Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zit hierin?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

wat zit hierin?

Ongelezen bericht door Carmen »

Zie hier onze nieuwe huisgenoot Basco

Afbeelding

Afbeelding

Het is een onbekende kruising. Hij is 63cm hoog en ong. 35 kg. gok ik. Hij is erg schraal bijna mager (je ziet zijn heupbotten).
Ik vind hem zelf lijken op een dogo canario maar dan kleiner en minder massief. Hij staat wel hoog op de poten.
Hij heeft dus er wel wat dog in zitten. Als hij rent lijkt het net een deens dog.
Het is een volledige reu van 1 jaar oud. Hij is ontzettend zachtaardig. Hij heeft niet de dominatie/pittige karakter wat de doggen vaak hebben. Mijn vorige twee ambullen waren gecastreerd veel pittiger dan hij nu. Hij heeft geen jachtinstinct. Hij is zoals een jonge hond betaamt wel energiek en speels.
Ik ben benieuwd. Wat denken jullie?
Carmen
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

wat een lieve kop :I:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De ruglijn, staart en oortjes doen me een beetje aan Amstaff of Pit denken, maar het kan net zo goed een Bullmastiff x Duitse dog zijn.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je zou haast gaan denken staff keer dog??

Hij heeft een redelijk strak voorhoofd dat neigt naar rimpels wat op een staff kan duiden. Ook zijn ruglijn doet mij aan een staff denken. De kleur zou ook makkelijk kunnen bij staff-dog net als de aftekening.

De enorme snuit en de hangende ogen doen me juist denken aan een dog. Net als de opgetrokken buik en de grote vlezige oren.

Maargoed, het is een moeilijke hoor. DC keer dog zou ook nog wel kunnen, alleen dan had ik hem groter verwacht, hoewel dat niet altijd zo uitpakt.
Het meest neig ik echter naar staff/dog.

Fila/staff? Hij heeft best wat vel nl. en een fila heeft ook een soortgelijke ruglijn en kop. Moeilijk, moielijk moeilijk :wink:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Maar het grote watjesgehalte en gebrek aan pit dan? Hij heeft helemaal geen baknijd (kan ook goede opvoeding zijn :wink: )
Hij kan goed met reuen (is ook wel jong)maar zelf ook een volledige reu. Speelgoed blijft allemaal heel, hij apporteert het alleen. Hij is erg rustig in huis. Tis echt een doetjeshond :mrgreen:
staffxfila hebben we zelf ook aan gedacht maar vindt het karakter dan niet echt passend. tsja, het blijft een raadsel helaas :denken:
Carmen
laeken
Zeer actief

Carmen schreef:Maar het grote watjesgehalte en gebrek aan pit dan? Hij heeft helemaal geen baknijd (kan ook goede opvoeding zijn :wink: )
Hij kan goed met reuen (is ook wel jong)maar zelf ook een volledige reu. Speelgoed blijft allemaal heel, hij apporteert het alleen. Hij is erg rustig in huis. Tis echt een doetjeshond :mrgreen:
staffxfila hebben we zelf ook aan gedacht maar vindt het karakter dan niet echt passend. tsja, het blijft een raadsel helaas :denken:
Carmen

Maar hij is pas 1 jaar. :wink: Een fila van 1 jaar is een pup.
Weinig honden van dit formaat hebben pit of praatjes als ze net 1 jaar zijn.
En natuurlijk kan hij ook nog eens prima opgevoed zijn. Lekker rustig gehouden en niet wild gemaakt. Op deze leeftijd kun je nog weinig zeggen over het karakter van de hond op latere leeftijd.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik zie er weinig tot geen Staff in, dacht zelf aan een DC X CC.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

De ruglijn en ooraanzet doet me aan een staff denken. En dan gekruist met iets groots zoals een dog.

Voor een DC vind ik hem inderdaad weinig karakter tonen. Maar goed dat is afhankelijk van afstamming en opvoeding.

staffXdog zou ik zeggen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Voor een Staff heeft hij ook weinig karakter en pit.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Carmen schreef:Maar het grote watjesgehalte en gebrek aan pit dan? Hij heeft helemaal geen baknijd (kan ook goede opvoeding zijn :wink: )
Carmen
Wij hebben een fila van bijna drie en dat is ook een megawatje sloopt ook niets en kan met elke reu hij is gewoon een zuid amerikaanse labrador incognito.
We zijn wel heel dol op hem hoor onze andere fila heeft pit genoeg voor twee :mrgreen: maar ze zijn er dus wel die zachte fila's.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Iets van Alano erin? die zijn ook minder massief, meer atletisch
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

ik dacht ook staff x DD :denken: een DC & BB zie ik in ieder geval niet in althans niet in combi met een DD dus zou wel kunnen maar dan zou er een kleiner slank ras in moeten zitten :denken: ik weet het niet hoor :19: en het karakter kan nog komen hij is nog jong en ik weet niet hoe lang de hond al bij jullie is meestal tonen ze sommige dingen pas als ze gewent zijn
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Carmen
Zeer actief

cloris schreef:Iets van Alano erin? die zijn ook minder massief, meer atletisch
Is een alano een ca de bestiar? Daar lijkt hij nml. wel op mischien met fila?

Carmen
Carmen
Zeer actief

monky555 schreef:ik dacht ook staff x DD :denken: een DC & BB zie ik in ieder geval niet in althans niet in combi met een DD dus zou wel kunnen maar dan zou er een kleiner slank ras in moeten zitten :denken: ik weet het niet hoor :19: en het karakter kan nog komen hij is nog jong en ik weet niet hoe lang de hond al bij jullie is meestal tonen ze sommige dingen pas als ze gewent zijn
Hij is 1 dag bij ons maar de baas is bekend en daar is hij van pup af aan geweest dus het gedrag is ook bekend. De oude baas had hem gekocht als ambull :piew:

Carmen
Brigitte
Zeer actief

Carmen schreef:

Carmen
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Brigitte schreef:
Carmen schreef:

Carmen
Afbeelding
tis een alano maar wel één van een zwaar type

hier onder het wat minder zwaare type

Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

:denken: ......hond x hond???????????
Carmen
Zeer actief

Mol schreef:
Brigitte schreef:
Carmen schreef:

Carmen
Afbeelding
tis een alano maar wel één van een zwaar type

hier onder het wat minder zwaare type

Afbeelding
Daar lijkt hij wel heeeeeeeeel veel op! Alleen meer hangoogleden en iets minder breed. Maar hij heeft nog even de tijd om uit te zwaren.
Wat leuk zeg!
Carmen
laeken
Zeer actief

Zijn er dan zoveel alano's in NL waar maar wat mee gefokt wordt? Ik denk niet dat het ook maar iets met een alano te maken heeft aangezien de alano geen algemeen ras is en al helemaal niet zonder achtergrond als Ambull verkocht wordt. Een alano is beduidend meer in trek dan een ambull dus als de ouders of 1 ouder een alano was denk ik dat ze dat al bij de eerste koper gezegd hadden :wink:

Hij lijkt er wel op, maargoed, ik geloof echt niet dat er alano's als ambullen verkocht worden als ze zelf veel meer waarde hebben :19:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:Zijn er dan zoveel alano's in NL waar maar wat mee gefokt wordt? Ik denk niet dat het ook maar iets met een alano te maken heeft aangezien de alano geen algemeen ras is en al helemaal niet zonder achtergrond als Ambull verkocht wordt. Een alano is beduidend meer in trek dan een ambull dus als de ouders of 1 ouder een alano was denk ik dat ze dat al bij de eerste koper gezegd hadden :wink:

Hij lijkt er wel op, maargoed, ik geloof echt niet dat er alano's als ambullen verkocht worden als ze zelf veel meer waarde hebben :19:
veel meer waarde?????? :denken:

mol :8):
laeken
Zeer actief

Mol schreef:
MARC_S schreef:Zijn er dan zoveel alano's in NL waar maar wat mee gefokt wordt? Ik denk niet dat het ook maar iets met een alano te maken heeft aangezien de alano geen algemeen ras is en al helemaal niet zonder achtergrond als Ambull verkocht wordt. Een alano is beduidend meer in trek dan een ambull dus als de ouders of 1 ouder een alano was denk ik dat ze dat al bij de eerste koper gezegd hadden :wink:

Wat denk je dat eerder weggaat, een alano of een ambull waar er 1000 van aangeboden worden?
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:

Wat denk je dat eerder weggaat, een alano of een ambull waar er 1000 van aangeboden worden?
Even rectificatie, ik hoor hier dat ik het niet goed vertel. De hond is naar het asiel gebracht zonder papieren. Er is iemand geweest om hem te schouwen i.v.m. pitbullwet, waar hij overigens te groot voor is :19: En diegene die hem schouwde had gezegd dat het een ambull was :idea: Nou dat geeft wel aan hoe goed die mensen kennis hebben van hun rassen :jank:

En er worden volgens mij juist zoveel ambullen aangeboden omdat er zoveel vraag naar is. Als er veel vraag is willen er veel mensen veel geld voor neertellen. Maar ja als men denkt dat iets bijzonders is wil men dat ook wel, kijk maar naar de old victorian bulldog gekte :piew:
En ik denk niet meteen dat ik een bijzondere alano in huis heb volgens mij is het een kruising, maar hij lijkt er erg veel op....vind ik leuk.
Ik heb de rasbeschrijving erbij gehad en het is hem precies. Maar maakt mij niets uit hoor, vindt het sowieso een superhond
Carmen
Laatst gewijzigd door Carmen op 04 mei 2005 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief

Carmen schreef:En er worden volgens mij juist zoveel ambullen aangeboden omdat er zoveel vraag naar is.
Dat klopt, maar de markt is verzadigd en inmiddels worden rest-pups aangeboden voor 300-400 euro omdat ze 12 weken zijn. Als je dan een alano of alanomiks hebt raak je hem sneller kwijt dan een Ambull van 12 weken :wink: Mij klinkt het onlogisch, ondanks dat de hond er veel van weg heeft. Zover ik weet zijn er weinig alano's :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

MARC_S schreef:[ Mij klinkt het onlogisch, ondanks dat de hond er veel van weg heeft. Zover ik weet zijn er weinig alano's :wink:
Ik ken dat ras niet niet, maar de getoonde hond ziet er veel "sulliger" en goedzakkerig uit dan die foto's van alano's. De kleur is hetzelfde, maar de kop en uitdrukking is totaal anders. Hij heeft een Doguitdrukking.

Anne
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr

Ongelezen bericht door Dog-out »

Ik vind hem erg lijken op Milo, een Cane Corso die ik ooit heb helpen plaatsen. Die was ook zo zacht van karakter en dezelfde bouw. Heb me verder niet echt verdiept in dat ras maar hij heeft er heel veel van weg.
Groetjes Lindy
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Stom ik heb een alano op de hondenschool zitten. Hij lijkt er inderdaad wel op. Alleen vind ik die alano (is trouwens de enige die ik in het echt gezien heb. Meer op de DC lijken qua rug. Oren kan ik niet veel over zeggen omdat hij gecoupeerd is. Dus een wat hollere rug en een wat hoekige achterkant. Maar dat verschil kan ook door de foto komen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

MARC_S schreef:. Zover ik weet zijn er weinig alano's :wink:
Meer dan dat jij denkt Marc en vandaag de dag niet meer in trek dan anders dus :19: plus dat ze in Duitsland heel veel voorkomen, en een kruising is zo gemaakt...
Ik vind hem er idd echt heel veel op lijken :wink:

starfleet:-->> Dat de getoonde hond sulliger eruit ziet komt misschien door zijn oren, de voorbeeld Alano's zijn gecoupeerd (ojeeee :mrgreen: ) :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Niet veel idee wat er in zit, maar vind hem een hele lieve kop hebben.
Leuke nieuwe aanwinst.
Zag hem zondag nog op dierenasiels.com staan.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

cloris schreef:
MARC_S schreef:. Zover ik weet zijn er weinig alano's :wink:
starfleet:-->> Dat de getoonde hond sulliger eruit ziet komt misschien door zijn oren, de voorbeeld Alano's zijn gecoupeerd (ojeeee :mrgreen: ) :wink:
En ik denk ws doordat hij pas 1 jaar oud is...
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Het is iig een hele mooi hond...
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet over een jaartje...
Heel veel plezier met hem :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”