Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenbeul

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Dierenbeul

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Gisteren kwam Brams pootje in onplezierig contact met mijn poot. Gevolg: hij heeft een zwaar gekneusd pootje. Van de dierenarts heeft hij een pijnstillende prik gehad en wij geven hem twee keer per dag een pijnstillend pilletje.

Hij loopt nauwelijks, slaapt bijna alleen maar en is heel erg aanhankelijk. Ik voel me zo vreselijk schuldig.

Ben ik de enige klungel die dat overkomt of zijn er meer die hun hond weleens verwond hebben?

Zucht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach, arme Bram.

Maar tja, dat soort dingen kunnen nou eenmaal gebeuren.
Ik heb Moos' poot weleens tussen de deur gehad, toen ik thuiskwam en hij net iets te vroeg al naar buiten wilde stormen.
Toen kwam zijn poot dus onder de deur terecht....
Hoop gepiep, en hij had gelukkig niks, maar ik voelde me toen ook erg lullig.
Maar je kan er weinig aan doen, soms staan ze gewoon net even op de verkeerde plek...

Knuffel Bram maar lekker nu hij toch zo aanhankelijk is :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Ach, arme Bram.

Ik heb Moos' poot weleens tussen de deur gehad, toen ik thuiskwam en hij net iets te vroeg al naar buiten wilde stormen.
Maar je kan er weinig aan doen, soms staan ze gewoon net even op de verkeerde plek...

Dat hoor ik dus aldoor van mensen, dat er weleens iets onhandigs is gebeurd, maar zonder gevolgen. Ik ben zo lomp dat hij er echt iets aan overhoudt.....

Knuffels krijgt hij genoeg, als je z'n koppie ziet, zo zielig!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Ach, arme Bram.

Dat hoor ik dus aldoor van mensen, dat er weleens iets onhandigs is gebeurd, maar zonder gevolgen. Ik ben zo lomp dat hij er echt iets aan overhoudt.....

Knuffels krijgt hij genoeg, als je z'n koppie ziet, zo zielig!
Ach, maar dat ligt niet aan jou toch! Bram heeft natuurlijk ook hele kleine dunne pootjes. Toen dat met Moos gebeurde was hij al volwassen, dan kunnen ze ook wel wat meer hebben :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

beterschap met hem , tis mij nog nooit gebeurd , maar ja een doggenpup is wel iets groter en kan iets meer hebben denk ik :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Dierenbeul

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Zoek stok! schreef:Gisteren kwam Brams pootje in onplezierig contact met mijn poot. Gevolg: hij heeft een zwaar gekneusd pootje. Van de dierenarts heeft hij een pijnstillende prik gehad en wij geven hem twee keer per dag een pijnstillend pilletje.

Hij loopt nauwelijks, slaapt bijna alleen maar en is heel erg aanhankelijk. Ik voel me zo vreselijk schuldig.

Ben ik de enige klungel die dat overkomt of zijn er meer die hun hond weleens verwond hebben?

Zucht.
mijn vriend is al eens een keer op de poot van mijn 9 jarige westie teef kelly gaan staan, terwijl ze me vriend toch al niet ziet zitten.
gevolg gebroken teen, een paar maanden terug stond hij midden in de nacht met mijn westie reu king van 10 op de stoep(bij me werk verstandelijkgehandicapten zorg), waar hij wel grote maatjes mee is.
king was achter de buro stoel gaan liggen terwijl vriendlief naar achter reed gevolg nagel eraf.
nu hebben we een pup van ons samen (hoewel de stamboom op mijn naam staat en ik de pup ook betaald heb, vast geregeld mochten we ooit onverhoopt uit elkaar gaan.)
maar nu is hij dus extra voorzichtig ook hij voelde en voelt zich nog steeds schuldig maar het kan gebeuren en gelukkig valt een kneuzing mee succes en beterschap voor Bram.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Soms gebeuren zulke dingen...
Ik heb Ferro een keer per ongeluk een snee bezorgd waar 13 nietjes in moesten. En ja, dat voelde ook lullig... maar ik kon er niets meer aan veranderen. Hooguit jezelf beloven de volgende keer nog beter op te letten...
Ik hoop dat Bram zich snel weer beter voelt!
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe is het nu met Bram? Domme ongelukjes gebeuren nu eenmaal helaas wel eens. Dit is niet jouw schuld.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier gebeuren ook wel eens per ongeluk dat soort dingen, vooral bij de kruising Jack van ons, hij is klein, en soms als je niet op let, breek je je benen over hem. En bij onze keeshond ga ik wel eens op zijn haren staan als hij bij mijn benen in de buurt ligt, en omdat hij dat voelt staat hij op, en wordt er af en toe een plukje haren mee uit getrokken :roll:
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Een keer met klompen aan op het voetje van mijn cairn terrier gaan staan. Resultaat; twee gespleten nagels, later nog een heftige infectie en weken onder pannen met kuurtje, biotexbadjes continue verbinden, voorzichtig uitlaten enz enz. Wat heb ik me schuldig gevoeld.... :jank:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

chaos schreef:Een keer met klompen aan op het voetje van mijn cairn terrier gaan staan. Resultaat; twee gespleten nagels, later nog een heftige infectie en weken onder pannen met kuurtje, biotexbadjes continue verbinden, voorzichtig uitlaten enz enz. Wat heb ik me schuldig gevoeld.... :jank:
ohhhh die is wel heel sneu :J: :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

sypke schreef:Hoe is het nu met Bram? Domme ongelukjes gebeuren nu eenmaal helaas wel eens. Dit is niet jouw schuld.
Ik trippel nu wel bijna op m'n tenen door het huis van voorzichtigheid....z'n pootje is al een stuk beter. Ik probeer hem zoveel mogelijk te laten rusten, maar dat is gewoon niet altijd haalbaar. Bij andere honden hou ik hem wel een beetje weg, omdat hij zo graag wil spelen. Dan vergeet hij helemaal z'n poot en gaat hij maar door met rennen.

Hij lijkt in ieder geval wel vergeten te zijn dat ik hem dat heb aangedaan....
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
chaos schreef:Een keer met klompen aan op het voetje van mijn cairn terrier gaan staan. Resultaat; twee gespleten nagels, later nog een heftige infectie en weken onder pannen met kuurtje, biotexbadjes continue verbinden, voorzichtig uitlaten enz enz. Wat heb ik me schuldig gevoeld.... :jank:
ohhhh die is wel heel sneu :J: :wink:
Idd, daarbij val ik in het niets :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ach gossie, wat zielig.............. dikke knuf voor hem hoor.....
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Achhhhhh ik lees het nu pas, arme Bram.
Je moet hem toch niet te druk laten zijn denk ik, want door die pijnstillers voelt hij geen pijn natuurlijk.
Ik heb het zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt dat ik mijn hond verwond heb. Maar zulke dingen kunnen gewoon gebeuren, ze gaan ook ooit op de onmogelijkste plaatsen liggen.
Een dikke knuffel van mij voor Bram. :knuffel:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Ah zielige Bram, beterschap gewenst !
Het kan idd gewoon gebeuren hoor :wink:
Hier is het ook nog niet gebeurd, maar misschien zijn die bullenpootjes ook wel wat steviger :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh jij vreselijke brammetjes beul :jank: :jank:

nee hoor meid, dit kan gewoon gebeuren, ik zelf ben behoorlijk bedreven in het schuiven door mijn huis met al die voetzoekertjes hier maar toch gebeurt het wel eens...ze leren er ook weer een beetje van dat ze niet zomaar voor je voeten moeten hupsen...

beterschap voor je mannetje :wink:
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Bij ons is het meestal andersom :mrgreen:

Als de honden hier lekker aan het ravotten zijn, dan kunnen ze echt heel hard tegen mijn knieen aan knallen :jank:
Ik heb ze al zo vaak een knietje gegeven als ze weer eens zo aan kwamen hollen en het wordt al minder, maar ze blijven lomp.

Beterschap met Bram hoor!
Afbeelding
Esther77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Esther77 »

Een vriendin van me heeft ooit haar kniebanden gescheurd doordat haar Labrador/Rottweiler kruising haar torpedeerde.
Vorige week heb ik nog bijna Ambers oog per ongeluk uitgestoken. Gelukkig was er niets aan de hand. :mrgreen:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Beterschap voor bram.

Door mijn onoplettendheid is tommie als pup een keer uit het fietsmandje gedonderd. Had heel naar af kunnen lopen, maar hij had niets. Heb me maandenlang een dierenbeul gevoeld.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik stond van de week ook op Vegas zijn pootje. Hij piepte maar verder was er niks aan de hand. Hij kan soms enorm voor je voeten lopen maar na dit ongelukje is hij wel wat voorzichtiger geworden.

Gister sprong hij uit mijn armen waardoor hij op de grond viel. Het ging niet hard maar ik kreeg bijna een hartaanval en voelde me vreselijk schuldig! Ongelukjes kunnen gebeuren, kan je niks aan doen en is niet jouw schuld!

Gaat het al beter met Bram, geef hem maar een dikke knuffel van mij :knuffel:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”