Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopsheid wegspuiten
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Loopsheid wegspuiten
De loopsheid van Patrol is weggespoten. Maar ik merk weldegelijk aan haar dat ze loops had moeten worden. Ze is weer sloom, eet slecht, magertjes en ze ruikt voor de reutjes ook lekker. Is dat normaal dat die symptomen er nu wel zijn??
En als we haar laten steriliseren blijven die symptomen dan ook weer terugkomen of blijft ze die houden??
En als we haar laten steriliseren blijven die symptomen dan ook weer terugkomen of blijft ze die houden??

-
rob80
- Actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
Medroxyprogesteronacetaat, bijwerkingen: Haaruitval op de injectieplaats, acromegalie (groei van oa botten in kop), diabetus melitus, CEH cysten in het baarmoederslijmvlies.
Proligeston, bijwerkingen: Haaruitval op de injectieplaats, acromegalie (groei van oa botten in kop), diabetus melitus.
Proligeston, bijwerkingen: Haaruitval op de injectieplaats, acromegalie (groei van oa botten in kop), diabetus melitus.
weg gehaald zit een virus in
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Is het medisch gezien dan niet raadzamer om meteen te steriliseren ipv deze spuiten te geven?Medroxyprogesteronacetaat, bijwerkingen: Haaruitval op de injectieplaats, acromegalie (groei van oa botten in kop), diabetus melitus, CEH cysten in het baarmoederslijmvlies.
-
angeladh
- Vaste gebruiker
Als je haar laat helpen dan voelt ze zich een stuk lekkerder als je elke x die prikken geeft heeft ze meer kans op baarmoederonsteking en mammatumoren aan de melkklierpakketten.
Als ze geholpen wordt verdwijnen de symptomen enkele keren kunnen ze wel lekker blijven ruiken voor de reu,maar het sloome en schijnzwanger zijn is allemaal voorbij.
gr angela
Als ze geholpen wordt verdwijnen de symptomen enkele keren kunnen ze wel lekker blijven ruiken voor de reu,maar het sloome en schijnzwanger zijn is allemaal voorbij.
gr angela
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Patrol
- Zeer actief
Ik zal het even verduidelijken. Ja ik weet dat die spuiten slecht zijn... Waarom geef je ze dan toch aanje hond?? Omdat ik hier een Pupje reu heb lopen van nu 9 maanden en we wilden het risico niet lopen. En we waren er nog niet overuit wie er geholpen gaat worden.
Dat wordt na overleg met de DA dus Patrol en dat zal dan ook binnenkort gebeuren.
Alleen nu vroeg ik mij dus of hoe het kan dat ze ondanks die spuit toch de verschijnselen van hara loopsheid heeft??? Bij Patrol is dat altijd al een lastig verhaal geweest die loopsheid. Ze heeft er veel verschijnselen bij, die volgens mij voor haar erg onprettig zijn. Zal ze die houden als gesteriliseerd is??
Dat wordt na overleg met de DA dus Patrol en dat zal dan ook binnenkort gebeuren.
Alleen nu vroeg ik mij dus of hoe het kan dat ze ondanks die spuit toch de verschijnselen van hara loopsheid heeft??? Bij Patrol is dat altijd al een lastig verhaal geweest die loopsheid. Ze heeft er veel verschijnselen bij, die volgens mij voor haar erg onprettig zijn. Zal ze die houden als gesteriliseerd is??

-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoiets, de hormonen zijn overhoop gegooid. Loops worden is een lang proces, wat je kunt onderbreken, maar niet zomaar helemaal stopzetten. Als je te laat in het al in gang gezette proces inspuit.Patrol schreef:Maar ze vloeit dus niet..... Kan dat dan als nog komen of zijn de hormonen in gang gezet en nu weer stop gezet o.id.??Wil de hond schreef:Ik denk dat je haar heb laten inspuiten toen de loopsheid al ingezet had. Te laat dus.
Maar vloeien en vruchtbaar worden zit er niet in, zeker dit laatste niet.
Een andere mogelijkheid die je hebt om dit soort gedoe in de toekomst te voorkomen is een vasectomie bij de reu.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
-
Sjiel
- Zeer actief
Als je haar niet loops wil hebben en niet mee fokken zou ik castreren ipv spuiten.pooh schreef:Is het medisch gezien dan niet raadzamer om meteen te steriliseren ipv deze spuiten te geven?Medroxyprogesteronacetaat, bijwerkingen: Haaruitval op de injectieplaats, acromegalie (groei van oa botten in kop), diabetus melitus, CEH cysten in het baarmoederslijmvlies.
Ik heb het idee dat het iets is dat je doet als een loopsheid je ineens overvalt en dan werkt het dus ook nog eens niet zoals gewenst.
Tsja, ik heb in het verleden (voor ik ging studeren) ook aan aantal keren antiloopsheidprikken aan me teef laten geven. Het wedstrijdseizoen wordt zo kort als je elke keer ruim 3 maanden met een niet werkzame hond zit en ik wilde een nestje. Sheila heeft mammatumoren gehad en baarmoederontsteking en (gelukkig) niet drachtig geworden.
En een bijwerking hoeft nog niet bij elke hond voor te komen.
weg gehaald zit een virus in
- Patrol
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
tja alles beter als weg spuiten is mijn idee... ik snap het nooit zo goed.... en zeker niet de reden die je erbij hebt... tuurlijk wil je geen ongeluk, maar dat kun je toch ook voorkomen? wat is daar nou zo moeilijk aan?Patrol schreef:Oh ja................ Goh wat een goed idee.linlin schreef:loopse teven worden ook nog wel 'ns een paar weken uit logeren gestuurd.
- Patrol
- Zeer actief
Als ik nou denk dat ik ze niet uit elkaar kan houden en het risico op een dracht van 2 honden die erfelijke belast zijn met allerlei problemen tot nul wil beperken, was dit voor mij de beste oplossing!! Dat iemand anders zijn honden wel uit elkaar kan houden..... Nou geweldigyamie schreef:tja alles beter als weg spuiten is mijn idee... ik snap het nooit zo goed.... en zeker net de reden die je erbij hebt... tuurlijk wil je geen ongeluk, maar dat kun je toch ook voorkomen? wat is daar nou zo moeilijk aan?Patrol schreef:Oh ja................ Goh wat een goed idee.linlin schreef:loopse teven worden ook nog wel 'ns een paar weken uit logeren gestuurd.

-
Nouba
- Actief
- Contacteer:
Je hebt gelijk dat het een hele klus is om reu en teef uit mekaar te houden... Ze kunnen erg creatief zijn....Patrol schreef:Als ik nou denk dat ik ze niet uit elkaar kan houden en hte risico op een dracht van 2 honden die erfelijke belast zijn met allerlei problemen tot nul wil beperken, was dit voor mij de beste oplossing!! Dat iemand anders zijn honden wel uit elkaar kan houden..... Nou geweldigyamie schreef:tja alles beter als weg spuiten is mijn idee... ik snap hte nooit zo goed.... en zeker net de reden die je erbij hebt... tuurlijk wil je geen ongeluk, maar dat kun je toch ook voorkomen? wat is daar nou zo moeilijk aan?Patrol schreef:Oh ja................ Goh wat een goed idee.linlin schreef:loopse teven worden ook nog wel 'ns een paar weken uit logeren gestuurd., maar ik denk dat niet te kunnen. En heb dus voor deze oplossing gekozen!
Ik denk dat je in jouw geval de teef het beste kunt laten castreren als haar hormonen weer een beetje tot rust zijn gekomen. Die spuiten zijn een gigantische troep met allerlei bijwerkingen maar dat was je al verteld. Je zult dus nog een paar maanden moeten wachten. Succes.
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Waarom doet het forum zo raar met het woordje 'het"?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
had je dan een reu en teef moeten nemen?Patrol schreef:Als ik nou denk dat ik ze niet uit elkaar kan houden en het risico op een dracht van 2 honden die erfelijke belast zijn met allerlei problemen tot nul wil beperken, was dit voor mij de beste oplossing!! Dat iemand anders zijn honden wel uit elkaar kan houden..... Nou geweldig, maar ik denk dat niet te kunnen. En heb dus voor deze oplossing gekozen!
ik heb hier ook intacte reuen en teven en zo lastig is het niet om ze uit elkaar te houden maar goed, 't is maar wat je wil...
ik zou het mijn honden in ieder geval nooit aan willen doen die troep in hun lichaam.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi