Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Narcose bij hd onderzoek?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Narcose bij hd onderzoek?

Ongelezen bericht door joline »

Wij willen binnenkort onze wolfskees reu op hd laten onderzoeken. ik heb net de dierenarts gebeld, eerst vroeg ze of we een rustige hond hebben (ja hoor, hij is braaf bij de dierenarts) en daarna zei ze dat hij toch onder narcose moest voor de foto's. Eigenlijk vindt ik het onzin om hem voor een foto onder narcose te brengen, zo gezond lijkt me een narcose niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Verder zoeken naar een da die het zonder doet :ok:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job is best hyper en een ontiegelijke stresskip maar er zijn zonder problemen foto's gemaakt zonder narcose :ok: Ik heb er ook wat verder voor gereden want ik vind het onzin om het onder narcose te doen als het makkelijk zonder kan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier zijn ze allebei zonder narcose geröntgend. Zelfs bij hyperactieve Marouck was dat geen probleem, binnen enkele minuten was het gepiept.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij doen het alleen nog maar met een roesje , want oops heeft zonder roesje met haar poten liggen maaien , en sloeg het glas van het rongend apparaat kapot. Dat was dus geen leuke ervaring voor haar , en als ze nu naar de DA moet zit ze onwijs te bibberen :jank: daarvoor vond ze het prachtig al dat gedoe aan haar lijfje :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

De d.a. die onze honden heeft geröntgend werkte in principe zonder narcose of roesje tenzij het noodzakelijk was (en dan alleen een roesje).
Bij onze honden is Tagor zonder roesje geröntgend en Jari met. De d.a. heeft het bij Jari geprobeerd zonder roesje, maar Jari ontspande niet voldoende om een goede foto te kunnen nemen. Daarom kreeg hij een roesje.
Achteraf bleek hij ook hd te hebben en mijn gevoel zegt dat het niet voldoende ontspannen/meegeven misschien daar ook wel verband mee had.
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Hier zijn ze ook zonder narcose gedaan,ging prima was zo gepiept :ok:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Ook mijn DA doet het zonder roesje, al moet het een paar keer over.
En ik ben erbij om de hond rustig te maken of om even duidelijk te zijn als er stil gelegen moet worden.
Wel is het lastig omdat Alonso zo lang is dat hij bijna niet in de bak past maar de vorige keer is het prima gegaan hoor.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

een DA die HD foto's maakt zonder nacose is niet goed bezig de hond word toch met stress geconfronteerd

en met stres komt spanning en de hond word toch goet uit elkaar getrokken en dit is niet bevoordelijk voor de speiren en pezen dus tegewerking van de hond is een feit en er kan nooit gen opjectieve foto gemaakt worden.

mol :8):
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ze krijgen ook geen narcose maar een roesje, dat 2 zijn verschillende dingen. Een roesje is ook niet goed, maar ik doe het wel omdat dat geen stress oplevert. Heb het 1 keer zonder gedaan, nooit meer.
Afbeelding
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

Mijn hond is op verzoek in Hellendoorn zonder roesje op hd gerontgend.
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Bedankt voor jullie reacties. De dierenarts assistente had een echt over een narcose, maar ik zal het nog eens goed navragen als ik er heen ga voor een foto :wink:
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Mijn oude reu heeft wel narcose gehad want anders kreeg je die niet op de rug dan was het een knoppartij geweest. Hij moest tevens nekfoto's maken en dat lukt ook niet bij hem zonder narcose. Ik heb het zelf voorgesteld want ik wist dat het anders toch niet zou lukken hij is vrij dominant. Heb je een hond die makkelijk op de rug gaat liggen dan is het geen probleem maar heb je een hond die dat niet wil dan is het probleem groot en de stress ook.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
BAYCA en BRITT
Actief
Mijn ras(sen): golden retrievers
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door BAYCA en BRITT »

Hier ook zonder roesje HD foto's gemaakt bij Dijkshoorn in Zeist. Bij erg tegenwerkende honden geven ze wel een roesje en voor ED foto's ook.
Laatst gewijzigd door BAYCA en BRITT op 11 mei 2005 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Shirley en een pootje van Britt, Cailin, Jaslyn & Lynzi

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Bij alle da waar ik tot voor 4 jaar geleden kwam was het met roesje totdat ik bij Maarten Kapen terecht kwam. Hij maakt de foto's altijd zonder roesje of narcose. Ook de offieciele HD en ED foto's. Hij is zelfs een van de weinigen die het voor elkaar krijgt om de honden voor Belgie zonder roesje te rontgen en ze zijn daar ontzettend streng. Jesse van ons is een echte ADHD hond en ook bij haar zonder roesje, A1 was de uitkomst. Hij doet het zo snel met behulp van de baas dat het voorbij is zonder dat de hond daar erg in heeft. Ik laat nooit meer mijn honden rontgen met roesje, het is en blijft vergif. Ik heb het er graag voor over om van Den Haag naar Eersel te rijden.

Cindy
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”