Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstelling

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Miske
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Voorstelling

Ongelezen bericht door Miske »

Hoi hoi allemaal

Ik stel mezelf even voor. Ik ben een 26-jarige blinde jongedame uit Beerse, België, en ik sta nu ongeveer 4 jaar of al iets langer op de wachtlijst voor een blindengeleidehond bij het Belgisch Centrum voor Geleidehonden in Tongeren (http://www.geleidehond.be) waarvan ik in de verste verte niet weet wanneer die er juist aankomt. Het wordt met zekerheid een retriever, maar ik weet niet of het een golden of een labrador gaat worden, spannend dus! En het is vaak wel lastig dat wachten hoor, en zeker als je er echt op wacht, voel je de wachttijd enorm hard aan.

Verder werk ik thuis als vertaalster voor een bouwtechnisch bedrijf, en woon ik alleen in een nieuwbouwappartement. Momenteel heb ik geen huisdieren, sniksnik. Ik ben wel altijd gek geweest op honden, maar dat komt omdat ik ermee ben opgegroeid. M'n ouders hebben momenteel een guitig straathondje, Midas, een kruising labrador retriever (vader), en een boemer (moeder). Hiervoor hadden we 2 rottweilers, 1 zeer grote New Foundlander en nog een straathondje. Ik ben altijd al hondengek geweest en kijk echt uit naar het retrievertje dat ik zal krijgen. Het maakt voor mij niet uit of dat nu een golden of een labrador retriever zal worden. Maar aangezien ik zelf geen ervaring heb met retrievers, probeer ik zoveel mogelijk te lezen over deze lieve viervoeters. Ik zal dan ook zeker eens in de archieven hier rondstruinen.

Ziezo, dat was het voor nu.

Wil je meer over mij weten? Surf dan even naar mijn portaalsite rond blinden en slechtzienden: http://www.kimbols.be. Vragen zijn verder ook altijd welkom.

Veel groetjes tot lezens!
Kim
http://www.kimbols.be
Infosite over/voor blinden en slechtzienden
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Welkom Miske,
hier een medebelgje uit OostVlaanderen.
Kben misschien een beetje nieuwschierig, maar leest iemand nu deze berichten voor ?
Hier is nog iemand, Marion denk ik, die wacht op een geleidehond.
Groetjes
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Hoi Kim,
om te beginnen welkom!
Retrievers zijn ontzettend leuke honden, zelf hadden wij vroeger een Golden.
Je kan er hier op het forum vast nog heel veel over leren.
Heel veel lees en schrijfplezier op 't forum!
Afbeelding
Mayatjuh
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mayatjuh »

Welkom Mede-nieuweling :wink:
Rocky1
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rocky1 »

:cheer: :cheer: :cheer: Welkom :cheer: :cheer: :cheer: en veel plezier op dit forum :ok:
Afbeelding
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Welkom :wink:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Miske
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo

Ik heb een schermuitleesprogramma dwz dat een pc-stem inderdaad alles voorleest wat er op het scherm staat, en je zelf een beetje kan beaplen wat je wilt lezen enzo, heel handig. Ook hangt er een brailleleesregel aan mijn pc dus alle tekst komt ook in braille tevoorschijn en wordt tegelijkertijd uitgesproken. Zelf ben ik eerder een spraak- dan een braillegebruiker maar dat komt omdat ik nog maar een paar jaar geleden braille geleerd heb. Spraak is in veel gevallen ook sneller dan braille; 'k vind het zelf dus ook praktischer.

En ja, ik kijk ook naar de hond die ik ga krijgen. Ik hoop dat hij/zij al geboren is, en dat ik niet meer te lang zal moeten wachten.

Groeten
Kim
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Kim,

Welkom op het forum! Ik hoop dat er snel een geschikte hond voor je is!
rianneke
Zeer actief

Re: Voorstelling

Ongelezen bericht door rianneke »

Miske schreef:Hoi hoi allemaal

Ik stel mezelf even voor. Ik ben een 26-jarige blinde jongedame uit Beerse, België, en ik sta nu ongeveer 4 jaar of al iets langer op de wachtlijst voor een blindengeleidehond bij het Belgisch Centrum voor Geleidehonden in Tongeren (http://www.geleidehond.be) waarvan ik in de verste verte niet weet wanneer die er juist aankomt. Het wordt met zekerheid een retriever, maar ik weet niet of het een golden of een labrador gaat worden, spannend dus! En het is vaak wel lastig dat wachten hoor, en zeker als je er echt op wacht, voel je de wachttijd enorm hard aan.

Verder werk ik thuis als vertaalster voor een bouwtechnisch bedrijf, en woon ik alleen in een nieuwbouwappartement. Momenteel heb ik geen huisdieren, sniksnik. Ik ben wel altijd gek geweest op honden, maar dat komt omdat ik ermee ben opgegroeid. M'n ouders hebben momenteel een guitig straathondje, Midas, een kruising labrador retriever (vader), en een boemer (moeder). Hiervoor hadden we 2 rottweilers, 1 zeer grote New Foundlander en nog een straathondje. Ik ben altijd al hondengek geweest en kijk echt uit naar het retrievertje dat ik zal krijgen. Het maakt voor mij niet uit of dat nu een golden of een labrador retriever zal worden. Maar aangezien ik zelf geen ervaring heb met retrievers, probeer ik zoveel mogelijk te lezen over deze lieve viervoeters. Ik zal dan ook zeker eens in de archieven hier rondstruinen.

Ziezo, dat was het voor nu.

Wil je meer over mij weten? Surf dan even naar mijn portaalsite rond blinden en slechtzienden: http://www.kimbols.be. Vragen zijn verder ook altijd welkom.

Veel groetjes tot lezens!
Kim
http://www.kimbols.be
Infosite over/voor blinden en slechtzienden

Hoi hoi kim,

Heel veel plezier hier en ik hoop dat je snel een hond krijgt. Labrador of een golden lijken me allebei schatten van beesten. Misschien is het stom maar eigenlijk ben ik wel benieuwd, hoe je deze berichten leest, is daar audio-apparatuur voor? Als ik te nieuwschierig ben moet je het maar zeggen hoor.

Nou super veel plezier en welkom hier.

Groetjes en een dikke knuffel van layka (lhasa apso)

rianne en layka
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

Re: Voorstelling

Ongelezen bericht door rianneke »

Ow sorry niet goed gelezen, ik snap het via een programma, handig wel hoor dat dat tegenwoordig allemaal bestaat.

Nogmaals veel plezier hier.

groetjes

rianne
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat is een flinke wachtlijst waar je dan op komt! Waar ik werk, werken een aantal blinde mensen met blindegeleidehonden. Die honden zien er altijd zo gelukkig uit en de band tussen baasje en hond is enorm groot. Wel jammer dat ik ze niet mag aaien, want ze zien er ook heel lief uit.

Welkom op het forum, ik ben er zelf ook nog niet zo lang.
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

welkom :ok: :ok:
Afbeelding
BoVictoria
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog

Ongelezen bericht door BoVictoria »

Welkom op het hondenforum Kim :cheer: spannend om zo te moeten wachten wat voor hond je krijgt, hopelijk krijg je vlug uitslag ervan :ok:
AfbeeldingAfbeelding

Groetjes van Immie en knuffels van Bo en lebbers van Khaley
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Welkom !

Veel plezier hier op het forum ;)
Afbeelding
Jeanet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeanet »

Welkom

groetjes

jeanette
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Hey!! Welkom op het forum!! Wat apart dat er appatuur beschikbaar is voor blinde mensen zodat hen ook nog gewoon fora kunnen volgen!! super!! Nou veeel plezier hier.. en ik hoopdat je een hele lieve leuke en geschikte hond krijgt!! :mrgreen: :ok: :ok:
Afbeelding
Mso0ze
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mso0ze »

hallo en welkom, :cheer: :ok:
Afbeelding
leengoris
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door leengoris »

Hallo Kim,

Ik hoop dat je vlug je hondje krijgt en dat jullie dan een hecht team gaan vormen.
Ik ben momenteel zelf puppywalker voor een toekomstig blindegeleidehondje. Het is geen retriever maar een herder.
Echt een schat van een hond, heel stabiel open en sociaal.
Morgen wordt zij getest op karakter en daarna worden de ogen en heupen gecontroleerd. Zij zal dus niet meer zolang bij ons blijven.
Voor mij komt het moment van loslaten en ik kan je verzekeren dat dat echt niet zo makkelijk is. Zij is tenslotte al meer dan een jaar bij ons.
Ik ben trouwens een streekgenoot van jou. Wij wonen ook in de Kempen nml in Kasterlee.
Veel plezier op het forum.

Groetjes,

Leen
Miske
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hoi Leen en alle anderen

Allemaal van harte dank voor de de mooie ontvangst in deze groep!

Leen, ik veronderstel dat je geen puppypleeggezin bent voor het BCG te Tongeren (www.geleidehond.be), maar voo reen andere school? BCG leidt nl. zover ik weet geen herders op. Heb je een Duitse herder, witte herder of Tervuerense herder en hoe heet je beessie?

Ik zal hard voor je duimen dat je pup heel goed door de test komt en met zijn opleiding mag starten, en ik hoop dat hij dan de eindmeet haalt!

Ken je de toekomstige gebruiker van je hond al?

Het lijken me inderdaad heel spannende en emtionele tijden en ik wens je alle goeds hiermee!!!

Misschien is dit ook een tip:
Mailgroep Geleidehonden
Lijsteigenaar: Corine Knoester
Omschrijving: Interessante, informatieve en ruimdenkende lijst voor iedereen die te maken krijgt met geleidehonden of er meer info over wenst: Aspiranten, (ex-)gebruikers, (ex-)fokgastgezinnen, (ex-)puppypleeggezinnen, (ex-)trainers, (ex-)personeel van geleidehondencentra, mensen uit de beheerraad van een geleidehondenschool, dierenartsen, maar ook sponsors en zienden die liefst sterk geïnteresseerd zijn in geleidehonden bijvoorbeeld partners, familieleden of vrienden van betrokkenen, maatschappelijk werkers, andere sociale- en/of revalidatiediensten, studenten die een werk moeten maken, ...

Allerlei onderwerpen over geleidehonden en kritische reacties daarover mogen aan bod komen. Verschillende meningen zijn welkom zolang men anderen maar respecteert en de regels van het reglement naleeft.

- Inschrijven: geleidehonden-subscribe@yahoogroups.com
- Uitschrijven: geleidehonden-unsubscribe@yahoogroups.com
- No mail (geen e-mails ontvangen): geleidehonden-nomail@yahoogroups.com
- Digest (1 mail met alle mails van de voorbije dag daarin): geleidehonden-digest@yahoogroups.com
- No mail of digest opzeggen: geleidehonden-normal@yahoogroups.com
- Contact opnemen met de lijsteigenaar: geleidehonden-owner@yahoogroups.com
- Berichten posten als je ingeschreven bent: geleidehonden@yahoogroups.com
- Website op Yahoogroups: http://groups.yahoo.com/group/geleidehonden
- Website groep: http://www.kimbols.be/geleidehond/gh
- Reglement: http://www.kimbols.be/geleidehond/gh/reglement.php

Groetjes
Kim
leengoris
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door leengoris »

dag Kim,

Ik heb zelf een tervurense herder (Zoë) en een kruising labrador met bordercollie (Django).
Lotje mijn blindegeleidehondje is een Mechelse herder. Zij is wel een zeer sociale mechelaar hoor, daarom is zij ook geselecteerd voor blindegeleidehond. Zij is van de Gaus stichting, morgen moet zij dus naar Lelystad voor de testen. Zij is momenteel al 1,5 jaar. Als zij goedgekeurd wordt gaat zij bij een instructeur die haar in huis haalt en de juiste opleiding geeft. Je weet wel in beugel lopen enzo. Pas tegen het einde van de opleiding wordt er een kandidaat gezocht waarbij Lotje past. Zo werd mij toch verteld.
Lotje zal bij een Vlaamse instructeur komen en ik vermoed dat zij haar ook in België zal proberen te plaatsen.

Bedankt voor de linken ik ga zeker eens kijken.

Groetjes,

Leen
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”