Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aangereden hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dierenfreek
Actief
Contacteer:

aangereden hond

Ongelezen bericht door dierenfreek »

Hoi allemaal

het is nu bijna 2 maanden geden dat een van onze honden is aangereden door een auto geolg een kapotte poot gelukkig zijn er toen geen spieren kapot gegaan en geen pezen gelukkig alles nog in tact gelukje bij een ongeluk om het zo maar even te noemennu is de wond zo goed als dicht nog maar een klein stukje is open ong 2a3 mm als er maar actie is dus spelen met onze andere hond kan ze de achterpoot gebruiken daarna tilt ze hem weer op tijdens het lopen wil ze er nog wel eens mee trekken heefd iemand ervaring hiermee ??? voor jullie hoop ik van niet maar toch ik ben nl nieuwsschierig hoelang het heefd geduurt voordat ze helamaal stopten met pinken dus weer echt alles deden springen en normaal volgen het gekke is als ik haar op 3 poten door het huis zie lopen en ik zeg Tessa 4 poten lopen dan gebruikt ze de poot ook wel weer zal het gedeeltelijk aanstellerij zijn??

groetjes Dierenfreek en de rest
Duco is mijn kampioen, En Rebbel volgt hem op dat weet ik zeker
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Zijn er misschien zenuwen beschadigd? Herstel van zenuwen kan maanden duren. Zenuwen kunnen ook beschadigd raken zonder dat er verder een verwonding is. Een van mijn honden heeft een zenuwbeschadiging opgelopen na een val had verder helemaal geen verwondingen, maar de pezen hadden van binnen wel een flinke klap gehad.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dierenfreek
Actief
Contacteer:

Sjalot schreef:Zijn er misschien zenuwen beschadigd? Herstel van zenuwen kan maanden duren. Zenuwen kunnen ook beschadigd raken zonder dat er verder een verwonding is. Een van mijn honden heeft een zenuwbeschadiging opgelopen na een val had verder helemaal geen verwondingen, maar de pezen hadden van binnen wel een flinke klap gehad.
de da zei van niet maar misscien wel nadat het verband en ong 3 hechtingen zelf had verweiderd nadat ze even een uurtje naar buiten is geweest zodat wij even konden eten de wond begon nl te stinken en de volgende dag zou ze nieuw verband krijgen maar dat duurde madam dus te lang

groetjes Dierenfreek en de rest
Afbeelding
mister
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog, Amerikaanse stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mister »

lijkt me een goed idee dat je toch nog even contact opneemt met je dierenarts. als ze er nog niet heel goed op loopt. het duurt wel even voordat alles genezen is ook afhankelijk op welke manier het is gezet en de leeftijd van de hond speelt ook een grote rol.
doe het zo ie zo even rustig aan dus niet met andere honden laten spelen.
bot heeft even tijd nodig om nieuw bot op te bouwen!

groetje Chantal
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Het zou aanstellerij kunnen zijn. Als Jessie zich verstapt heeft en ik zou er een verbandje om doen, dan zou ze ook de hele dag mank lopen. Ik ken verschillende mechelaars die zich vreselijk kunnen aanstellen.. Ookal heeft Jessie niks en doe je dus alsof ze zielig is, dan gaat ze zich ook zielig voelen :mrgreen:

Toch maar even naar de DA voor een controle, en veel rust.
Succes!
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
dierenfreek
Actief
Contacteer:

mister schreef:lijkt me een goed idee dat je toch nog even contact opneemt met je dierenarts. als ze er nog niet heel goed op loopt. het duurt wel even voordat alles genezen is ook afhankelijk op welke manier het is gezet en de leeftijd van de hond speelt ook een grote rol.
doe het zo ie zo even rustig aan dus niet met andere honden laten spelen.
bot heeft even tijd nodig om nieuw bot op te bouwen!

groetje Chantal
Hoi Mister

Tessa had inwendig niks bot was nog gewoon heel niks geraakt de aanrijding was ook niet hart en Tessa heefd geprobeerd om de auto te ontwijken ze is nu 14 maanden oud tijdens het ongeluk net 13 maanden
Afbeelding
mister
Actief

Als een hond kreupelt is er in de meeste gevallen toch iets :19:aan de hand, geef je pup in ieder geval genoeg rust soms is dat het beste medicijn aangelijd korte wandelingen maken niet spelen met andere honden. als dit niet mogelijk is omdat je een andere hond hebt ze perioden van elkaar gescheiden houden. mocht het niet redelijk snel opknappen zou ik toch weer naar de dierenarts gaan, om verder te laten zoeken

Groetjes Chantal en Mister
mister
Actief

Als een hond kreupelt is er in de meeste gevallen toch iets :19:aan de hand, geef je pup in ieder geval genoeg rust soms is dat het beste medicijn aangelijd korte wandelingen maken niet spelen met andere honden. als dit niet mogelijk is omdat je een andere hond hebt ze perioden van elkaar gescheiden houden. mocht het niet redelijk snel opknappen zou ik toch weer naar de dierenarts gaan, om verder te laten zoeken

Groetjes Chantal en Mister
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”