Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenschool
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Hondenschool
Waar moet volgens jouw een goede hondenschool aan voldoen?
Of wat is voor jouw een reden om niet naar een bepaalde hondenschool te gaan?
Ik heb met Ghaya bij een school gezeten (3 lessen geloof ik) waar pups een slipketting om moesten en waar men er dan ook nog een harde ruk aan moest geven als puppy niet luisterde. Heb dat overigens nooit gedaan, ben die 3 lessen altijd met een halsbandje gekomen en nooit een ruk gegeven. Na 3 lessen was ik het al helemaal zat hoe er met de honden omgegaan werd.
Dat soort dingen daar hou ik dus niet van.
Dat soort dingen daar hou ik dus niet van.
- Moos
- Zeer actief
Met Moos heb ik tig hondenscholen in de buurt afgebeld. Bij eentje mochten ze pas vanaf 16 weken komen, want daarvoor konden ze toch nog niks leren was de redenatie; dat vond ik al vreemd
Maar wat het helemaal niks maakte voor mij was het gesprek dat daarop volgde:
Hondenschool: En wat voor ras heb je?
Ik: een Maltezer
Hondenschool: Oh, nou als je dan tijdens de eerste les je Maltezer aan en slipkettingtje meeneemt, dan...............(en toen ben ik gestopt met luisteren)
Zie je het voor je, een pupje van misschien 2 kilo, met en slipketting om? Volgens mij bestaan ze niet eens on de maat
Uiteindelijk ben ik bij de Kynologenclub gaan trainen. Ik vond de groep wel wat groot, maar de methode was erg positief.

Maar wat het helemaal niks maakte voor mij was het gesprek dat daarop volgde:
Hondenschool: En wat voor ras heb je?
Ik: een Maltezer
Hondenschool: Oh, nou als je dan tijdens de eerste les je Maltezer aan en slipkettingtje meeneemt, dan...............(en toen ben ik gestopt met luisteren)
Zie je het voor je, een pupje van misschien 2 kilo, met en slipketting om? Volgens mij bestaan ze niet eens on de maat

Uiteindelijk ben ik bij de Kynologenclub gaan trainen. Ik vond de groep wel wat groot, maar de methode was erg positief.

-
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hondenschool
Wat ik zo even kan bedenken:Djinny schreef:Waar moet volgens jouw een goede hondenschool aan voldoen?
- kennis van honden en uiteraard training(en het liefst ook nog van de specifieke rassen)
- kleine groepjes om te trainen
- geen harde lichamelijke aanpak
- individuele aandacht als iets niet lukt
En zo ook de redenen om niet naar een bepaalde hondenschool te gaan als bovenstaande niet toegepast wordt.
- Niekie
- Zeer actief
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Kennis van honden in huis hebben. Weten wat beperkingen en juist pluspunten van de verschillende rassen zijn bij de training. Een duidelijke uitleg waarom er voor een bepaalde beweging gekozen wordt, waarom de hond zo reageert en wat je bereikt met jou handelen.
Verder een leuke open sfeer waar verschilende methodes toegeast worden op de verschillende combinaties.
Verder een leuke open sfeer waar verschilende methodes toegeast worden op de verschillende combinaties.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Ik ga met de kleine ook naar de hondentraining in aalsmeer.
Wat ik erg goed vind, is dat ze ook advies geven over opvoeding. Bij de puppytraining ben je eigenlijk ook meer aan het luisteren naar die dingen dan dat je met je pup al gaat zitten af hier en weet ik het allemaal.
Ook zijn er allerlei honden, alles mag komen! Duitse Doggen, chihauhau, staffords... Zo leert je hond dus ook alle rassen kennen. (iets wat je bij bv de vdh niet hebt)
Enige wat soms jammer is, is dat de groep groot is
Wat ik erg goed vind, is dat ze ook advies geven over opvoeding. Bij de puppytraining ben je eigenlijk ook meer aan het luisteren naar die dingen dan dat je met je pup al gaat zitten af hier en weet ik het allemaal.
Ook zijn er allerlei honden, alles mag komen! Duitse Doggen, chihauhau, staffords... Zo leert je hond dus ook alle rassen kennen. (iets wat je bij bv de vdh niet hebt)
Enige wat soms jammer is, is dat de groep groot is
Ik denk dat het kiezen van een hondenschool heel persoonlijk is. Het ligt denk ik vooral aan je verwachtingen. En of de methode die ze er gebruiken bij je past. Ook bij positieve training kan er veel fout gaan als je er niet helemaal achter staat...
Wel is het natuurlijk in alle gevallen belangrijk dat de trainers weten waar ze het over hebben en verder kunnen denken dat wat ze uit het boekje geleerd hebben. Ook vind ik het belangrijk dat alle trainers (binnen die hondenschool) een beetje dezelfde visie hebben...wat bij een aantal hondenscholen hier in de buurt, naar mijn mening, niet het geval is. Mocht je dan een keer een invaller hebben hoef je tenminste niet opeens hele andere dingen te doen!
Houdt rekening met de groepsgrootte en het aantal instructeurs dat er voor staat, zodat je weet of je ook individuele aandacht kan verwachten en of ze tijd voor je (kunnen) nemen als iets niet meteen wil lukken.
Vaak hoor je aan de telefoon al wel of ze de tijd nemen en of het een beetje klikt...maar voor het grootste deel zal je dat toch op het veld moeten ondervinden....jammer genoeg...
Wel is het natuurlijk in alle gevallen belangrijk dat de trainers weten waar ze het over hebben en verder kunnen denken dat wat ze uit het boekje geleerd hebben. Ook vind ik het belangrijk dat alle trainers (binnen die hondenschool) een beetje dezelfde visie hebben...wat bij een aantal hondenscholen hier in de buurt, naar mijn mening, niet het geval is. Mocht je dan een keer een invaller hebben hoef je tenminste niet opeens hele andere dingen te doen!
Houdt rekening met de groepsgrootte en het aantal instructeurs dat er voor staat, zodat je weet of je ook individuele aandacht kan verwachten en of ze tijd voor je (kunnen) nemen als iets niet meteen wil lukken.
Vaak hoor je aan de telefoon al wel of ze de tijd nemen en of het een beetje klikt...maar voor het grootste deel zal je dat toch op het veld moeten ondervinden....jammer genoeg...