Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huidschilfers.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Huidschilfers.

Ongelezen bericht door idorh »

Onze 12 jarige Whippet heeft behoorlijk huidschilfers, ik weet je hebt schapenvet enz, maar een oudere hond is de huid toch al droger, weten jullie een goed middel waar je het mee kan verminderen.

Het zij in het eten of insmeren of wassen?

Gr Bertus.
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Mink zalf schijnt hier ontzettend goed voor te werken :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een klein scheutje goede olijfolie, dagelijks over het eten (van de hond :wink: ) gegoten.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Wil de hond schreef:Een klein scheutje goede olijfolie, dagelijks over het eten (van de hond :wink: ) gegoten.
Hartelijk dank voor jullie reactie, ik zal eerst olijfolie proberen want die hebben we staan, het is roos maar het lijkt wel zonnebloemen.

Gr Bertus.
rob80
Actief

Ongelezen bericht door rob80 »

Bertus, vergeet de mink zalf!
... ik dacht dat je het over een soort droge plekken/eczeem had...... :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Roos? :denken:

Een eetlepel per dag is meer als zat. Als je teveel geeft krijg je problemen met diarree.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Visolie waar ook borageolie inzit (zols kruidvat of hema eigen merk) kan ook helpen.
Ushi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ushi »

Maiskiemolie werkt hier het allerbeste
Irma
sabrinasj
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sabrinasj »

Hier geven we zonnebloemolie elke dag door het voer heb ik van een vriendin en sinds dien geen schilfers meer en de vacht glimt ook nog .
sabrina
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door dushidotje »

Misschien is het even raadsaam om goed de bekijken of er de laatste tijd iets verandert is betreffend de verzorging van je hond, welk voedsel geef je, zijn er nog meer dingen verander aan je hond, bijv stuggere vacht , meer jeuk, meer drinken, levendiger of sloomer ...ezv? Kwamen de schilvers geleidelijk of eerder plotselijk?

De stofwisseling van een oude hond verandert, en daarmee ook de behoeftes. Ik ga er van uit dat je al seniorvoeding geeft.

Zaak is ook, om alle andere redenen uit te sluiten en je aandacht niet alleen op de voeding richten.

soms helpt vet ( ik gebruik het liefst gebroken lijnzaad), vaak is een klein beetje zout over het voedsel behulpzaam.

http://www.pedigree.nl/Pedigree/nl-nl/A ... eader=true

geeft goede info

lief`s dotje
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

dushidotje schreef:Misschien is het even raadsaam om goed de bekijken of er de laatste tijd iets verandert is betreffend de verzorging van je hond, welk voedsel geef je, zijn er nog meer dingen verander aan je hond, bijv stuggere vacht , meer jeuk, meer drinken, levendiger of sloomer ...ezv? Kwamen de schilvers geleidelijk of eerder plotselijk?

De stofwisseling van een oude hond verandert, en daarmee ook de behoeftes. Ik ga er van uit dat je al seniorvoeding geeft.

Zaak is ook, om alle andere redenen uit te sluiten en je aandacht niet alleen op de voeding richten.

soms helpt vet ( ik gebruik het liefst gebroken lijnzaad), vaak is een klein beetje zout over het voedsel behulpzaam.

http://www.pedigree.nl/Pedigree/nl-nl/A ... eader=true

geeft goede info

lief`s dotje
NOG meer zout toevoegen aan brokvoer lijkt mij niet echt verstandig. :denken: De side van Pedigree is nou niet echt een toegevoegde graadmeter als het om goed voedingsadvies gaat.
Een goede visolie met idd borageolie zou je kunnen proberen.
Of koudgeperste lijnzaadolie 3x per week door een beetje yoghurt.
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Tja, dat met het zout is hier in nederland een ingeburgerd "weetje".
Praat je met (honden)voedsledeskundigen die en meer holistische kijk op de zaken hebben zal je horen dat ca 80% van alle honden in nederland een klein zoutgebrekje hebben.
Dat kan je herkennen aan slechte(re) huid, doffe (minder glanzend als zou kunnen) vacht, slechte adem waarvoor vaak geen andere (lichamelijke) reden gevonden wordt. iets droger mondslijmvlies, (vaker ) nat en slobberig drinken (een waterballet maken rond de bak, want dorst is er niet echt, maar het bekkie is droog).
Ligt het aan het zout zie je in een a twee weken heel duidelijk verschil. Verbazingwekkend snel dus. Dat heb ik ondertussen bij talloze honden zien gebeuren. Ik heb het ook niet over kilo`s, maar een klein beetje zo als je bijv over tomatjes zou doen voor je ze eet ,1/4 teelepeltje.
Nieren leiden geen schade, en bedenk, dat nierdieet juist extra zout bevat.....spoeld lekker door.
Zie je na enige tijd heelemaal geen verschil stop je er toch gewoon mee, zij raken er niet aan verslaafd.

Puur olie geef ik beslisst niet. Een vitamine E vergiftiging ligt bij overdossering te dicht om de hoek, en er zit in olie niets meer van de vitamines en mineralen, die in het heele zaadje zitten voor er geperst wordt.
Sommige honden gaan aan de dunne van olie, net zo als ook van yoghort. Niet alle honden kunnen goed tegen melk (produkten).
Hoewel yoghort vaak wil helpen de darmflora te herstellen wanneer een hond(kat) enorm aan de diaree was (doet Yakult ook trouwens), kan een gezonde hond van de laktoferine aan de dunne gaan.

Over sites kan je het lekker oneens zijn met elkaar, maar ik zie dit soort dingen graag als uitnodiging om even zelf na te denken. Tot nu toe heb ik nog niet een boek of geschrift gevonden waar ik het met elke zin of mening eens was, en toch staan er nuttige dingen in(vind ik). Al ben ik het niet met alles eens, er zijn er die ik ook aanbefeel.

Lief`s
dotje
Golden Stanley

dushidotje schreef:Tja, dat met het zout is hier in nederland een ingeburgerd "weetje".
Praat je met (honden)voedsledeskundigen die en meer holistische kijk op de zaken hebben zal je horen dat ca 80% van alle honden in nederland een klein zoutgebrekje hebben.
Dat kan je herkennen aan slechte(re) huid, doffe (minder glanzend als zou kunnen) vacht, slechte adem waarvoor vaak geen andere (lichamelijke) reden gevonden wordt. iets droger mondslijmvlies, (vaker ) nat en slobberig drinken (een waterballet maken rond de bak, want dorst is er niet echt, maar het bekkie is droog).
Ligt het aan het zout zie je in een a twee weken heel duidelijk verschil. Verbazingwekkend snel dus. Dat heb ik ondertussen bij talloze honden zien gebeuren. Ik heb het ook niet over kilo`s, maar een klein beetje zo als je bijv over tomatjes zou doen voor je ze eet ,1/4 teelepeltje.
Nieren leiden geen schade, en bedenk, dat nierdieet juist extra zout bevat.....spoeld lekker door.
Zie je na enige tijd heelemaal geen verschil stop je er toch gewoon mee, zij raken er niet aan verslaafd.

Puur olie geef ik beslisst niet. Een vitamine E vergiftiging ligt bij overdossering te dicht om de hoek, en er zit in olie niets meer van de vitamines en mineralen, die in het heele zaadje zitten voor er geperst wordt.
Sommige honden gaan aan de dunne van olie, net zo als ook van yoghort. Niet alle honden kunnen goed tegen melk (produkten).
Hoewel yoghort vaak wil helpen de darmflora te herstellen wanneer een hond(kat) enorm aan de diaree was (doet Yakult ook trouwens), kan een gezonde hond van de laktoferine aan de dunne gaan.

Over sites kan je het lekker oneens zijn met elkaar, maar ik zie dit soort dingen graag als uitnodiging om even zelf na te denken. Tot nu toe heb ik nog niet een boek of geschrift gevonden waar ik het met elke zin of mening eens was, en toch staan er nuttige dingen in(vind ik). Al ben ik het niet met alles eens, er zijn er die ik ook aanbefeel.

Lief`s
dotje
Nou sorrie, heb een kleine aversie tegen Pedegree en zal die niet spontaan bezoeken. :mrgreen: Praat je dan over gewoon keukenzout? Dan zijn er toch tal van andere middelen dit tekort aan te vullen op een wat 'puurdere' manier (en naar mijn mening wat gezonder) zoals kelpzout, zeewier, vis en scheldieren? In het dieet van mijn honden gebruik ik trouwens ook geen lijnzaadolie meer, omdat ze alles uit het verse voer halen. Maar met de fractie vit. E die in brok zit, is overdosering toch te verwaarlozen?
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

:mrgreen: Tja, elke dag een zout harinkje kan ook he, heb je ook meteen het vet binnen, maar gewoon Jozo (keukenzout) zeezout, wat je zo voor handen heb is prima.
Kijk maar na andere dieren die wij in civilisatie houden, daar is het totaal niet ongewoon om een liksteen oid te geven hoewel het dier(tje) volledig voer krijgt, daar zijn wij aan gewend.

Yep in vers voedsel kan je de vetbalance in orde hebben, maar ja, droge brok (vanaf de middenmoters dan) is prima, er zit alleen te weinig vet in, wordt het te snel ranzig in de winkel.

Vitamine E is vetoplossend en kan in je olie zitten, bij je gewone (volledig) voer erbij kan het dan te veel worden. Omdat de behoefte er aan heel klein is, anders als met andere vetoplossende vitamines, kan je daar eerder te veel van geven, en dat plast je hond dan niet uit zo als wateroplossende vitamines.

De natuur biedt haar produkten niet voor niets in paketten aan. :wink:
Fuistregel is wel, hoe kleiner de hond, hoe meer risiko.

Maar je vraag naar iets "puurders" begrijp ik niet.....zout is en naturprodukt. puur natur

Liefs
dotje
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mijn ervaring met oude hondenvachten (en sinds kort ook met een slechte kattenvacht :roll: ) is dat visolie heel goed werkt. Binnen twee a drie weken goede resultaten. Ik begin met een hond die een slechte vacht krijgt met 5 keer in de week (kuurtje, zeg maar) een visolie capsule door het eten en na een maand breng ik dat terug naar 3 a 4 keer in de week (om de dag door het eten). Ik geef gewoon de goedkope visolie capsules van de Etos.

Zout is inderdaad niet slecht. Teveel zout wel en dat geef je al gauw te snel. Dus daar zou ik niet mee gaan lopen puzzelen.
Als echter blijkt dat de mineralen die in zout zitten tekort zijn in de voeding, dan zou ik zeewier/kelp geven. Daar zit dat ook in.
Maar mijn ervaring is dan weer dat oudere honden daar vaak niet zo goed op reageren.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hmmmmmm, vanuit welke onderbouwing denk je dat je al snel te veel zout geeft? . Natrium heeft een slechte naam omdat men lange tijd dacht dat men er hoge bloeddruk van krijgt, wat ook al weer achterhaald nieuws is.Er zijn studies die aantonen dat er veel meer faktoren toe doen.
Je zal voor je eigen maat hond moeten inschatten wat "een beetje"is, gewoon gezond mensenverstand is geboden. keukenzout is natrium met wat sporenelementen. daar zijn er zo weinig van dat je daarvoor geen zout hoeft te geven, het gaat juist om wat natrium doet in het lijf.

Natrium is een onmisbaar mineraal dat een aantal functies in het lichaam vervult. Samen met kalium zorgt natrium voor de juiste vochtbalans. Verder speelt natrium een rol bij de overdracht van zenuwimpulsen en bij spiersamentrekkingen. In combinatie met kalium reguleert natrium het transport van voedingsstoffen en andere moleculen in en uit de cellen. Ten slotte helpt natrium bij het handhaven van het zuur-base-evenwicht in het lichaam.

Kelp brengt rijkelijk jodium en verders andere sporenelementen mee (ja ook wat zeezout) Verder levert kelp vezels, kalium, magnesium, calcium, ijzer. Jodium stimuleert de schildklier en verhoogt daardoor de ruststofwisseling.
waarbij voor jodium (en daar is voldoende van in kelp om te veel te kunnen geven) volgende waarschuwing te bedenken is :
Overdosering of langdurig ongecontroleerd gebruik kan onder andere leiden tot verhoogde schildklierwerking, hartkloppingen, rusteloosheid, verhoogde bloeddruk en verhoogde hartslag.

In princiepe wordt Kelp geadviseerd bij hart en vaat aandoeningen (Dit is niet medisch onderbouwd) en bij het afslanken ( vanwegen de stimulerende werking op de schildklier , waar je niet zo maar mee moet knoeien)
Voor zeewier geldt het zelde, waarbij het per soort verschild hoeveel jodium en sporenelementen er in zitten.

Onze honden eten en drinken niet meer uitsluitend uit de natuur. Het is niet mogelijk voor hun om naar behoefte even "bij te tanken".

Over de visolie. Zo als gezegt, ik ben geen liefhebber van alleen het vet geven. Kapsules vind ik sympatieker, want dan is het beter te dosseren als de zwik uit de losse pols. Visolie bevat dus ook vitamine A,D,E, wat je bovenop de al voledige voeding geeft (waar ik nu maar voor het gemak van uit ga). teveel A,D kan problemen geven wanneer je wil fokken, te veel aan E kan je hond goed ziek maken. Dit gebeurd niet van de ene dag op de andere. Het lichaam slaat het teveel aan vetoplossende vitamines in de vetcellen op, en langzaam aan stapelt een teveel zich op zonder dat je het in de gaten heb.

Geef je de hond droge brokken zal je vet op de een of andere manier moeten toevoegen, dat is duidelijk. Zo als wij alleen proberen onze honden goed voedsel voor te zetten en goed afwegen warom wel dit merk en niet het andere, zo kan je ook afwegen warom geen olie, maar een andere bron voor vet.

Liefs
dotje
Elk weer = hondenweer
Roelfien
Zeer actief

Ik geloof gewoon niet in het toevoegen van gewoon keukenzout. Volgens mij neemt een hond voedingszouten beter op uit (rauwe) groenten en zeewier dan uit gewoon keukenzout.
En zeker daar het hier een oudere hond betreft, die (voor zover ik weet) niet zelf gemaakte maaltijden eet, waardoor wellicht een tekort aan zout kan ontstaan omdat het eten niet goed is samengesteld. Deze hond eet denk ik gewoon brok en dan krijgt ie meer dan genoeg zout binnen.
Seniorenbrokken geloof ik al helemaal niet in, omdat dit honden sloom maakt. Die brokken zijn ingesteld op honden die geen activiteit meer ondernemen, maar mijn honden en zeker ook een hond als een Whippet gebruikt nog wel veel energie en dan is een seniorenbrok niet passend. Ik ben na 3 jaar seniorenbrok over gegaan op andere voeding en ik kreeg er twee energiekere honden voor terug, waarvan er 1 nu 16 wordt.

Zoals ik al aangaf, geef ik dus ook de capsules. :wink:
En voor vergiftiging door Vitamine E ben ik ook niet bang, want dan moet je zulke grote hoeveelheden tegelijkertijd weg werken, dan hebben we het echt over hoeveelheden die niemand in zijn hoofd zal halen. In tegendeel, Vitamine E is bijvoorbeeld veel gezonder voor een hond dan vitamine C. Zo helpt vit.E voor een betere werking van de nieren. Ja, overdosering van vitamine A of D is slecht voor een hond.
Maar zeker als je een hond een kuurtje geeft met visolie is er geen reden om bang te zijn dat die overdosering plaats vindt.
Maar ik denk dat Bertus inderdaad eerst moet uitzoeken waarom zijn hond een slechtere huid/vacht heeft gekregen. :wink:
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Voeding, vitamines, mineralen is geen kwestie van er wel of niet in geloven. Informatie daar over is makkelijk te vinden.
Natrium is natrium, of in groente en vlees of in keukenzout. In volledig voer is het zoutgehalte voor veel honden aan de wat zuinige kant gehouden, wat voedseldeskundigen regelmatig in de praktijk ondervinden.
Dat een hond op gewone brokken geen tekortje (want daar heb ik het dan over, een klein tekortje) heeft komt heel vaak door net die 2 sneetjes brood als ontbijt, de extra blokjes kaas, plakkie worst dat over is, ed.
Darom vraag ik nog eens, onderbouw wat je zegt. Hoe weet jij zo zeker dat in gewone brok voldoende natrium voor elke hond zit?

Voor veel oude honden is de seniorbrok een uitkomst, maar natuurlijk niet voor elke hond. Er zit minder enegie in, wat voor veel oudere honden alleen maar goed is. Een andere belangrijke reden om seniorvoeding te geven is de betere verteerbaarheid, en daarmee het beter kunnen opnemen van voedingsstoffen.

Ik ken nog legio honden die op restjes en afval huppelend 14 of ouder werden, ik neem toch niet aan dat dit dan de maatstaf is om elke hond zo te houden. Wat voor de een wel of niet werkt teld mi nog niet voor de hele groep.

Zo als gezegt. Ik vind kapsules (visolie) in elk geval beter als de zwik olie uit de losse pols, maar houd je ook rekening mee dat jou kapsules van de Etos berekend zijn voor een volwassen mens als veilig suplement?
Ik weet dat die gevallen van vergiftiging (overdoseringen) niet zo vaak voorkomen, maar wel vaker als je denkt. En nee, je hoeft er niet al te gek voor te doen. Beetje rijke voeding, tikkie olie, misschien nog een suplementje, en hoppa....het gebeurd juist bij mensen die het extra goed willen doen.

Kan je mij aub ook uitleggen warom extra (en daar hebben wij het nu over) vitamine E beter voor de hond is als C?

En natuurlijk. Wat ik hier aangeef is alleen advies, waar iedereen mee kan doen en laten wat hij/zij wil.
Het is niet mijn bedoeling personen tegen de haren te strijken, en ik leer elke dag iets nieuws.

Waren wij het allemaal met elkaar eens was een merk voer voor iedereen voldoende. Wij denken er lekker allemaal anders over. Goed zo.

Liefs
dotje
Elk weer = hondenweer
Roelfien
Zeer actief

Zowel Mogens Eliassen als dr Billinghurst geven aan dat vitamine E een belangrijke vitamine is, essentieel voor het goed functioneren van allerlei delen van het hondenlichaam: nieren vacht bloedsomloop, etc.
Terwijl vitamine C eigenlijk voor een hond niet noodzakelijk is. Alhoewel ik weet dat daar ook allerlei onderzoeken over zijn die juist de toevoeging van vit.C als noodzakelijk zien voor honden met bijvoorbeeld artrose. Maar goed, in de basis is E belangrijker dan C.
Het is dan ook door o.a. Mogens Eliassen aangegeven dat vergiftiging door vit. E echt alleen kan voorkomen als je giga hoeveelheden geeft.
Ik kan wel even opzoeken om welke hoeveelheden dat ook al weer ging.

Dat brokken vaak een hoop natrium bevatten staat op de verpakking. :mrgreen: Zeker als je daar bij optelt dat veel mensen hun honden wel een stukje kaas of worst geven als beloning en dat staat helemaal stijf van het zout.
En ik geef mijn honden zeer zeker geen tafelrestjes, mijn honden krijgen voornamelijk rauwe voeding, meestal diepvriesvlees en twee keer in de week zelf samengestelde maaltijden waarbij ik juist heel erg let op de toegevoegde extra's voor de oudere hond. Zo merk ik dat mijn oudere hond, maar dat hoor ik ook vaak van anderen, veel meer behoefte heeft aan groente/pens in vergelijking met de jongere honden. Daar zitten blijkbaar voor hem meer belangrijke ingredienten in, zoals wellicht natrium. :wink: Maar juist ook de toevoeging van visolie zorgt er zichtbaar voor dat zijn vacht er heel goed uitziet, terwijl hij zonder die toevoeging een harde droge vacht krijgt met een schilferige huid. Dus dat werkt.
dushidotje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Waar het in dit draadje om gaat is, wat kan helpen wanneer een (oudere) hond huidproblemen heeft. :wink:
Dat verschillende wegen naar rome leiden zal bekend zijn.

Dat vitamines essentieel zijn heb je mij niet horen tegenspreken.

Wat ik vertel komt uit de praktijk....het kan gebeuren. Verschillende rassen hebben verschillende behoeftes (ja ook aan bepaalde vitamines en mineralen) de eenheidshond bestaat niet.
Verschillende merken voeding beinhouden verschillende hoeveelheden vitamines en mineralen (dat kan uiteenlopen tot 3 a 4keer zo veel als een ander) Dus heb je een hond die weinig nodig heeft en geef je voer waar veel inzit, voeg je daar nog wat extra`s toe, en dat over langere tijd.........

Heb je aan de andere kant een hond die veel nodig heeft en er zit weinig in, kan je over enige tijd een (klein) tekort opbouwen.

Tja, en wanneer jij geen problemen heb, en alles werkt, dan heb je duidelijk geen tip van mij nodig. :ok: :smile1:

Ik zie dagelijks dat een tikje extra zout door het voer werkt. Ik ben er 5 jaar geleden mee begonnen op advies van mijn heel speciale dierenarts die behalve regulier dierenarts ook (dieren)accupuntcurist, voedseldeskundige, (dieren)fisiotherapeut, en (dieren)homeopat is. Bij elk van de vier honden die ik toen in bezit had was duidelijk te zien dat iets verandert. Het duidelijkst was wel, dat ik de zwabber kon opruimen omdat er niet meer gesplensd werdt bij de bak en het dwijl onder de bak opgeruimd kon. die ervaring heb ik ondertussen met bijna elke hond gemaakt die ik dat tikkie extra gaf (of die het kreeg op mijn advies).

eigenlijk vind ik jou gestribbel best grappig........geen zout, maar liever iets "natuurlijks" waar ook natrium in zit, maar dan wel de kaale olie en niet een ander voedingsmiddel waar ook dat extra vet inzit..

Maar geeft niet hoor wij hebben elk zo onze ideen. :wink:

Lief`s
dotje
Elk weer = hondenweer
Golden Stanley

Ik wil ook nog effe tegenstribbelen!!! :boos: :mrgreen:

In het dieet van mijn honden wordt het volgende verkregen.
Met de rest van de waardes zal ik je niet vermoeien.

Natrium; schelpdieren, drinkwater.
Jodium; zeevis, zeewier (gedroogd).
Vit. A; vette vis, wortelen, groene groenten.
Vit. D; vette vis, wortelen, groene groenten.
Vit. E; bladgroenten.
Vit. C; groenten en fruit.

Het jodium uit zeevis en zeewier moet ik als leidraad 1x per 2 weken aanhouden.

Mijn honden drinken uiteraard gewoon water. Ik kan me nou echt niet voorstellen dat je een brok aanvult met zout en met vers een overdosering aan vit. A/D/E/C en Natrium kan geven.
Roelfien
Zeer actief

Grappig dat je mijn antwoorden als gestribbel ervaart, want daarmee suggereer je dat jouw mening de juiste is. En dat mag hoor.
Het is alleen wel handig om voor ogen te houden dat je net als ik alleen maar een 'ervaringsdeskundige' bent en dus geen wetenschapper die zich baseert op gefundeerd onderzoek. :wink:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: Huidschilfers.

Ongelezen bericht door Caro »

Roelfien, zijn in jouw ervaring visoliecapsules van de drogist beter dan zalmolie van Hunter?
Mijn hond wordt dit jaar 12 en krijgt ook steeds meer last van schilfers. Voorheen was dat alleen tijdens de rui. Nu geef ik al jaren iedere ochtend een scheut zalmolie (hunter) over haar brokken maar de schilfers worden niet minder. Sinds vorige week gestart met schapenvet bonbons, dat moet ik nog even afwachten.
Ze heeft overigens geen jeuk of kale plekken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro schreef:Roelfien

Zou niet op antwoord wachten.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

dagmar88 schreef:

niet??
:LOL:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lizzie. schreef:
dagmar88 schreef:

niet??
:LOL:
Denk dat er niets anders op zit dan wachten...... en wachten....... en wachten.....
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Nou gezellig weer hoor. Iedere keer besluit ik om niet meer op fora te posten vanwege al het onderling gezeik wat ik tegen kom. Nu toch maar weer eens een vraag gesteld. En natuurlijk weer kinderachtige reacties waar ik niks aan heb. Lekker anoniem je frustraties uiten. Niks beters te doen?
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Caro schreef:Nou gezellig weer hoor. Iedere keer besluit ik om niet meer op fora te posten vanwege al het onderling gezeik wat ik tegen kom. Nu toch maar weer eens een vraag gesteld. En natuurlijk weer kinderachtige reacties waar ik niks aan heb. Lekker anoniem je frustraties uiten. Niks beters te doen?
Je stelt een vraag 13 JAAR na de laatste post. Daar mag best een grapje over gemaakt worden
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

En je vraagt iets aan iemand die al minstens 4,5 jaar geen post geplaatst heeft
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”