Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bewaking
Moderator: moderatorteam
Bewaking
In de rubriek herplaatsers wordt een Duitse herder reu aangeboden:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62476
Volgens de eigenaar is de reu niet gschikt als huishond maar wel voor de bewaking. De hond heeft een aantal ernstige gedragsproblemen. Volgens mij is het een heel erg slecht advies om zo'n hond in de bewaking te gebruiken. Voor de bewaking heb je stabiele en goed afgerichte honden nodig. Geen ongeleide projectielen die alles willen opeten wat los en vast zit.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=62476
Volgens de eigenaar is de reu niet gschikt als huishond maar wel voor de bewaking. De hond heeft een aantal ernstige gedragsproblemen. Volgens mij is het een heel erg slecht advies om zo'n hond in de bewaking te gebruiken. Voor de bewaking heb je stabiele en goed afgerichte honden nodig. Geen ongeleide projectielen die alles willen opeten wat los en vast zit.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
wat een prachtige hond.
Ook bij deze hond denk ik weer; hoeveel beweging krijgt dat beest? Wat wordt er met hem gedaan?? Denk ook dat bij deze hond een heleboel van zijn ongewenste gedrag te wijten is aan het tekort aan beweging e.d.
Beestje ligt, zoals ik het lees, de godganze dag in de bijkeuken en mag mee wandelen maar niet eens los....tsja zo'n hond ontploft op een gegeven moment.
sneu voor de hond, hopenlijk krijgt hij een baas waar hij lekker mee de hort op kan e.d.
Ook bij deze hond denk ik weer; hoeveel beweging krijgt dat beest? Wat wordt er met hem gedaan?? Denk ook dat bij deze hond een heleboel van zijn ongewenste gedrag te wijten is aan het tekort aan beweging e.d.
Beestje ligt, zoals ik het lees, de godganze dag in de bijkeuken en mag mee wandelen maar niet eens los....tsja zo'n hond ontploft op een gegeven moment.
sneu voor de hond, hopenlijk krijgt hij een baas waar hij lekker mee de hort op kan e.d.
- rie
- Zeer actief
- Contacteer:
SO hee,dat is een mooie hond.Ik hoop dat ze een goede
baas voor hem vinden.En dat hij niet steeds herplaatst gaat worden.
baas voor hem vinden.En dat hij niet steeds herplaatst gaat worden.

GROETJES RIE,DJARNO EN SHINTO
Kijk ook eens op http://www.djarnoshinto.web-log.nl en laat misschien ook een berichtje achter
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat zou natuurlijk kunnen. Daar had ik nog niet aangedacht. Ik denk bij bewaking altijd aan een hond die losloopt op een terrein of in een loods ofzo. Maar in een kennel kan heel goed natuurlijk. Daar schiet deze hond echter niks mee op. Die moet goed getraind worden en er moet lekker mee gewandeld en gespeeld worden.Dibbes schreef:Bedoelen ze niet dat hij ergens in een kennel mag gaan zitten blaffen als er volk op het terein komt? Dat is ook een vorm van bewaking.
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Deze hond is via mijn daar gekomen, dus brand maar los met je vragen
Een paar kan ik er al zeker beantwoorden. Hij krijgt genoeg beweging, nu wat minder omdat ik er niet meer mee om kan gaan. Er wordt mee gespeeld (door eigen bazin). Eerst ook fietsen, maar die ging hij aanvallen
nadat hij een ontsteking heeft gehad in zijn achterpoten en daar flink last van heeft gehad.
Hij is gewoon (tot nu toe) niet te trainen geweest. Men heeft er cursussen mee doorlopen, maar ze werden gewoon aan de kant gezet voor gedrags cursus. Dat hebben ze gedaan, maar zijn gedrag werd daar juist steeds erger.
Zelf heb ik heb (zeker niet proffesioneel!!!!) een ruim half jaar geholpen en twee keer per week een hele avond. Dit heeft geholpen vandaar dat hij ook wel luisterd naar baas/bazin.

Een paar kan ik er al zeker beantwoorden. Hij krijgt genoeg beweging, nu wat minder omdat ik er niet meer mee om kan gaan. Er wordt mee gespeeld (door eigen bazin). Eerst ook fietsen, maar die ging hij aanvallen

Hij is gewoon (tot nu toe) niet te trainen geweest. Men heeft er cursussen mee doorlopen, maar ze werden gewoon aan de kant gezet voor gedrags cursus. Dat hebben ze gedaan, maar zijn gedrag werd daar juist steeds erger.
Zelf heb ik heb (zeker niet proffesioneel!!!!) een ruim half jaar geholpen en twee keer per week een hele avond. Dit heeft geholpen vandaar dat hij ook wel luisterd naar baas/bazin.
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bij de Martin Gaus school, ruim 10 lessen. Het probleem werd alleen maar erger en erger en ze wisten echt geen raad meer met hem.Chatterbox schreef:Is er ooit een goede gedragsdeskundige bijgeweest dan?
En als hij echt zo gedragsgestoord is, waarom is hij dan wel sociaal als de broer erbij is?
Hoe het komt dat hij bij die broer normaler doet weten we echt niet. Hij gaat er niet vaak mee om, dus is dat een raadsel. Kan zijn dat het komt omdat hij hem altijd meeneemt naar onbekent terrrein voor die hond. Op onbekent terrein is hij veel rustiger en vriendelijker en zijn vrienden deinsen ook echt niet terug voor hem.
Het is trouwens hun 5de herder en ze weten dus ook hoe herders zijn, maar deze hond is echt heel apart. Zowel ontzettend mooi als schijnbaar 'gestoord'.
We weten echt niet meer hoe het verder moet. Ik kan er niet meer bij omdat ik hem een keer heb beloont toen hij stopte met het achter zijn staart aangaan met een koekje en toen pakte hij me. Sindsdien moet ik niet meer in zijn buurt komen.
Als we met hem speelden dan was het met 3 tennisballen en twee lijnen van 5 meter (dus 10 meter in totaal) en dat ging altijd heel goed. Na 2 maanden luisterde hij toen al veel beter, maar het aanvallen van alles wat beweegt was in die tijd ook zeker niet minder.
- Joyce
- Zeer actief
Wat is zijn geschiedenis dan? Waar komt hij vandaan? Wat heeft hij meegemaakt? Een Martin Gaus school is voor mij trouwens niet perse een goede school. De hond is op zo'n school toch weer anders dan thuis. Als het zo'n leuke hond is met die broer en z'n vrienden vind ik het wel weer een raar verhaal dat hij jou zomaar ineens pakte. Was je misschien toch wat te opdringerig naar zijn mening? En als jullie echt denken dat hij gestoord is, waarom dan nog herplaatsen?
Als jou hond ook zo is, dan hebben jullie toch nooit meer bezoek?? Hij valt alle mensen aan die niet van het gezin zijn en nog iets hij kan deuren openmaken. In huis is hij heel onrustig en zal nooit ergens langer liggen dan 5 seconden. En te trainen is hij niet, want de cursussen hier in de buurt willen hem niet hebben of laten hun lekker in de steek en hij draaid door bij het zien van zoveel mensen en honden.jojenny schreef:Mijn hond is net zo.
Alleen wij trainen met hem en is hij onze medebewoner.
Ligt ook lekker op bed te maffen
Waken doet hij idd wel , maar niet vanuit een kennel.
Dat waakse zit er gewoon in en wil er niet meer helemaal uit.
Het wordt zeker geen hond die alleen waakhond wordt. Men moet hem willen als waakhond en maatje, maar hij zal gewoon niet in een gezin geplaatst kunnen worden gezien hij vreemden aanvalt (dus die mensen ook, want die zijn dan vreemd)
Ze zullen hem nooit aan de eerste en beste persoon meegeven!!! Het is wel HUN schat die helaas weg moet, maar voor HUN gaat hij wel door het vuur.
En die broer is zelden thuis en werkt veel dus niets voor een herder om hem als baas te hebben
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is of je mijn hond beschrijft.boxersien schreef:Als jou hond ook zo is, dan hebben jullie toch nooit meer bezoek?? Hij valt alle mensen aan die niet van het gezin zijn en nog iets hij kan deuren openmaken. In huis is hij heel onrustig en zal nooit ergens langer liggen dan 5 seconden. En te trainen is hij niet, want de cursussen hier in de buurt willen hem niet hebben of laten hun lekker in de steek en hij draaid door bij het zien van zoveel mensen en honden.jojenny schreef:Mijn hond is net zo.
Alleen wij trainen met hem en is hij onze medebewoner.
Ligt ook lekker op bed te maffen
Waken doet hij idd wel , maar niet vanuit een kennel.
Dat waakse zit er gewoon in en wil er niet meer helemaal uit.
Het wordt zeker geen hond die alleen waakhond wordt. Men moet hem willen als waakhond en maatje, maar hij zal gewoon niet in een gezin geplaatst kunnen worden gezien hij vreemden aanvalt (dus die mensen ook, want die zijn dan vreemd)
Ze zullen hem nooit aan de eerste en beste persoon meegeven!!! Het is wel HUN schat die helaas weg moet, maar voor HUN gaat hij wel door het vuur.
En die broer is zelden thuis en werkt veel dus niets voor een herder om hem als baas te hebben
Utah is net zo.
Hij gaat achter de deur bij bezoek , en als mensen dan niet meer willen komen moeten ze lekker wegblijven.
Ik val anderen niet aan op wat hun opvattingen zijn hoor.
Iedereen moet zij eigen mening hebben.
Ik zal mijn hond niet wegdoen om die reden.
Er zijnaltijd wel mogelijkheden.
Maar dat zeg ik en dat is mijn persoonlijke mening.
hé Jojenny. Als jij gaat trouwen en hij accepteert je man niet. hoe wil je het dan doen??? Zij doen hem niet weg om zijn karakter want ze hebben hem al 2,5 jaar
, maar als je gaat trouwen en hij accepteert je man niet en dus kan je man niet door het huis lopen of niet door een deel van het huis omdat er geen achtertuin is waar hij in kan???????
Dit lukt dus niet en je kunt nog zo
maar hij zal gewoon weg moeten en vandaar dat hij herplaatst wordt, want ze houd er zoveel van dat inslapen geen optie is voor haar. Haar ouders kunnen er wel mee omgaan maar niet uitlaten dus dat is ook niets en haar broer werkt veel. Ze probeert dus te herplaatsen en een goed huis te vinden voor hem!!
Misschien heb je nog ruimte over voor een hond die nergens bij kan als zijn eigen baas (bazin) of weet je iemand ervoor?? Dan zijn ze tenminste geholpen
Enne, maakt jou hond ook de deuren open?? Zitten ze dan ook altijd op slot bij jullie?

Dit lukt dus niet en je kunt nog zo

Misschien heb je nog ruimte over voor een hond die nergens bij kan als zijn eigen baas (bazin) of weet je iemand ervoor?? Dan zijn ze tenminste geholpen

Enne, maakt jou hond ook de deuren open?? Zitten ze dan ook altijd op slot bij jullie?
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
wij zijn nog op zoek naar een hond.boxersien schreef:hé Jojenny. Als jij gaat trouwen en hij accepteert je man niet. hoe wil je het dan doen??? Zij doen hem niet weg om zijn karakter want ze hebben hem al 2,5 jaar, maar als je gaat trouwen en hij accepteert je man niet en dus kan je man niet door het huis lopen of niet door een deel van het huis omdat er geen achtertuin is waar hij in kan???????
Dit lukt dus niet en je kunt nog zomaar hij zal gewoon weg moeten en vandaar dat hij herplaatst wordt, want ze houd er zoveel van dat inslapen geen optie is voor haar. Haar ouders kunnen er wel mee omgaan maar niet uitlaten dus dat is ook niets en haar broer werkt veel. Ze probeert dus te herplaatsen en een goed huis te vinden voor hem!!
Misschien heb je nog ruimte over voor een hond die nergens bij kan als zijn eigen baas (bazin) of weet je iemand ervoor?? Dan zijn ze tenminste geholpen![]()
En ja utah maakt ook deuren open, dus alles goed op slot hier.
je moet je niet aangevallen voelen , dat is echt niet mijn bedoeling.
Ik wou alleen zeggen dat het bij ons perfect gaat. het is idd veel geregen en gedoe, maar bij ons kan het ook . Wij zitten ook niet in een situatie waarin we niet meer verder weten
Alsof het voor een hond moeilijk is een deur te openen??? \hera maakt ook alle deuren open, de mechelaar van onze vrienden maakt ook alle deuren open. Kwestie van ronde deurknoppen kopen en probleem is opgelost.boxersien schreef:hé Enne, maakt jou hond ook de deuren open?? Zitten ze dan ook altijd op slot bij jullie?
Overigens hebben onze buren dus ook een hond die niet met vreemden kan, valt ook aan. Visite?? dan gaat die hond dus in een aparte kamer en idd er kan nooit zomaar iemand ben hen naar binnen komen, eerst moet die hond de kamer uit.
Je doet net alsof het onmogelijk is dat een andere hond zulk gedrag ook zoukunnen vertonen.
Zulke honden zijn idd niet altijd even makkelijk en natuurlijk is het vervelend maar met wat aanpassingen is daar prima mee te leven.
Okay, ik begreep je verkeerd. Hun kunnen het gewoon niet meer aan, nu nog wel. Maar haar vriend is er bang van en als ze getrouwd zijn en zij werkt dan is hij er wel alleen mee thuis. Dit zal dus nooit gaan.jojenny schreef:wij zijn nog op zoek naar een hond.boxersien schreef:hé Jojenny. Als jij gaat trouwen en hij accepteert je man niet. hoe wil je het dan doen??? Zij doen hem niet weg om zijn karakter want ze hebben hem al 2,5 jaar, maar als je gaat trouwen en hij accepteert je man niet en dus kan je man niet door het huis lopen of niet door een deel van het huis omdat er geen achtertuin is waar hij in kan???????
Dit lukt dus niet en je kunt nog zomaar hij zal gewoon weg moeten en vandaar dat hij herplaatst wordt, want ze houd er zoveel van dat inslapen geen optie is voor haar. Haar ouders kunnen er wel mee omgaan maar niet uitlaten dus dat is ook niets en haar broer werkt veel. Ze probeert dus te herplaatsen en een goed huis te vinden voor hem!!
Misschien heb je nog ruimte over voor een hond die nergens bij kan als zijn eigen baas (bazin) of weet je iemand ervoor?? Dan zijn ze tenminste geholpen![]()
En ja utah maakt ook deuren open, dus alles goed op slot hier.
je moet je niet aangevallen voelen , dat is echt niet mijn bedoeling.
Ik wou alleen zeggen dat het bij ons perfect gaat. het is idd veel geregen en gedoe, maar bij ons kan het ook . Wij zitten ook niet in een situatie waarin we niet meer verder weten
- Joyce
- Zeer actief
- Donja
- Actief
hier zijn je antwoordenboxersien schreef:Bij de Martin Gaus school, ruim 10 lessen. Het probleem werd alleen maar erger en erger en ze wisten echt geen raad meer met hem.Chatterbox schreef:Is er ooit een goede gedragsdeskundige bijgeweest dan?
En als hij echt zo gedragsgestoord is, waarom is hij dan wel sociaal als de broer erbij is?
Hoe het komt dat hij bij die broer normaler doet weten we echt niet. Hij gaat er niet vaak mee om, dus is dat een raadsel. Kan zijn dat het komt omdat hij hem altijd meeneemt naar onbekent terrrein voor die hond. Op onbekent terrein is hij veel rustiger en vriendelijker en zijn vrienden deinsen ook echt niet terug voor hem.
Het is trouwens hun 5de herder en ze weten dus ook hoe herders zijn, maar deze hond is echt heel apart. Zowel ontzettend mooi als schijnbaar 'gestoord'.
We weten echt niet meer hoe het verder moet. Ik kan er niet meer bij omdat ik hem een keer heb beloont toen hij stopte met het achter zijn staart aangaan met een koekje en toen pakte hij me. Sindsdien moet ik niet meer in zijn buurt komen.
Als we met hem speelden dan was het met 3 tennisballen en twee lijnen van 5 meter (dus 10 meter in totaal) en dat ging altijd heel goed. Na 2 maanden luisterde hij toen al veel beter, maar het aanvallen van alles wat beweegt was in die tijd ook zeker niet minder.

veel liefs, en een douche van me toekomstige boxiepup!!!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Hun hopen dat er iemand komt die helemaal niet bang is voor het karakter van hem en duidelijk laat merken dat hij de baas is en niemand anders. Zij zullen hem echt nooit aan iemand mee geven die hem in een kennel stopt en er voor de rest niets meer mee doet.Rataplan schreef:Chatterbox schreef:Nu ben ik nog steeds benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen...
Ik eigenlijk ook met name hoe zien ze de toekomst voor deze hond?
Zelf zie ik zijn toekomst somber in en denk dat niemand hem zal willen en dat hij over 5 maanden naar het asiel moet omdat ze dan trouwt en niemand anders hier kan hem goed aan (haar broer dus wel, maar die is drie avonden per week thuis). En wat er dan met hem gebeurd??.....
Op de trainingen is gebleken dat zij niets kon bereiken met hem. Toen ik met hun trainde (niet prof.) ging het wel goed tot dat incident (dat was na een half jaar). Vandaar dat hij naar basis commando's goed luisterd en dankzij die trainingen kan zij (dus de baas) veel meer met hem doen, zoals bal spelletjes, maar dan wel met 3 balletjes.
Maarre we hebben nog 5 maanden en gaan er zeker alles aan doen om hem voor die tijd te herplaatsen bij een goede baas. Mocht er iemand komen dan gaat hij eerst op proef mee, mocht het niet gaan dan vangen zij hem weer op zodat hij niet van baas naar baas vliegt door heel NL.
- Joyce
- Zeer actief
Helaas kwamen ze er later achter dat hij van een opkoper komt. Die man had hun bedrogen want hij liet de ouders zien van Max (waren ze dus niet). Hij is al vanaf 8 weken bij hun en ze zijn ook nog bij de KC geweest om te trainen, maar dat ging ook niet. Hij is gewoon normaal opgegroeid net als al hun vorige herders en de meeste andere honden. Helaas vertoond hij op onverklaarbare wijze dit gedragChatterbox schreef:Wat is zijn geschiedenis dan? Waar komt hij vandaan? Wat heeft hij meegemaakt? Een Martin Gaus school is voor mij trouwens niet perse een goede school. De hond is op zo'n school toch weer anders dan thuis. Als het zo'n leuke hond is met die broer en z'n vrienden vind ik het wel weer een raar verhaal dat hij jou zomaar ineens pakte. Was je misschien toch wat te opdringerig naar zijn mening? En als jullie echt denken dat hij gestoord is, waarom dan nog herplaatsen?
Zo goed of nog meer

sypke schreef:Ik denk dat we moeten accepteren dat er honden zijn met een slecht karakter, of misschien moet je het een onverbeterlijk karakter noemen. Er zijn honden die van nature agressief of gestoord zijn. Zulke mensen heb je ook.

Hopelijk weet iemand een baas voor hem die het wel aandurft met zo'n hond. Dan is iedereen gered en de hond is dan gelukkig

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben geen kenner en ik kan niet over dit geval oordelen, maar voor sommige honden is het misschien beter dat ze ingeslapen worden.
Als je zegt dat hij geen 5 seconden rustig kan zijn, zelfs niet in zijn eigen huis waar alles vertrouwd is, dan is dat toch maar vreemd en erg stresserend voor die hond. En ik denk niet dat je het risico kan lopen om hem naar andere mensen (= vreemden) te doen. Je kan een hond toch moeilijk als een leeuw in een kooi houden.
Een collega van me had ook een DH, gekocht in Duitsland, stamboom, hoge prijs , wachtlijst ...alles in orde , maar hij werd ook alsmaar aggressiever en onbetrouwbaarder. Op een gegeven moment hebben ze hem ook moeten laten inslapen.
Als je zegt dat hij geen 5 seconden rustig kan zijn, zelfs niet in zijn eigen huis waar alles vertrouwd is, dan is dat toch maar vreemd en erg stresserend voor die hond. En ik denk niet dat je het risico kan lopen om hem naar andere mensen (= vreemden) te doen. Je kan een hond toch moeilijk als een leeuw in een kooi houden.
Een collega van me had ook een DH, gekocht in Duitsland, stamboom, hoge prijs , wachtlijst ...alles in orde , maar hij werd ook alsmaar aggressiever en onbetrouwbaarder. Op een gegeven moment hebben ze hem ook moeten laten inslapen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
- jenny*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zelf heb ik hun ook geadviseerd om hem in te laten slapen, maar hier zijn ze tegen. Je kan tegen hun
wat je wilt, maar inslapen doen ze echt niet. Kan ik wel begrijpen omdat het voor eigen bazen een wereldhond is.
Enne, niet dat ik ervoor ben (ECHT NIET) maar er worden zoveel honden vals gemaakt om te kunnen waken, waarom kan zo iemand dan niet een hond nemen die allang vals en gestoord is?? Dat scheelt hun een hoop werk en er wordt een hond minder vals gemaakt.
Ik hoop wel dat diegene die Max neemt, niet zo denkt!!!!

Enne, niet dat ik ervoor ben (ECHT NIET) maar er worden zoveel honden vals gemaakt om te kunnen waken, waarom kan zo iemand dan niet een hond nemen die allang vals en gestoord is?? Dat scheelt hun een hoop werk en er wordt een hond minder vals gemaakt.
Ik hoop wel dat diegene die Max neemt, niet zo denkt!!!!