Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lijnen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Baily

lijnen

Ongelezen bericht door Baily »

Beer moet afvallen, in een jaar tijd is hij 2 kilo aangekomen en dat is op een gewicht van twaalf kilo natuurlijk veel te veel.

Hij beweegt veel, elke dag anderhalf uur los en verder nog vier uitlaatrondes aan de riem van ongeveer 20 minuten. En dan nog het spelen in de tuin met ballen en trekken aan een flostouw wat we veel doen.

Maar hij is nu al een tijdje op dieet en valt voor geen meter af. Ik geef vers vlees, van a.h.v. Twee keer per dag ongeveer 80 gram.

Hij is gecastreerd en daar komt het waarschijnlijk door. Dus ik heb zijn voer al vermindert. maar die twee keer 80 gram kan ik niet toch nog meer halveren, dan blijft er niks over. Boontjes lust hij niet of zemelen erdoor.

Bovendien gedraagt hij zich alsof hij gewoon echt honger heeft.

Tussendoortjes krijgt hij al twee maanden niet meer, en de rest van de honden dus ook niet want dat vind ik dan zielig voor hem. Hij krijgt tijdens de wandeling 1 frolicje als beloning, maar dan in 8 stukjes verdeelt, dus eigenlijk ook niks.

De d.a. begon over light brokken en dan natuurlijk bij hem gekocht...... :roll: Zou dat een optie zijn, light brokken? Het staat me een beetje tegen eerlijk gezegd, kan niet precies zeggen waarom maar ik geef liever vers vlees.

En zou barfen misschien een oplossing kunnen zijn?

Ik weet niet hoe ik hem nog af kan laten vallen. Iemand ideeen?
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Heeft Carnibest ook geen light voer?

Van brokken gaat hij gewoon nog meer aankomen denk ik.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Wat ook helpt is een flinke wandeling op zijn lege maag, en pas daarna eten geven, waarschijnlijk dan iets meer geven en de 2-de maaltijd iets minder, maar wel dezelfde totaalhoeveelheid. 100 om 60 ofzo.
Decoy
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Decoy »

Je zou ook nog de helft van het vlees kunnen vervangen door sperciebonen uit blik, goede maagvulling en zet niet aan
(advies van mijn da bij overgewicht.)
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos moest ook afvallen vond ik, de da vond van niet, maar ik vond hem toch wat te dikjes worden :mrgreen:

Hij kreeg altijd 200 gram Rodi, en ik heb dat teruggebracht naar 100 gram per dag. Hij is nu in een paar maanden tijd 500 gram afgevallen (en da's best wat op een gewicht van 7 kilo). Nu wil ik er eigenlijk nog een paar honderd gram af, en dan is hij weer mooi schraal.

Het ging hier dus ook wel heeeeeeeeel langzaam, maar het gebeurde wel als ik zijn eten halveerde. En ze kunnen volgens mij ook beter langzaam afvallen, dan meteen een kilo in een maand.
Afbeelding
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Angel-eyes schreef:Wat ook helpt is een flinke wandeling op zijn lege maag, en pas daarna eten geven, waarschijnlijk dan iets meer geven en de 2-de maaltijd iets minder, maar wel dezelfde totaalhoeveelheid. 100 om 60 ofzo.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen. :ok:

Zou het ook nog uitmaken op welke tijden ze hun eten krijgen. Nu krijgen ze eten om 12 uur 'smiddags en 'savonds 10 uur. Dat is zo gelopen omdat Buck een hele slechte eter was en op andere tijden geen honger had.

Voor die tijd kregen ze om 9 uur 'sochtends en om 6 uur 'savonds hun eten. Bij mensen is het zo dat je 2 uur voor het slapn gaan niks meer moet eten omdat dat niet verwerkt wordt zeg maar. Maar honden slapen veel meer. Om 6 uur nadat ze gegeten hadden gingen ze ook slapen. Dus zou dat voor honden uitmaken?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Decoy schreef:Je zou ook nog de helft van het vlees kunnen vervangen door sperciebonen uit blik, goede maagvulling en zet niet aan
(advies van mijn da bij overgewicht.)
Maar zo krimpt zijn maag niet en zal het hongergevoel blijven... dus beter even goed volhouden, veel beweging en beduidend minder voeren, tis even rot maar ook bij ons het beste wat je kan doen om af te vallen :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Baily schreef:
Angel-eyes schreef:Wat ook helpt is een flinke wandeling op zijn lege maag, en pas daarna eten geven, waarschijnlijk dan iets meer geven en de 2-de maaltijd iets minder, maar wel dezelfde totaalhoeveelheid. 100 om 60 ofzo.
Bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen. :ok:

Zou het ook nog uitmaken op welke tijden ze hun eten krijgen. Nu krijgen ze eten om 12 uur 'smiddags en 'savonds 10 uur. Dat is zo gelopen omdat Buck een hele slechte eter was en op andere tijden geen honger had.

Voor die tijd kregen ze om 9 uur 'sochtends en om 6 uur 'savonds hun eten. Bij mensen is het zo dat je 2 uur voor het slapn gaan niks meer moet eten omdat dat niet verwerkt wordt zeg maar. Maar honden slapen veel meer. Om 6 uur nadat ze gegeten hadden gingen ze ook slapen. Dus zou dat voor honden uitmaken?

Ik geef ze altijd na hun ochtendwandeling en in de avond rond 8 uur, maar dat is omdat ze om 12 uur of zo nog een keer worden uitgelaten, 9 uur en 6 uur is toch prima.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”