Vandaag weer gespeurd met Shita. Ik was in mijn eentje dus eerst naar de speurvelden gefietst, daar aangekomen grondpin in de grond gedaan, lijn eraan en Shita daaraan vast geklikt aan het tuig. Spoortje uitgelopen in een U-vorm, op de 2e strek een voorwerp en op de 3e strek het eindvoorwerp. Beide voorwerpen hadden een grondkleur en ik had ze een beetje verstopt. Op het hele spoor geen voer gebruikt, ook niet bij de aanzet.
Lange lijn aan Shita’s tuig geklikt, en bij het piketje aangezet. Ze ging snel, maar was goed geconcentreerd aan het zoeken. De eerste hoek overliep ze een halve meter, maar zelf kwam ze terug en pakte ze de hoek goed. 1e voorwerp pakte ze op en ging erbij liggen. Ze merkte zelf al dat ze fout zat met het oppakken en liet dus ook direkt weer los. Ze bleef netjes liggen toen ik het voorwerp oppakte en in de lucht liet zien. Aan de voet laten komen en opnieuw aangezet. 2e hoek pakte ze netjes zonder te draaien. Toen begon ze steeds sneller te speuren en ik werd zowat gelanceerd haha..

Shita: vooruitsturen 25-03-2005
Daarna gingen we nog even vooruitsturen. Eerst een knuffeltje bovenaan gelegt waar ze helemaal gek op is. 15 meter terug gevolgt. Toen een paar meter volgen en vooruit gestuurd met de lange lijn eraan. Nou ze wist niet hoe snel ze vooruit moest gaan. Zelf liep ik het eerste stukje mee en toen ze er was stond ik ongeveer op 7 meter achter haar. Duidelijk het commando “afâ€