Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Minimale afmeting bench?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Hobbes
Vaste gebruiker

Minimale afmeting bench?

Ongelezen bericht door Hobbes »

Ze zeggen: hond moet comfortabel kunnen liggen en zitten. Moet de bench dan (veel) langer zijn dan de hond, van kop t/m staart gemeten? Moet je ook de lengte van de voorpoten erbij rekenen?
We twijfelen of onze bench net iets te klein is.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn honden zijn 52 en 54 cm schofthoogte (echt middelgroot dus) en de bench die hier staat is 1.05m lang en ongeveer 70 cm breed. Een maat kleiner staat in de auto (90 cm), gaat perfect maar omdat ze hier ook weleens wat langer in de bench zaten had ik hem binnen liever wat ruimer.
In de bench binnen kunnen ze echt languit liggen en dan hebben ze nog ruimte genoeg, ze liggen er ook weleens samen in en dat past prima.
De bench wordt nu niet meer gebruikt om ze ook op te kunnen sluiten (hoogstens als er visite binnenkomt Marouck even tot het bezoek zit), staat dus altijd open nu en ze kruipen er zelf in, vaak met een botje of als het druk in huis is als de honden van mijn ouders er ook zijn, even terugtrekken :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Hobbes
Vaste gebruiker

Toch maar bijzettafel-bench

Ongelezen bericht door Hobbes »

Toch maar een maat groter gekocht: 60-45-53 (l-b-h). Hobbes past er nu 3 keer in als hij opgerold ligt, en bijna 2 keer als je 2 Hobbessen languit tegen elkaar aan legt.

Maarja, in de kleine bench, in totaal uitgestrekte toestand, lag hij tegen het gaas aan. De kleinste maat was nu eenmaal veel kleiner: 50-30-40, toch meer hamsterkooi-formaat.

Wel las ik een leuke oplossing voor kleinbehuisden: maak er een bijzettafeltje van. Plank en kleedje erover, klaar. Gaan we proberen. Voordeel: de bench is een stuk hoger dan de bijzettafel die we nu hebben. Kunnen we onze pennen en mobieltjes misschien weer gewoon laten liggen, zonder dat ze gebietst worden door Hobbes.

Groetjes
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Toch maar bijzettafel-bench

Ongelezen bericht door Inge »

Hobbes schreef:
Wel las ik een leuke oplossing voor kleinbehuisden: maak er een bijzettafeltje van. Plank en kleedje erover, klaar. Gaan we proberen. Voordeel: de bench is een stuk hoger dan de bijzettafel die we nu hebben. Kunnen we onze pennen en mobieltjes misschien weer gewoon laten liggen, zonder dat ze gebietst worden door Hobbes.

Groetjes
Heb ik ook. Op mijn bench ligt inderdaad een plank met een doek erover, en erbovenop staat de printer en een aantal lectuurbakjes waar ik papieren in heb liggen :wink: Verder ligt mijn camera er altijd. De bench staat hier ingeklemd tussen mijn bureau en een kast :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”