Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Narcose bij hd onderzoek?
Moderator: moderatorteam
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Narcose bij hd onderzoek?
Wij willen binnenkort onze wolfskees reu op hd laten onderzoeken. ik heb net de dierenarts gebeld, eerst vroeg ze of we een rustige hond hebben (ja hoor, hij is braaf bij de dierenarts) en daarna zei ze dat hij toch onder narcose moest voor de foto's. Eigenlijk vindt ik het onzin om hem voor een foto onder narcose te brengen, zo gezond lijkt me een narcose niet.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Job is best hyper en een ontiegelijke stresskip maar er zijn zonder problemen foto's gemaakt zonder narcose
Ik heb er ook wat verder voor gereden want ik vind het onzin om het onder narcose te doen als het makkelijk zonder kan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier zijn ze allebei zonder narcose geröntgend. Zelfs bij hyperactieve Marouck was dat geen probleem, binnen enkele minuten was het gepiept.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
wij doen het alleen nog maar met een roesje , want oops heeft zonder roesje met haar poten liggen maaien , en sloeg het glas van het rongend apparaat kapot. Dat was dus geen leuke ervaring voor haar , en als ze nu naar de DA moet zit ze onwijs te bibberen
daarvoor vond ze het prachtig al dat gedoe aan haar lijfje 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
De d.a. die onze honden heeft geröntgend werkte in principe zonder narcose of roesje tenzij het noodzakelijk was (en dan alleen een roesje).
Bij onze honden is Tagor zonder roesje geröntgend en Jari met. De d.a. heeft het bij Jari geprobeerd zonder roesje, maar Jari ontspande niet voldoende om een goede foto te kunnen nemen. Daarom kreeg hij een roesje.
Achteraf bleek hij ook hd te hebben en mijn gevoel zegt dat het niet voldoende ontspannen/meegeven misschien daar ook wel verband mee had.
Bij onze honden is Tagor zonder roesje geröntgend en Jari met. De d.a. heeft het bij Jari geprobeerd zonder roesje, maar Jari ontspande niet voldoende om een goede foto te kunnen nemen. Daarom kreeg hij een roesje.
Achteraf bleek hij ook hd te hebben en mijn gevoel zegt dat het niet voldoende ontspannen/meegeven misschien daar ook wel verband mee had.
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
- cane corso
- Zeer actief
Ook mijn DA doet het zonder roesje, al moet het een paar keer over.
En ik ben erbij om de hond rustig te maken of om even duidelijk te zijn als er stil gelegen moet worden.
Wel is het lastig omdat Alonso zo lang is dat hij bijna niet in de bak past maar de vorige keer is het prima gegaan hoor.
En ik ben erbij om de hond rustig te maken of om even duidelijk te zijn als er stil gelegen moet worden.
Wel is het lastig omdat Alonso zo lang is dat hij bijna niet in de bak past maar de vorige keer is het prima gegaan hoor.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.

- Mol
- Zeer actief
een DA die HD foto's maakt zonder nacose is niet goed bezig de hond word toch met stress geconfronteerd
en met stres komt spanning en de hond word toch goet uit elkaar getrokken en dit is niet bevoordelijk voor de speiren en pezen dus tegewerking van de hond is een feit en er kan nooit gen opjectieve foto gemaakt worden.
mol
en met stres komt spanning en de hond word toch goet uit elkaar getrokken en dit is niet bevoordelijk voor de speiren en pezen dus tegewerking van de hond is een feit en er kan nooit gen opjectieve foto gemaakt worden.
mol
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- annicka
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
Mijn oude reu heeft wel narcose gehad want anders kreeg je die niet op de rug dan was het een knoppartij geweest. Hij moest tevens nekfoto's maken en dat lukt ook niet bij hem zonder narcose. Ik heb het zelf voorgesteld want ik wist dat het anders toch niet zou lukken hij is vrij dominant. Heb je een hond die makkelijk op de rug gaat liggen dan is het geen probleem maar heb je een hond die dat niet wil dan is het probleem groot en de stress ook.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
- BAYCA en BRITT
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retrievers
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier ook zonder roesje HD foto's gemaakt bij Dijkshoorn in Zeist. Bij erg tegenwerkende honden geven ze wel een roesje en voor ED foto's ook.
Laatst gewijzigd door BAYCA en BRITT op 11 mei 2005 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes van Shirley en een pootje van Britt, Cailin, Jaslyn & Lynzi

-
Cindy de Wolf
- Zeer actief
Bij alle da waar ik tot voor 4 jaar geleden kwam was het met roesje totdat ik bij Maarten Kapen terecht kwam. Hij maakt de foto's altijd zonder roesje of narcose. Ook de offieciele HD en ED foto's. Hij is zelfs een van de weinigen die het voor elkaar krijgt om de honden voor Belgie zonder roesje te rontgen en ze zijn daar ontzettend streng. Jesse van ons is een echte ADHD hond en ook bij haar zonder roesje, A1 was de uitkomst. Hij doet het zo snel met behulp van de baas dat het voorbij is zonder dat de hond daar erg in heeft. Ik laat nooit meer mijn honden rontgen met roesje, het is en blijft vergif. Ik heb het er graag voor over om van Den Haag naar Eersel te rijden.
Cindy
Cindy