Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote honden zijn rustiger

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Grote honden zijn rustiger

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik hoor dat wel vaker zeggen.
Maar mits ik een kleine donder heb weet ik het dus niet.
En ? is het waar ?
en heeft een rustige hond ook altijd een rustige baas ?
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 20 apr 2005 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

Re: Grote honden zijn rustiger

Ongelezen bericht door Marion. »

Mama Sanneke schreef:En ? is het waar ?
Heeft een rustige hond ook altijd een rustige baas ?
Dat zijn heel verschillende vragen toch? :19: :19: :19:

Hoe rustig een hond is, heeft ook veel te maken met de dingen die ondernomen worden met de hond he? Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik denk dat er relatief een hoop mensen zijn die bewust een klein hondje nemen, omdat je "daar niet zoveel mee hoeft te doen"

En ik denk dat een stresserige baas inderdaad sneller stress doorgeeft aan zijn hond, dan een rustige baas :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marion. schreef:

Hoe rustig een hond is, heeft ook veel te maken met de dingen die ondernomen worden met de hond he? Zowel lichamelijk als geestelijk. Ik denk dat er relatief een hoop mensen zijn die bewust een klein hondje nemen, omdat je "daar niet zoveel mee hoeft te doen"

En ik denk dat een stresserige baas inderdaad sneller stress doorgeeft aan zijn hond, dan een rustige baas :wink:
Dat denk ik ook ja, en ik denk ook dat veel mensen zeggen dat kleine hondjes in huis drukker zijn omdat daar dus vaak minder mee gedaan wordt.
Saar en Moos zijn elke dag zo'n 2.5-3 uur buiten aan het spelen rennen en gek doen (Saar zit dan ook vaak in de draagtas) en in huis zijn ze heel rustig. Okee, ze spelen weleens samen dat wel, maar ze slapen heel veel of liggen rustig op een speeltje of botje te kauwen. Toen Moos nog alleen was, en er dus niet altijd een vriendin in de aanslag stond om te spelen merkte je binnen amper dat hij er was. Mits hij die dag dus iig een lange wandeling van 1.5 uur gehad had.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Moos schreef:
Marion. schreef:

Dat denk ik ook ja, en ik denk ook dat veel mensen zeggen dat kleine hondjes in huis drukker zijn omdat daar dus vaak minder mee gedaan wordt.
Saar en Moos zijn elke dag zo'n 2.5-3 uur buiten aan het spelen rennen en gek doen (Saar zit dan ook vaak in de draagtas) en in huis zijn ze heel rustig. Okee, ze spelen weleens samen dat wel, maar ze slapen heel veel of liggen rustig op een speeltje of botje te kauwen. Toen Moos nog alleen was, en er dus niet altijd een vriendin in de aanslag stond om te spelen merkte je binnen amper dat hij er was. Mits hij die dag dus iig een lange wandeling van 1.5 uur gehad had.
Zou het ook nie kunnen dat grote honden kalmer in huis zijn vanwege de ruimtebeperking.
Er zal wel een verschil zijn tussen een poedel bv. en een herdershond die door de woonkamer davert. :wink:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Mama Sanneke schreef:Zou het ook nie kunnen dat grote honden kalmer in huis zijn vanwege de ruimtebeperking.
Er zal wel een verschil zijn tussen een poedel bv. en een herdershond die door de woonkamer davert. :wink:
Nee, dat denk ik niet. Ik heb hier 2 middelgrote honden lopen, en die kunnen ook door de kamer daveren :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ik heb het liefst thuis een rustge hond, en buiten actief. Dus zorg ik ervoor dat Spok zich buiten voldoende kan uitleven. Weet niet of het met klein of groot te maken heeft. Zoë was binnen veel onrustiger dan Spok nu is, en w.s. zal hij met het klimmen der jaren nog wel rustiger worden.
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Hoe groot is groot? :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Rossi schreef:Hoe groot is groot? :mrgreen:
Minstens zo groot als de jouwe in je onderschrift en groter.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Ik heb honden in alle maten. Mijn grote honden zijn inderdaad rustiger dan de kleinere en ze worden net zoveel uitgelaten. Maar buiten zijn mijn grotere honden ook rustiger dan de kleinere. Als de grote hond een afstand aflegt dan legt die kleine hond die afstand twee of drie keer af.
Het heeft ook met het ras te maken.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Domie
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik moest lachen toen ik je titel van dit topic zag. Als er 1 (kleine) hond een rustig karakter heeft dan is het Joep wel. Uit zichzelf rennen of spelen doet hij niet. In ieder geval niet binnenshuis. Ik moet hem dan echt motiveren en dan nog....Hij vraagt nauwelijks aandacht, heeft echt heel veel rust nodig, benadert anderen ook altijd rustig en zodra hij ergens anders binnen is in een ander husi gaat hij eigenlijk direct alweer liggen slapen. Echt onderzoekend is hij niet. Buiten met andere hondjes is hij wel wat aktiever maar ook lang niet altijd. Joep trekt ook niet aan de lijn maar meestal is het anders om. Hij loopt op zijn gemakje meestal zelfs achter me aan.
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:19: Ik heb 2 honden die onder 'groot' vallen denk ik.
Kaya is druk, altijd druk, binnen en buiten, maar komt ook uit een werklijn.
Moritz is rustig in huis, buiten lekker rennen, maar binnen meestal rustig liggen.

Ik denk dat ik een vrij 'normaal' (proest) karakter heb; zeker niet rustig, maar ook niet extreem druk.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
MissHobje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MissHobje »

Muah., kweet wel dat ik een eigenwijze golden heb.. maargoed die golden heeft ook een eigenwijs vrouwtje :mrgreen:
In dat opzicht klopt het wel :smile:
Maar ze is redelijk groot en zekers niet echt rustig :denken:
Afbeelding
Afbeelding vroem vroem.....MissHobje door de bocht.
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Mama Sanneke schreef:
Rossi schreef:Hoe groot is groot? :mrgreen:
Minstens zo groot als de jouwe in je onderschrift en groter.
Zoals de meeste honden van 2 en een half jaar oud, is Rossi rustig mits hij zijn energie maar kwijt kan. :wink:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb toch relatief grote honden, en ik vind ze rustig.. ze zijn niet druk in huis, buiten zijn ze redelijk actief maar niet druk.
Of ik een rustige baas ben? :19: :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ach tja ik ben met kleine en grote honde bekend, dus heb met beide samen geleefd... er zijn kleine rassen die wat actiever zijn dan bepaalde grote rassen, wat meer aanwezig zeg maar, maar ook andersom dus, bv een jack en een ier... tja dan is d jack wel wat actiever aanwezig, maar bv een cavelier en een boxer? dan de boxer weer....dus nee niet per definitie dat een grote hond rustiger is...
mugo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door mugo »

Mugo is binnen rustig, maar buiten is het net een puppy van 3 jaar oud. :roll: Maar ja, zo ben ik ook. Dus... zo baas zo hond. :mrgreen:
Afbeelding
Dog-out
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog en
een Borr
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dog-out »

Hoi!
Misschien zit wel wel een kern van waarheid in; hoe groter, hoe rustiger. Heb hier 2 Duitse Doggen en een herder lopen. De doggen zijn binnenshuis bijna saai te noemen. Ze komen binnen, gaan liggen en blijven net zo lang liggen totdat ze eten krijgen. De herder is veel alerter en houdt mij altijd in de gaten. Maar buiten zijn ze alledrie dol. Dan is het net een kudde wilde beesten. Rennen, stoeien, rollebollen, stokken en ballen verzamelen, alle energie knalt er dan uit. En reken maar dat er dan ook in een grote lobbes een grote brok energie schuilt!!!
Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Ik denk ook dat het van hond tot hond scheelt.
Wij hebben hier honden in de cattegorie groot en heel erg groot en de allergrootste is de drukste van allemaal! :mrgreen:
Senna is druk en enthousiast van karakter en dat maakt hem dus niet tot een rustige hond ondanks z'n formaat. Zowel binnen als buiten is hij altijd enthousiast en vaak druk.. maar hij kan ook prima compleet voor dweil op de bak liggen.

Oops is groot maar is minder enthousiast.. Oops is daarintegen weer wel wat nerveuzer van karakter dus heeft ook niet vaak complete rust in huis.
Ik denk dat veel aan het karakter van de hond ligt en de eventuele voorgeschiedenis en opvoeding.
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Szandor is in huis heel rustig en Shanti..................daar breek je zowat je nek over omdat ze regelmatig een race wedstrijd met zichzelf moet houden. :mrgreen:
Buiten is Szandor een tank en mag graag ploegen :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

De kleine hondjes die ik ken vind ik in huis beduidend drukker dan de grote honden die ik ken.
Buiten zie ik niet veel verschil.
Dan zijn de kleintjes alleen sneller :mrgreen:
Ik vind het niet zo vreemd dat daar verschil in zit.
De levensverwachting is ook anders bij grote of kleine rassen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”