Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat heefft hij toch?
Moderator: moderatorteam
-
bianca83
- Zeer actief
Wat heefft hij toch?
Sinds gisteren is Quasar echt heel erg aan de diarree. Toen we gisteren ochtend en vanmorgen beneden kwamen zat echt alles helemaal onder, tot de hond aan toe. Vanmorgen dachten we nog even rustig aan doen vandaag, even niet te veel spelen met hem en dan zakt het wel weer. Hij heeft vandaag nog geen eten gehad. Nu dachten we net het gaat weer wat beter en het zal wel aan het zakken zijn. Hij moest weer naar buiten en weer allemaal diarree. Het is gewoon echt water wat eruit komt. Toen hij weer binnen was moest hij spoegen. Echt heel erg zielig want het lukte hem eerst niet. uiteindelijk lukte het wel maar het was allemaal slijm wat eruit kwam. Hij is nu de hele middag al erg rustig en ligt alleen maar te slapen. Normaal is dat wel lekker als hij een keer rustig is maar vind het nu een beetje eng, hij is tenslotte pas net 5 maanden dus echt heel erg rustig hoort hij niet te zijn. Ik heb net wel gelijk de DA gebeld omdat ik het een beetje eng vind, maar hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn? Ik hoop dat jullie me een beetje gerust kunnen stellen. We moeten om 19.50 uur bij de DA zijn.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heb je hem al getemperatuurd? Idd is het misschien maar een virusje, sterkte strakjes
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lijkt wel een maag/darmontsteking hoe je het beschrijft.... of een virusje. succes!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
-
bianca83
- Zeer actief
Nou we zijn weer terug. Het was niets ernstig, gewoon een virusje waarschijnlijk. Zijn temperatuur was 0,2 graden te hoog maar dat was niet erg en zou waarschijnlijk net gekomen zijn door de opwindinng bij de DA (hij vind het daar erg leuk
) Quasar heeft een prikje gekregen tegen het braken en heeft pilletjes meegekregen voor z'n darmen. We moeten hem nu 2x per dag een pilletje geven en dan gaat het als het goed is weer heel snel weg. Als het van het weekend erger zou worden dan moeten we weer even bellen en kunnen we gelijk langskomen. Maar pfff ik ben weer helemaal opgelucht. Ben erg zuinig op m'n beesjes dus ga liever veel te vaak naar de DA dan dat ik ooit te laat ga
zal wel een overbezorgde "moeder" zijn hahaha. Pff kan vanacht rustig slapen.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Gelukkig valt het allemaal mee, sterkte vannacht en geef hem maar een dikke knuf
groetjes Annemie
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
bianca83
- Zeer actief
Ja hebben we ook gehad maar hij kan niet zo goed tegen kipfilet. Toen we hem dat gegeven hadden raakte hij daar heel erg van aan de diarree dus dat proberen we maar even niet meer.Femia schreef:Kreeg je niet het advies om hem rijst of macaroni met gekookte kipfilet
te geven?
Beterschap!
Blijkbaar voelt hij zich al weer wat beter want hij is al weer aardig achter de andere hond aan het aanrennen.
Rustig slapen gaat waarschijnlijk wel lukken ja, tot ongeveer 6 a 7 uur want dan moet hij weer naar buiten toe hahaha. Als hij dat nou ook wat langer kan ophouden straks dan is het helemaal goed maar tot nu toe is het niet anders en ach het heeft wel wat
Heb hem een hele dikke knuffel gegeven hahaha

-
Sjiel
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
Het is allemaal goed gegaan vannacht
'S nachts een extra keer naar buiten hebben we wel gedaan maar dan moesten we hem echt wakker maken en als we dan beneden kwamen 's morgens had hij alsnog geplast binnen dus dat doen we nu niet meer behalve als hij er om vraagt dan natuurlijk wel maar ach hij is pas net 5 maandjes oud dus dat plassen 's nachts gaat wel weg en het is nu nog maar heel af en toe.
Met zijn darmpjes zit het hem inderdaad allemaal niet mee nee. De DA heeft er al eens naar gekeken maar het enige wat er uit kwam was dat hij gevoelige darmpjes heeft maar niets ernstigs, we moeten gewoon een beetje opletten met wat we hem te eten geven. En Quasar vind het allemaal wel best. Meneer heeft zijn eigen vriezer met allemaal vlees e.d. erin. Ik vind het ook helemaal niet erg, het is echt zo mooi om te kijken hoe hij bv. een lap schapenpens enzo aan het eten is. Als hij het op heeft komt hij ook altijd naar je toe en gaat hij lekker bij je liggen, net of hij dank je wel het was lekker wil zeggen
Met zijn darmpjes zit het hem inderdaad allemaal niet mee nee. De DA heeft er al eens naar gekeken maar het enige wat er uit kwam was dat hij gevoelige darmpjes heeft maar niets ernstigs, we moeten gewoon een beetje opletten met wat we hem te eten geven. En Quasar vind het allemaal wel best. Meneer heeft zijn eigen vriezer met allemaal vlees e.d. erin. Ik vind het ook helemaal niet erg, het is echt zo mooi om te kijken hoe hij bv. een lap schapenpens enzo aan het eten is. Als hij het op heeft komt hij ook altijd naar je toe en gaat hij lekker bij je liggen, net of hij dank je wel het was lekker wil zeggen

-
Gast
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Gewoon lekker in de gaten houden en je bent niet de enige met een Dogo met gevoelige darmen, maar houdt iig het versvlees en de pens er goed in dan worden zijn darmen vanzelf sterker, geef hem de tijd 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
bianca83
- Zeer actief
Toen ik hem vanavond uit ging laten was zijn poep weer helemaal goed
Vandaag heeft hij eerst een complete maarltijd gehad en later nog lekker kippenpootjes en pens. Meneer ligt nu lekker uit te dijen op de bank
Gelukkig dat alles weer goed gaat met hem. Vond het zo zielig om te zien toen hij echt niet lekker was. De pilletjes hebben erg goed geholpen en gelukkig is hij heel makkelijk met pilletjes innemen. Hij eet ze net zo graag als hondenpoep buiten
Nu even afwachten hoe het verder gaat.
Cloor, heel veel succes morgen, we duimen voor je dat het goed gaat!!!!!!

- rianneke
- Zeer actief
Blij te horen dat hij weer de oude is.bianca83 schreef:Toen ik hem vanavond uit ging laten was zijn poep weer helemaal goed![]()
![]()
Vandaag heeft hij eerst een complete maarltijd gehad en later nog lekker kippenpootjes en pens. Meneer ligt nu lekker uit te dijen op de bank
Gelukkig dat alles weer goed gaat met hem. Vond het zo zielig om te zien toen hij echt niet lekker was. De pilletjes hebben erg goed geholpen en gelukkig is hij heel makkelijk met pilletjes innemen. Hij eet ze net zo graag als hondenpoep buiten
Nu even afwachten hoe het verder gaat.
Een zieke hond is echt heel zielig he
groetjes
rianne
Groetjes,
Rianne en Layka
-
ingridm
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ja... van een zieke hond wordt ik ook behoorlijk triest.... konden ze nou maar vertellen wat er mis is of wat ze willen...Gelukkig dat het met je hond weer beter gaat... soms is het inderdaad iets als een virusje of zo maar als "jonge-honden moeder" haal ik me ook altijd gelijk van alles in mijn hoofd. Sterke er mee in ieder geval.