Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naakthonden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

chera
Vaste gebruiker

Naakthonden

Ongelezen bericht door chera »

Hier is vast wel iemand die het antwoord weet op mijn vraag :wink:

Ik hoorde dus vandaag dat naakthonden goede honden zouden zijn voor mensen die allergies zijn.
Allergie word naar mijn weten veroorzaakt door de huidschilfers, maar die schijnen naakthonden dus niet te hebben.
Nou lijkt mij dit een beetje vaag, huid is huid en daar komen dus ook schilfers.

Wie o wie weet hoe het precies zit.????

Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Naakthonden hebben wel huidschilvers dat heb jij goed gedacht. Om uit te vinden of je allergisch bent voor een naakthond zul je echt bij iemand met één of meerdere honden op bezoek moeten gaan. De één met allergiën kan er wel tegen de andere niet.
Het gebeurt dat mensen bv wel tegen een Chinees kunnen maar niet tegen een Peruaan of andersom.
Wel is het zo dat heel veel mensen met allergiën van meerdere dingen last hebben. Als je voor huisstof(mijt) allergisch bent en een beetje voor honden scheelt het een hele hoop als je een kale hond hebt omdat daar niet veel huisstof in de vacht blijft zitten. En de omgeving wordt ook minder "stoffig".
Maar er zijn dus ook zat mensen die wel allergisch zijn voor haarloze honden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
chera
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door chera »

sirene schreef:Naakthonden hebben wel huidschilvers dat heb jij goed gedacht. Om uit te vinden of je allergisch bent voor een naakthond zul je echt bij iemand met één of meerdere honden op bezoek moeten gaan. De één met allergiën kan er wel tegen de andere niet.
Het gebeurt dat mensen bv wel tegen een Chinees kunnen maar niet tegen een Peruaan of andersom.
Wel is het zo dat heel veel mensen met allergiën van meerdere dingen last hebben. Als je voor huisstof(mijt) allergisch bent en een beetje voor honden scheelt het een hele hoop als je een kale hond hebt omdat daar niet veel huisstof in de vacht blijft zitten. En de omgeving wordt ook minder "stoffig".
Maar er zijn dus ook zat mensen die wel allergisch zijn voor haarloze honden.
Bedankt voor je antwoord. :ok:
Zelf heb ik gelukkig geen last van allergieën, maar ik vond het toch wel een boeiend onderwerp.

Ja, eigenlijk is het nog wel logisch ook, dat een hond met haar stof vasthoudt in zijn vacht waardoor de allergie verergerd
Maar het is dus ook niet zo dat naakthonden een ander type huid hebben, waardoor ze dus minder schilfers verliezen?!
Dat werd namelijk beweerd en ik geloof er geen bal van :mrgreen:

Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Onder de naakthonden bestaan ook nog heel veel verschillende typen, zelfs in één ras. En er zullen er dus ook wel zijn die minder huidschilvers verliezen.
Maar of ze altijd minder verliezen dan een behaarde hond weet ik niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”