Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

probleem bij stellen !!!

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

scooby doo

probleem bij stellen !!!

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik heb dus een probleem . ik heb rocco geleerd om alles te apporteren toen hij jong was . flessen , ijzeren buisjes , takken , sleutels enzo .
hij heeft een zeer hoge apporteerdrang . nu het probleem .
als rocco moet stellen en de pw heeft een jerrycan of fles met kiezel vast dan is er geen probleem . maar als ik rocco laat stellen en de pw gooit de jerry can of fles weg voordat rocco bijt . dan stopt rocco loopt hij achter de jerry can of fles aan en apporteerd hij die doodleuk :evil:.
ik krijg het hem maar niet afgeleerd . nemen we de fles weg dan stelt hij wel zeer goed .

iemand tips om hem toch te doen inzien dat hij miet stellen en niet apporteren ? het domme is dat apporteren en stellen voor hem hetzelfde betekent .
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: probleem bij stellen !!!

Ongelezen bericht door Shita »

scooby doo schreef:ik heb dus een probleem . ik heb rocco geleerd om alles te apporteren toen hij jong was . flessen , ijzeren buisjes , takken , sleutels enzo .
hij heeft een zeer hoge apporteerdrang . nu het probleem .
als rocco moet stellen en de pw heeft een jerrycan of fles met kiezel vast dan is er geen probleem . maar als ik rocco laat stellen en de pw gooit de jerry can of fles weg voordat rocco bijt . dan stopt rocco loopt hij achter de jerry can of fles aan en apporteerd hij die doodleuk :evil:.
ik krijg het hem maar niet afgeleerd . nemen we de fles weg dan stelt hij wel zeer goed .

iemand tips om hem toch te doen inzien dat hij miet stellen en niet apporteren ? het domme is dat apporteren en stellen voor hem hetzelfde betekent .
Misschien de jerrycan een tijd weglaten, als hij moet bijten op de pakwerker goed het commando "stellen" geven en met apporteren goed het commando "apport" ?
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Ik zou voorlopig ook met bijten de jerrycan en/ of fles weglaten.
En niet voor 2 weken of een maand, maar langere tijd, zodat rocco stellen echt als stellen gaat zien.
Laat rocco eerst maar goed leren dat bijten bijten is en geen apporteren.
Verder zou je je af kunnen vragen waarom rocco apporteren verkiest boven bijten!
scooby doo

qyan schreef:.
Verder zou je je af kunnen vragen waarom rocco apporteren verkiest boven bijten!
omdat hij bij apporteren niet moet lossen en bij stellen wel :mrgreen:
ik ga de fles een tijdje weglaten . maar het gekke is hij stelt zeer goed op het pak en voorwerpen zoals een brandende fakkel , revolverschoten of de stok geen probleem maar hij is flessengek
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

bij apporteren moet de hond toch ook lossen????

Vind het wel bijzonder hoor dat een hond een apport verkiest boven de manwerker.....
Die vna mij heeft ook enorm veel apporteerdriften, apport ook alles wat los en vast zit maar als ze zou moeten kiezen tussen manwerker of apport dan wist ze het wel.....

En als je nou de jerrycan gewoon constant tijdens het manwerken ergens in de buurt van de manwerker legt maar je doet er verder niks mee dan leert de hond misschien dat die met de manwerker bezig moet zijn en niet met de jerrycan....dat zou je dan op moeten bouwen naar dat de manwerker er op den duur weer mee gooit.....
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ook ik vind het bijzonder dat het apport verkozen wordt boven de helper,
heb hier een apporteer gek zitten (echt knetter apporteer gek) maar de oefening sleutel transport (=tijdens het transport van de helper sleutels die vallen apporteren en om de sleutels te laten vallen kan de arm van de helper iets bewegen, daar vallen ze nl onder vandaan) gaf in de aanleer fase toch enkele bijtgevallen en t heeft dus ook wel wat oefening gekost dit goed te krijgen (ondanks dus zn apporteer drift, vandaar dat ik wat verbaasd ben)

verder zou ik de jerrycan niet weg laten, maar juist de hond veel aanplagen en uitdagen op korte afstand (10 meter of zo) terwijl de helper de jerrycan in de hand heeft, dan de jeery can weggooien (ik begrijp dat dat later in de oefening ook zo de bedoeling is) maar tijdens het weggooien moet de helper dan blijven aanplagen, waardoor de fixatie van de hond op de helper zou moeten blijven en dan pas aan laten bijten
scooby doo

ja het is passief bijten dus de pakwerker gooit de fles weg die lawaai maakt en verderrolt en de pakwerker blijft doodstil staan .
mss zoals jij zegt dat de pw tijdens het wegooien toch agressie maakt en actief blijft bewegen en dan stilletjes afbouwen
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

scooby doo schreef:ja het is passief bijten dus de pakwerker gooit de fles weg die lawaai maakt en verderrolt en de pakwerker blijft doodstil staan .
Wat is daar eigenlijk het idee achter?
Als de pakwerker (verdachte) blijft staan hoeft er toch niet gebeten te worden? :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
scooby doo

Inge schreef:
scooby doo schreef:ja het is passief bijten dus de pakwerker gooit de fles weg die lawaai maakt en verderrolt en de pakwerker blijft doodstil staan .
Als de pakwerker (verdachte) blijft staan hoeft er toch niet gebeten te worden? :denken:
toch wel ipv revieren mag er in ons programma dadelijk gebeten worden .
dus als een verdachte wegloopt en hij verstopt zich achter een auto
en blijft doodstil staan dat de hond ook inbijt :wink: .
je kan het ook oefenen bv je zet de pw op een bankje en hij leest de krant en dan laat je de hond op hem stellen . dus passief bijten . bijten zonder agressie van de pakwerker . als de hond inmaal inbijt maakt de pw agessie met stem en bv de stok of andere atributen
scooby doo

ook hebben we vroeger geoefend dat hij een houten blok moet apporteren en terugbrengen terwijl de pakwerker agressie maakt . schoot me net ff tebinnen
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

scooby doo schreef:
Inge schreef:
je kan het ook oefenen bv je zet de pw op een bankje en hij leest de krant en dan laat je de hond op hem stellen . dus passief bijten . bijten zonder agressie van de pakwerker . als de hond inmaal inbijt maakt de pw agessie met stem en bv de stok of andere atributen
zal dan wel iets belgisch zijn :19:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
scooby doo

Dingo schreef:
scooby doo schreef:
Inge schreef:
is het ook :wink: wij proberen allerhande situaties te simuleren in onze training
Dingo
Zeer actief

scooby doo schreef:
Dingo schreef:
scooby doo schreef:
Inge schreef: Wat is daar eigenlijk het idee achter?
is het ook :wink: wij proberen allerhande situaties te simuleren in onze training
Ik bedoelde dat het hier niet is toegestaan om een stilstaande verdachte te bijten :wink:
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lijkt me ook logisch toch?

het hele idee van de hond is dat ie de verdacht op één plek houdt zodat de agent hem in kan rekenen. als de verdachte netjes blijft staan dan mag naar mijn mening de hond niet bijten, maar blaffen om zijn baas te laten weten waar ze zijn.

rent de verdachte weg dan mag ie bijten... toch??
scooby doo

Dingo schreef:
scooby doo schreef:
Dingo schreef:
scooby doo schreef: toch wel ipv revieren mag er in ons programma dadelijk gebeten worden .
Ik bedoelde dat het hier niet is toegestaan om een stilstaande verdachte te bijten :wink:
in de praktijk komt het bijna nooit voor dat een hond een stilstaande verdachte bijt
Dingo
Zeer actief

scooby doo schreef:
Dingo schreef:
scooby doo schreef:
Dingo schreef: zal dan wel iets belgisch zijn :19:
in de praktijk komt het bijna nooit voor dat een hond een stilstaande verdachte bijt
Hier dus wel :wink: vorige week 2 in 1 week :wink: dus daar zit je mis met je uitspraak.
AfbeeldingAfbeelding
scooby doo

hangt vooral van de situatie af . als het gevaar inhoudt ga je een hond niet ver laten stellen zeker als de vd een mes of dergelijke bijhoudt
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Bij welk programma is dit eigenlijk?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Inge schreef:Bij welk programma is dit eigenlijk?
Dat vroeg ik me ook af eigenlijk...
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”