Dit is Coyo, de hond van onze vrienden, hij komt uit Roemenie. Is 4 jaar oud.
Wat denken jullie dat hier in zit??? En hoe hoog schatten jullie deze hond??
Moderator: moderatorteam
Een hoop herderachtig, maar ik denk dat hij veel kleiner is. als ik zo de foto bekijk. Die is van onderaf genomen en dan nog oogt hij niet groot. Misschien zit er wel een Corgi in;-))estelle schreef: Wat denken jullie dat hier in zit??? En hoe hoog schatten jullie deze hond??
Nou Coyo is zo'n 42 cm hoog! Niet echt groot dus hihihiihiBas Rouge schreef:
Mijns inziens lijkt ie het meeste op een jamthund, overigens nauw verwant aan de elandhond.
Het lijkt me stug dat een dergelijke raszuivere hond in Roemenie zou leven maar... de Laiki komen veel voor in zowel Scandinavie als in Rusland en Tjechie en zijn nauw verwant aan de Noordse werkrassen, dus waarom niet....?
Wat zijn typische eigenschappen van hem? Jaagt ie bijvoorbeeld?
Hoe groot ie is? Ik denk 50-55 cm.
Wat een ukkie, nog kleiner dan mijn uk!estelle schreef: Nou Coyo is zo'n 42 cm hoog! Niet echt groot dus hihihiihi
Hij jaagt wel goed op muizen, heel geconcentreerd. Maar verder heeft hij weinig interesse ergens in ofzo.
Tjsa, zijn eigenschappen; hij is behoorlijk fel, erg dominant kereltje verder , poe.
Hij loopt wel heel typisch, houdt zijn voorpoten behoorlijk stijf zeg maar en echt gaan ze kaarsrecht naar voren ipv wat geknikt ofzo.
Mijn vriendin reageert morgen zelf eventjes.