Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Splinter help?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Splinter help?!

Ongelezen bericht door Assie »

Tip liep net op het einde van de wandeling in het bos ineens op 3 poten. Hij maakte geen gekke sprong ofzo, dus een verrekking is het niet denk ik. Even aangekeken, maar hij hinkte echt. De laatste 100 meter heb ik hem maar gedragen, toen even op de grond gezet en toen liep hij al iets beter. Inmiddels loopt hij wel weer op 4 pootjes, maar hij zit nu steeds op zijn poot/voetkussentje te knagen, maar ik kan echt geen splinter ontdekken.
Ik heb de hele poot echt goed bekeken, met een lamp en een vergrootglas, maar dus niks te vinden. Ik heb Tip met zijn poot al in de biotex gezet voor een minuut of 8, is er nog meer wat ik kan doen?
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Goed kijken met een goeie lamp en voelen .ook de zwemvliezen, daar houdt het wel een beetje mee op. In de gaten houden :19:
weg gehaald zit een virus in
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Misschien is de splinter er vanzelf uitgegaan maar heeft het een klein wondje achter gelaten. Dat kan hem misschien irriteren.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Joepie! Ik heb de splinter gevonden. Door even goed te kijken waar meneer nu precies zat te likken kwam ik erachter dat de splinter achter het grote voetkussentje zat.
Alleen was ie er met geen mogelijkheid uit te krijgen, niet met nagels, niet met een pincet en niet met een naald. Tip lijkt er geen last meer van te hebben, dus ik hou het even goed in de gaten en dan zien we wel of ie er vanzelf nog uitvalt.

Bedankt voor de adviezen in elk geval.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Misschien kan je er wat trekzalf opdoen, maar dan moet je wel zorgen dat hij het niet op kan likken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”