Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zo ziek...
Moderator: moderatorteam
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
zo ziek...
dexter , de dwergschnauzer van 9 maanden is weer ziek, een week of 4 geleden zijn ze ook zo ziek geweest, maar dan met 4 van de 6....
de symtomen zijn: overgeven, diarree, zelfs een beetje bloed bij de diarree en rillen...
een paar weken geleden heeft de dierenarts ze een prik gegeven met antibiotica en iets tegen de diarree en braken en een dieetvoer... nou is het 3 a 4 weken weer goed en nu begint de kleinste weer...
wat mij en de dierenarts opvalt is dat ze dinsdag (de drie van ons dan) zijn gaan wandelen in een losloopgebied en dit is dus 2 keer gebeurt en steeds werden ze toevallig ziek.....
nu zei de da dat hij een paar weken geleden ook 2 schnauzertjes heeft gehad met precies hetzelfde.... kan dat ? hij heeft hem nu een antibraak middel gegeven en iets tegen het uitdrogen en weer dieetvoer en hij voelde zich meteen weer beter...
wie heeft hier meer van gehoord of herkent iets in dit verhaal....
groetjes Rachelle
de symtomen zijn: overgeven, diarree, zelfs een beetje bloed bij de diarree en rillen...
een paar weken geleden heeft de dierenarts ze een prik gegeven met antibiotica en iets tegen de diarree en braken en een dieetvoer... nou is het 3 a 4 weken weer goed en nu begint de kleinste weer...
wat mij en de dierenarts opvalt is dat ze dinsdag (de drie van ons dan) zijn gaan wandelen in een losloopgebied en dit is dus 2 keer gebeurt en steeds werden ze toevallig ziek.....
nu zei de da dat hij een paar weken geleden ook 2 schnauzertjes heeft gehad met precies hetzelfde.... kan dat ? hij heeft hem nu een antibraak middel gegeven en iets tegen het uitdrogen en weer dieetvoer en hij voelde zich meteen weer beter...
wie heeft hier meer van gehoord of herkent iets in dit verhaal....
groetjes Rachelle
-
Sjiel
- Zeer actief
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Sjiel
- Zeer actief
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik ben daar dinsdag ook geweest met mijn hond maar zij is (gelukkig) niet ziek.
Wel erg naar hoor als je hond zich zo beroerd voelt. Ik weet niet of je buiten het losloopgebied op St. Pieter nog ergens hebt gelopen daar, maar ik weet dat er daar ook gebieden zijn waar wel eens kuddes schapen komen..als je hond schapendrollen heeft gegeten dan kan ie daar ziek van zijn. Heeft een van mijn vorige honden ook wel eens gedaan, na onderzoek (van de ontlasting) bleek dat ie een parasiet had wat voornamelijk in schapenpoep zat. Prikje heeft ie toen gehad en alles was weg.
Misschien kan het zoiets zijn?
Wel erg naar hoor als je hond zich zo beroerd voelt. Ik weet niet of je buiten het losloopgebied op St. Pieter nog ergens hebt gelopen daar, maar ik weet dat er daar ook gebieden zijn waar wel eens kuddes schapen komen..als je hond schapendrollen heeft gegeten dan kan ie daar ziek van zijn. Heeft een van mijn vorige honden ook wel eens gedaan, na onderzoek (van de ontlasting) bleek dat ie een parasiet had wat voornamelijk in schapenpoep zat. Prikje heeft ie toen gehad en alles was weg.
Misschien kan het zoiets zijn?
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Lever- en nierziekten geven in het begin maar vage klachten, maar je moet er wel snel bij zijn om op tijd een behandeling te starten. Dankzij een bloedonderzoek is de hepatitis van onze hond net op tijd tot stilstand gebracht, maar haar lever is wel voor een groot deel beschadigd. Onze hond had alleen vage klachten. (lusteloos en niet eten).Sjiel schreef:Voor bloedonderzoek moet je een reden hebben iets wat je kan bevestigen of uitsluiten door gericht naar specifieke parameters te kijken. Bloedonderzoek om maar iets te doen heeft geen toegevoegde waarde.
Groetjes van Charlotte

- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
Nee meteen vanuit de auto het losloopgebied op...
aangezien ze vrijwel altijd aan het spelen zijn eten ze volgens ons nooit iets...
dierenarts wou ook nog even wachten met bloedonderzoek, we hebben nu een diarree remmend middel wat door het water en eten gedaan moet worden en soms lijkt hij totaal niet ziek en soms is het helemaal beroerd met dexter....
vannacht hebben we de hele keuken (daar liggen ze snachts altijd) dichtgelegt met kranten, als hij iets zou doen, dat hij misschien weet dat hij het daar mag doen (in het nest lagen ook altijd kranten waar ze de behoeftes op mochten doen), maar toch een keer of 3-4 opgestaan en gaan kijken en hem even uitgelaten...
ik hoop dat het snel wat beter gaat met het manneke, wel alvast hartstikke bedankt voor de reacties....
en een kusje van dexter voor jullie allen!

aangezien ze vrijwel altijd aan het spelen zijn eten ze volgens ons nooit iets...
dierenarts wou ook nog even wachten met bloedonderzoek, we hebben nu een diarree remmend middel wat door het water en eten gedaan moet worden en soms lijkt hij totaal niet ziek en soms is het helemaal beroerd met dexter....
vannacht hebben we de hele keuken (daar liggen ze snachts altijd) dichtgelegt met kranten, als hij iets zou doen, dat hij misschien weet dat hij het daar mag doen (in het nest lagen ook altijd kranten waar ze de behoeftes op mochten doen), maar toch een keer of 3-4 opgestaan en gaan kijken en hem even uitgelaten...
ik hoop dat het snel wat beter gaat met het manneke, wel alvast hartstikke bedankt voor de reacties....
en een kusje van dexter voor jullie allen!

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Caramba
- Zeer actief
Zwarte Russische Terriër
- Contacteer:
dexter is wel heeeel veel afgevallen, hij was al een lat, nu voel je zijn ribben en zijn ruggegraat, maar goed dat voeren we wel langzaam weer bij, het is natuurlijk ook nog maar n jonge hond...