We waren maar met een klein groepje van 4 man.
De trainster vond dat ik wel als eerste kon, ze zocht iemand bij wie de "plaats" oefening goed ging, om als "voorbeeld" voor de rest te dienen.
Yeah right!

Het volgen gaat de laatste tijd niet zo lekker, Nozem heeft er snel genoeg van en is meer geïnteresseerd in de luchtjes van het gras dan in mij (en ik doe nog wel zo gezellig...

De rest van de oefeningen ging best goed eigenlijk, ik was daar tevreden over. Alleen het terugsturen naar de plaats ging pas na 1 extra commando en een flinke aanwijzing in de goede richting. Toen ging ze ook als een speer en kon ik haar op de goede plek in het vak af laten liggen, en zat mijn examen erop.
De anderen deden het ook niet onverdienstelijk vond ik, en de teckel die normaal gesproken alleen maar met haar neus op de grond liep tijdens het volgen, en nooit af wilde want het gras was zo nat of koud, deed het echt heel goed!
Bij de uitreiking bleek dat van onze 4 mensen er helaas maar 2 geslaagd waren. De andere 2 waren gezakt op het volgen, een onderdeel waar je een verplicht aantal punten op moet halen, wat deze mensen niet gelukt was. Ze hadden allebei wel (ruim) voldoende punten behaald, maar die verplichte voldoendes gelden nou eenmaal.
Een man met een Flatcoated Retriever was geslaagd en had van de 100 punten er 82 bij elkaar gelopen. Heel netjes dus!
En Nozem en ik hadden zowaar nog 90 punten gelopen, ik was helemaal blij dat ze het weer zo goed had gedaan! Dat ik geslaagd was had ik op zich wel verwacht, maar niet zo ruim.
Nu hebben we helaas geen tijd meer om voor de vakantie een hele C-cursus te lopen, en onze KC stopt helaas in de zomervakantie met trainen, maar gelukkig bieden ze een verkorte C-cursus aan (onderhoudscursus) van nog 6 lessen, dus ik kan voorlopig nog lekker doortrainen met Nozem!