat lastig...

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb de zoekfunctie gebruikt want er zijn hier waarschijnlijk al eindeloze topics over geweest maar ik vind niet echt de antwoorden op mijn vragen vandaar een nieuw topic!

Mijn pup van 12 weken krijgt farm food brokken. Hij is niet zo een heel makkelijke eter maar de brokken gaan er aardig in! Nu wil ik hem graag drie of vier dagen vers geven. Uiteindelijk helemaal vers maar ik wil het eerst eens zo proberen. Ik heb nog geen keus gemaakt tussen Duck of Carnibest dus daar ga ik me eerst nog eens in verdiepen maar nu mijn vraag: Kan ik hem ineens vier dagen vers geven? Of moet ik langzaam overstappen?

Mijn instructrice van de hondenschool adviseerde mij wanneer Vegas uit zijn plaat gaat (dat is een compleet ander onderwerp) hem eens op zijn plaats te zetten met een 'lekkere knie'. Nou klinkt dat inderdaad heel lekker maar ik heb hier wel eens gelezen dat je nooit dragende botten aan je hond mag voeren en een knie (van welk dier ze ook bedoelt, er was weinig tijd om dat te vragen) is toch dragend??

Wat zou ik wel eventueel kunnen geven en vervangt dat dan een maaltijd of kan dat gewoon als extraatje??

Pff... ik vind het hele voer verhaal behoorlijk ingewikkeld maar ik kom steeds een stukje verder en wie weet BARF ik wel over een jaartje of zo :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Takkie »

Ja, het is echt ingewikkeld allemaal! Ik probeer het ook allemaal te leren en te onthouden.

Ik ben in één keer overgestapt op versvlees, geen problemen gehad. Ik heb eerst 2 weken kvv gevoerd, zodat de darmen "ontgift" werden enzo en daarna weer brokken gegeven in combinatie met 2 dagen versvlees.

Op de andere vragen weet ik geen antwoord :19:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Oh ja nog een vraag, wat wordt er bedoelt met kvv??
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

http://www.farmfood.nl/
Hier kun je ook een hoop info vinden. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Reini schreef:Oh ja nog een vraag, wat wordt er bedoelt met kvv??
Kompleet Vers Voer.
Je kunt gewoon gelijk overstappen hoor.
Ik geef Bibi, ongeveer hetzelfde als Carnibest, alleen iets goedkoper. :wink:

Je kunt wel een knie geven maar dan maar kort op laten kauwen. Het is dus een dragend bot en dus erg hard. In het bottendocument kun je veel info hierover vinden.
Reini
Zeer actief

M@ri@nne schreef:http://www.farmfood.nl/
Hier kun je ook een hoop info vinden. :wink:
Die site kende ik al! Ik ga straks even naar de leverancier hier in de buurt waar ik de brokken haal om te kijken of hij ook Farmfoor rawhide heeft! :ok:
Afbeelding
Baily

Re: Pffff wat lastig...

Ongelezen bericht door Baily »

Reini schreef:
Mijn instructrice van de hondenschool adviseerde mij wanneer Vegas uit zijn plaat gaat (dat is een compleet ander onderwerp) hem eens op zijn plaats te zetten met een 'lekkere knie'. Nou klinkt dat inderdaad heel lekker maar ik heb hier wel eens gelezen dat je nooit dragende botten aan je hond mag voeren en een knie (van welk dier ze ook bedoelt, er was weinig tijd om dat te vragen)
Had zij het wel over voeding? Of bedoelde ze dat als Vegas tegen je opspringt dat je hem op zijn plaats zet door je knie uit te steken als hij springt bijvoorbeeld.
Reini
Zeer actief

Re: Pffff wat lastig...

Baily schreef: Had zij het wel over voeding? Of bedoelde ze dat als Vegas tegen je opspringt dat je hem op zijn plaats zet door je knie uit te steken als hij springt bijvoorbeeld.
Neeheee :smile: :smile: :smile: Hahahaha ik lig in een deuk!!!

Het ging echt om iets om op te knagen om hem over zijn drukke punt heen te tillen zeg maar!

:smile: :smile: :smile: Ik lig echt helemaal dubbel hier achter de computer.

Het had makkelijk gekunt en het is helemaal niet raar wat je zegt maar daar ging het echt niet over :smile: :smile:

sorry voor alle smileys maar ik lig echt helemaal in een deuk, niet bedoelt om je uit te lachen hoor :wink:

[
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Of zou ze dat wel bedoelt hebben :denken: :denken: :denken:

Nee toch :19: :19:

:Q: :smile: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik zou hem ook gewoon gelijk overzetten en het liefst op carnibest en waarom staff's hebben meestal of krijgen een gevoelige huid (hoeft natuurlijk bij vegas niet te zijn hoor) en omdat er in duck teveel graan zit zou ik dus voor carnibest kiezen
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Reini
Zeer actief

monky555 schreef:ik zou hem ook gewoon gelijk overzetten en het liefst op carnibest en waarom staff's hebben meestal of krijgen een gevoelige huid (hoeft natuurlijk bij vegas niet te zijn hoor) en omdat er in duck teveel graan zit zou ik dus voor carnibest kiezen
Ik neigde al naar Carnibest vanwege het graanverhaal inderdaad dus dat zal het ook wel worden :ok:
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Reini schreef:Of zou ze dat wel bedoelt hebben :denken: :denken: :denken:

Nee toch :19: :19:

:Q: :smile: :smile: :smile: :smile:
Ik hoop het niet........... :smile: :smile: :smile: maar je kunt het op meerdere manieren opvatten............ :19: :mrgreen: .

Het is in ieder geval genoeg voor de slappe lach inderdaad........... :smile: Hier ook............ :smile:

Misschien is ze iemand die graag knietjes uitdeelt................. :smile:
Reini
Zeer actief

Baily schreef: Ik hoop het niet........... :smile: :smile: :smile: maar je kunt het op meerdere manieren opvatten............ :19: :mrgreen: .

Het is in ieder geval genoeg voor de slappe lach inderdaad........... :smile: Hier ook............ :smile:
Ik heb even vreselijk gelachen net en nu ik het weer terug lees lig ik weer in een deuk! Volgens mij ging het echt over voer. De instructrice heeft zelf een heel moeilijke hond die ook gauw 'door het lint' gaat. Vegas kan heel erg doorslaan in bijten en naar aanleiding daarvan gaf ze de tip hem op zijn plaatsje in huis te zetten met wat lekkers zodat hij als het ware over dat drukke moment heen wordt getild. Ik gebruik daar nu de Kong voor. Dan krijgt hij even wat rust in zijn lijf en hoef ik niet alle hoeken van de kamer in te vluchten :mrgreen:

Maar nu blijft mijn vraag nog staan, een knie is toch een dragend bot?? Ik snap er helemaal niks meer van. Ik ga Vegas nu eerst het grootste gedeelte op vers zetten en in het bottendocument heb ik inmiddels gelezen dat ik dan eens kippennekken kan geven :kotz: :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Baily schreef: Misschien is ze iemand die graag knietjes uitdeelt................. :smile:
:N: :N: :N: :smile:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

stefanie schreef:
Kompleet Vers Voer.

Je kunt wel een knie geven maar dan maar kort op laten kauwen. Het is dus een dragend bot en dus erg hard. In het bottendocument kun je veel info hierover vinden.
mijn hond had 900 gr bibi nodig, en nu 500 gr carnibest dus tja wat is goedkoper?
Gast

hahahahahah :smile2: :smile: :smile:
als ik het verhaal over het knije lees dacht ik inderdaad meteen aan knije geven om de hond laag te zetten 9of zoites) maar dacht absoluut niet aan een dragende bot :smile2: :smile2:
Reini
Zeer actief

lupa schreef:
stefanie schreef:
Kompleet Vers Voer.

mijn hond had 900 gr bibi nodig, en nu 500 gr carnibest dus tja wat is goedkoper?
Wat het kost maakt me niet zoveel uit. Ik had ook al gehoord dat Bibi ongeveer hetzelfde is! Ik laat Duck even voor wat het is en ga me eerst eens in deze twee verdiepen :ok:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Heeft iemand een link naar de verkooppunten van bibi? Ik kan op google niks vinden.

of ik ben gewoon lui en heb het graag voorgekauwd
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Reini schreef:Heeft iemand een link naar de verkooppunten van bibi? Ik kan op google niks vinden.

www.bibidiervoeding.nl
Reini
Zeer actief

stefanie schreef:
Reini schreef:Heeft iemand een link naar de verkooppunten van bibi? Ik kan op google niks vinden.

www.bibidiervoeding.nl
:ok:
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

lupa schreef:
stefanie schreef:
Kompleet Vers Voer.

Volgens mij zijn het zo goed als dezelfde producten dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je van Bibi 2 keer zoveel nodig hebt.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik heb zelf ook 1,5 jaar bibi gevoerd monky deed het daar goed op in ieder geval beter als op brok maar hij moest daar zo'n 1250 gr. per dag van hebben nu geef ik al een geruime tijd AHV & smuldier en daar heeft hij maar 800 gr. van nodig terwijl ik van veel mensen hoor dat je daar juist heel veel van moet voeren dus ik denk ook dat er wel degelijk verschil kan zijn tussen bibi & carnibest in ieder geval 1 ding is zeker niet alle honden doen het goed op hetzelfde voer
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
stefanie
Zeer actief

monky555 schreef:ik heb zelf ook 1,5 jaar bibi gevoerd monky deed het daar goed op in ieder geval beter als op brok maar hij moest daar zo'n 1250 gr. per dag van hebben nu geef ik al een geruime tijd AHV & smuldier en daar heeft hij maar 800 gr. van nodig terwijl ik van veel mensen hoor dat je daar juist heel veel van moet voeren dus ik denk ook dat er wel degelijk verschil kan zijn tussen bibi & carnibest in ieder geval 1 ding is zeker niet alle honden doen het goed op hetzelfde voer
Bibi geeft als advies 20 gram per kg hond. Volgens mij is dat zo'n beetje standaard. Kan op de site van Carnibest nergens vinden hoeveel je daarvan moet geven maar kan me bijna niet voorstellen dat het zoveel minder is. :19:
Gast

stefanie schreef:
lupa schreef:
stefanie schreef:
Kompleet Vers Voer.

Volgens mij zijn het zo goed als dezelfde producten dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je van Bibi 2 keer zoveel nodig hebt.
voor 1 van mijn honden was het in idergeval niet goed
ik heb bibi ongeveer 1 jaar gevoerd we begonnen met 500 gr maar op het laast moest ik 900 gr voeren, want ze had niet genoeg aan ie 500gr.
in bibi zit meer vocht en organen in.
je zit het ook als je open maakt, bibi valt uit elkaar en carni is grofer en kompakter.
Maar.... de ene hond doet prima op carni en de andere op bibi, ze zijn allebei goed.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”