Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en baby's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Honden en baby's

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoe ga je om met je hond als er een baby in huis is. Die niet je eigen baby is ?
Mag die snuffelen of hou je hem steeds op afstand.
Was hier gisteren voor de eerste keer een babietje en Luka wou natuurlijk snuffelen.
Weet een hond dat het een klein mensje is als ie ze nog nooit gezien heeft ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Honden en baby's

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mama Sanneke schreef:Hoe ga je om met je hond als er een baby in huis is. Die niet je eigen baby is ?
Was hier gisteren voor de eerste keer een babietje en Luka wou natuurlijk snuffelen.
als de pa/ma van de baby het goed vind, mag de hond van mij snuffelen. maar zal er zelf naast staan.

rochelle heeft een tijdje terug op de hondenschool gesnuft aan een babay die iemand bij zich had in de kantine. ze vond t erg interessant die geluidjes.
of ze weten of t een mensje is....geen idee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik neem Moos altijd mee als ik ga oppassen. De kindjes zijn nu net 1 en net 3, en weten allebei dat ze Moos zoveel mogelijk met rust moeten laten, maar dat ze hem wel mogen aaien met mijn toestemming (uiteraard moet er bij de jongste nog aan gewerkt worden :mrgreen: ). Moos snuft dan een beetje aan de handjes, en dat gaat alemaal prima. Hij wordt erg blij van zachtjes aaiende kinderhandjes :wink:

Toen de kindjes pasgeboren waren mocht Moos van mij wel even aan de voetjes, en het lijfje snuffelen, als hij daar behoefte aan had. Het gezichtje vond ik niet goed, ook omdat het niet mijn kinderen zijn. Maar eigenlijk was hij helemaal niet zo gefocussed op dat kleine wurm bij mij op schoot, en als hij geen aandacht aan het baby'tje besteedde liet ik het ook zo.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

little-wolf schreef:
Mama Sanneke schreef:Hoe ga je om met je hond als er een baby in huis is. Die niet je eigen baby is ?
als de pa/ma van de baby het goed vind, mag de hond van mij snuffelen. maar zal er zelf naast staan.

rochelle heeft een tijdje terug op de hondenschool gesnuft aan een babay die iemand bij zich had in de kantine. ze vond t erg interessant die geluidjes.
Dat was hier wel een probleempje, dat zijn nl.de familie waarvan
de hond niet bij de baby mag.
Maar ik weiger Luka te gaan opsluiten, ik hou hem dan wel in het oog.
Liefst van al heb ik dat ze hun babybox meebrengen, da's veilig voor allebei.
Mijn schoonbroer heb ik vaak maar ontevreden zien kijken.
De manier waarop die Luka wegstompt als hij komt flodderen of goeiedag zeggen spreekt voor zichzelf.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Mama Sanneke schreef:
little-wolf schreef:

De manier waarop die Luka wegstompt als hij komt flodderen of goeiedag zeggen spreekt voor zichzelf.
Als baby's of kleine kinderen op bezoek komen, dan mogen de honden gewoon snuffelen.
Ik hou ze wel in de gaten dat ze niet te opdringerig worden, maar hou ook de kinderen in de gaten.
Als mensen niet willen dat de hond bij ze komt, dan moeten ze niet op visite komen, want ik ga mijn hond niet opsluiten in zijn eigen huis.
Het is wat anders als we vreemden binnen krijgen,zoals de verloskundige een paar weken geleden, die had bij voorbaat al door gegeven dat ze doodsbang is voor honden en dan zet ik ze even apart.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

noekie schreef:
Mama Sanneke schreef:
little-wolf schreef:

Als baby's of kleine kinderen op bezoek komen, dan mogen de honden gewoon snuffelen.
Ik hou ze wel in de gaten dat ze niet te opdringerig worden, maar hou ook de kinderen in de gaten.
Als mensen niet willen dat de hond bij ze komt, dan moeten ze niet op visite komen, want ik ga mijn hond niet opsluiten in zijn eigen huis.
Het is wat anders als we vreemden binnen krijgen,zoals de verloskundige een paar weken geleden, die had bij voorbaat al door gegeven dat ze doodsbang is voor honden en dan zet ik ze even apart.
bij aanvraag voor een verloskundige aangeven dat je honden hebt.
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Ik ben er altijd elke minuut bij als het zoontje van mijn vriendin van 1 jaar op bezoek komt. Ze kennen elkaar al vanaf dat Johannes geboren was. Joep en Johannes vinden elkaar geweldig. Joep vind hem heel erg interessant. Toen Johannes echt nog maar een paar weken oud was bleef Joep uit zichzelf op een gepaste afstand van zeker een meter. Maar wel Johannes continue in de gaten houden. Nu loopt Johannes en ze lopen de hele tijd achter elkaars gat aan :mrgreen: Johannes mag aaien en lief zijn en verder niet. Als er lekkers te voorschijn komt voor Johannes krijgt Joep ook altijd wat en dan houdt ik ze wel op grotere afstand van elkaar. Joep grist anders het stukje brood van Johannes zo uit zijn handjes en een hondenbotje voor Johannes lijkt me ook niet erg fris :wink:
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Mama Sanneke
Zeer actief

Domie schreef:Ik ben er altijd elke minuut bij als het zoontje van mijn vriendin van 1 jaar op bezoek komt. Ze kennen elkaar al vanaf dat Johannes geboren was. Joep en Johannes vinden elkaar geweldig. Joep vind hem heel erg interessant. Toen Johannes echt nog maar een paar weken oud was bleef Joep uit zichzelf op een gepaste afstand van zeker een meter. Maar wel Johannes continue in de gaten houden. Nu loopt Johannes en ze lopen de hele tijd achter elkaars gat aan :mrgreen: Johannes mag aaien en lief zijn en verder niet. Als er lekkers te voorschijn komt voor Johannes krijgt Joep ook altijd wat en dan houdt ik ze wel op grotere afstand van elkaar. Joep grist anders het stukje brood van Johannes zo uit zijn handjes en een hondenbotje voor Johannes lijkt me ook niet erg fris :wink:
Een driejarige heb ik al gehad en daar gaat Luka goed mee om.
Maar een baby, en binnekort dan een kruipertje had ik nog niet gehad.
Mits de vader absoluut anti-honden is maakt dat het nog een beetje ingewikkelder.
Ik wil best mijn verantwoordelijkheid nemen.
Ik vraag me trouwens af wat ze gaan doen met hun hond als de baby kruipt en begint te lopen.
Dan moeten ze daar toch ook mee omgaan.
Nu zit hun hondje konstant achter een hekje in de keuken.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind het een beetje afhangen van wat de moeder van het kind zelf wil.
Toen mijn nichtje een dochtertje kreeg en daarmee op visite kwam, had die er totaal geen problemen mee dat Danco en Snoepie even snuffelden, ook dat Danco het kindje likte vond ze niet erg.
Mijn zusje heeft 1,5 jaar geleden een tweeling gehad en de honden mochten van haar wel snuffelen maar niet likken.
Ze stuurde hen gewoon weg, gaf ze echter wel eerst ff aandacht als ze binnenkwam. Nu is het geen probleem meer, de tweeling is gewend aan de honden en andersom. Soms geeft Danco ze wel snel ff een lebber in het voorbijgaan :mrgreen: , ze aaien hem, en vorige week toen ze even hier waren was het eerste wat haar zoontje riep : "Danco!" Hij vond het wel een beetje gek dat er nu 2 "Danco's" waren (Nika liep hier natuurlijk ook rond en die ziet hij niet zo vaak) :mrgreen:
Vorig jaar met mijn verjaardag kwam een vriendin binnen met haar kindje. Marouck lag boven al in haar bench met een kluifje en omdat ik wist dat mijn vriendin het niet prettig vond als Nika bij dat kindje rondhing (ook omdat dat kindje wat astmatisch is) heb ik Nika toen ook even met een kluifje in haar bench gezet. Marouck hou ik wel een beetje apart van hele kleine kindjes, door haar prikkelgevoeligheid vertrouw ik dat niet 100%, wat oudere kinderen die begrijpen dat ze rustig moeten doen gaat prima, daar gaat ze lekker tegenaan hangen om gekroeld te worden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door cybert2 »

Kleine kindjes komen hier niet binnen :neenee: :neenee: :mrgreen:
Groet, Janine
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

hahaha maar wat nou als je zelf kinderen krijgt :wink:
Afbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Beau is van begin af aan al aan kleintjes gewend. Wij hebben kinderen en het is hier altijd zoete inval met vriendjes en vriendinnetjes.
Toen mijn vriendin kinderen kreeg, waren ze als baby hier ook regelmatig. Van mij mocht Beau gewoon snuffelen, nou is mn vriendin niet zo op honden maar ze weet dat Beau erg lief en voorzichtig is dus zij liet het ook toe. Ik bleef er zelf altijd bij want Beau kan er geen genoeg van krijgen en dus was het na een tijdje altijd "klaar" Beau . Dan wist ze dat ze weer even weg moest bij de baby.
:wink:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Deze vraag interesseert me ook wel.

Mijn nichtje heeft net haar eerste kindje gekregen.

Ze heeft een maltezer en een franse bulldog, die tot nu toe al de aandacht kregen. Hoe zou dat gaan nu ze niet meer in het middelpunt van de belangstelling staan ?

Hoe kan je ze best introduceren ?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson is niet opgegroeid met kinderen, maar als ze hier in huis komen gaat het hardstikke goed, maar ik ben er elke seconde bij uiteraard!
Met Samara weet ik het nog niet, buiten gaat het nu wel ok maar binnen?
Ze is nog angstig, dus zolang de kids niet kunnen lopen is er geen probleem, maar kinderen die er achteraan gaan lopen worden tocwel ff gewaarschuwd dat dat niet de bedoeling is.

Ik ga mijn honden voor niemand opsluiten dus ook niet voor kinderen die hier komen, en als iemand dat niet bevalt komen ze maar niet meer, family of niet, ik vraag toch ook niet of ze de kinderen op willen sluiten als ik kom?
Ik zal mij honden niet meenemen als ik weet dat er geen prijs op word gesteld, maarre daar zal ik ook niet zo veel komen, ik maak zelf wel uit of ik ze mee neem of niet.
Zolang de reden is anti honden vind ik het geen goede reden, is deze medisch is hetbuiteraard wat anders"!

Groetjes Jacqueline
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Met kindjes gaat het perfect, de boxertjes zijn er helemaal gek op en blijven maar lekker snuiven aan ze, zouden ze misschien wel het snuiven aan hun eigen buikkies herrinerren :mrgreen: , maar het zijn gewoon kindervrienden, elk kind kan ze gillend en lachend tegemoet komen en ze kwispelen hun staartje uit hun kontje :mrgreen:
Ik blijf er wel altijd bij, maar dat is meer omdat ze nog weleens lomp kunnen zijn.
Alleen in het bos is het weleens voorgekomen dat een hysterische kuthola ging gillen en ze wilde wegjagen, ja dan zien ze het als een aanval naar het kindje en zullen ervoor gaan staan en blaffen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

minhie schreef:hahaha maar wat nou als je zelf kinderen krijgt :wink:
Of kleinkinderen :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wel binnenkort word ik Oma dus mijn honden zullen er aan moeten geloven of ze willen of niet :mrgreen: .
Gelukkig is mijn dochter niet truttig met honden dus dat scheelt,helaas is haar partner als de dood voor honden dus dat is wat minder.
We zijn nu zo ver met hem dat Tash,Micron en Beau beneden blijven en Orson en Rio apart gaan als hij er is.
We hebben langzaam bijgevoegd want het is een vreselijke angsthaas.
Kan me voorstellen dat hij het eng vind maar ik verwacht geen echte problemen met mijn honden Orson even rustig laten wennen dan komt dat allemaal wel goed.
Het ligt aan mijn dochter zelf wat ze goed vind of niet,heeft ze problemen met een lik dan houden we daar rekening mee.

Wel jammer dat haar partner zo bang is want mijn dochter is dol op honden en als ze straks verhuisd zijn komt er toch eentje een vlinderhondje en dat voor een meisje wat opgegroeid is met molossers :smile:
Mama Sanneke
Zeer actief

Tja Luka is nu echt niet het type "enge hond".
:mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sandy&gizmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sandy&gizmo »

heb gizmo wel laten snuffelen aan m'n nieuwe nichtje fenna hij gaf heel zachtjes een lik over haar voetje. :love:
groetjes van s@ndy en een highfive van gizmo
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Mijn honden hebben weinig interesse in kinderen al helemaal niet als ze zo klein zijn dat ze nog niets eetbaas onder de stoel hebben :mrgreen:
Vriendin van mij had een hondje wat helemaal wild was van babies die bleef de hele tijd alleen maar kijken naar de maxi-cosi :mrgreen: Ik nam Keanu dus ook gewoon mee naar haar ook bij de grote honden heb ik nooit gevoel gehad dat het niet kon. Nu ook neem ik ze mee alleen moet je uitkijken als er wild gespeeld wordt door de honden ze kegelen een kleintje zo om.
Obelix ook als hij sjeest in het bos dan wil hij wel eens langs Indyra lopen en die valt nog vrij snel om.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

johan1969 schreef:Deze vraag interesseert me ook wel.

Mijn nichtje heeft net haar eerste kindje gekregen.

Ze heeft een maltezer en een franse bulldog, die tot nu toe al de aandacht kregen. Hoe zou dat gaan nu ze niet meer in het middelpunt van de belangstelling staan ?

Hoe kan je ze best introduceren ?
Daar hadden ze eigenlijk een tijdje voor de bevalling mee moeten beginnen. In de weken voor de bevalling de aandacht die de honden krijgen verminderen en als het kind er is het voor de honden leuk maken als de baby in dezelfde ruimte is als zij.
weg gehaald zit een virus in
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

De mijne is ook opgegroeid met kinderen, dus geen probleem wat betreft "liefheid". Maar soms is hij wat onbenullig. Duwt met zijn dikke hondenkont zo een kind omver. Daarom zet ik hem soms, als er van die hele kleintjes die net kunnen lopen zijn, even apart.

Kennis maken mag altijd even.
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Nieve mag van mij snuffen bij een baby, ze vind baby's erg interessant en wil graag even kijken. Dan gaan haar oortjes opzij (vleermuizen noemen we dat, dat zoet ze als ze blij is) en staat ze bij de baby te kwispelen. Maar dan moet het wel akkoord zijn met de ouders van het kindje uiteraard. Als de ouders van het kindje het niet willen en ze zijn op visite dan zet ik Nieve gewoon even in de tuin zolang ze op visite zijn.

Mijn petekindje kwam hier ook over de vloer toen ze nog heel klein was. Als ze dan op een deken op de grond aan het spelen was (toen ze nog niet kon lopen), was Nieve altijd heel lief en heel voorzichtig. Ze rende naar het kindje toe en net voor het meisje ging ze liggen en kroop tot dichtbij zodat ze het meisje geen pijn kon doen. Nu is Doenja inmiddels 4,5 jaar en redelijk druk, dus nu doet Nieve uiteraard ook wat drukker tegen haar...maar nogsteeds is ze helemaal gek op haar. :mrgreen:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Yndra
Actief

Ongelezen bericht door Yndra »

Dat ligt er aan wat de moeder of vader van de baby goed vinden. In princiepe mogen zij van mij even kennismaken en snuffelen.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Yndra schreef:Dat ligt er aan wat de moeder of vader van de baby goed vinden. In princiepe mogen zij van mij even kennismaken en snuffelen.
Moeder vind het goed, vader absoluut niet.
Wat dan ??
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Mama Sanneke schreef:
Yndra schreef:Dat ligt er aan wat de moeder of vader van de baby goed vinden. In princiepe mogen zij van mij even kennismaken en snuffelen.
Wat dan ??
Kan het niet helpen maar ik vind dat als ze bij jou op bezoek komen ze Luka erbij moeten nemen ook als dat inhoud dat hij komt snuffelen of gewoon dag wil zeggen. Hij woont daar toch ook. Bezoek moet zich bij ons aanpassen, ga Fozze niet opsluiten omdat er bezoek is.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Fozze schreef:
Mama Sanneke schreef:
Wat dan ??
Kan het niet helpen maar ik vind dat als ze bij jou op bezoek komen ze Luka erbij moeten nemen ook als dat inhoud dat hij komt snuffelen of gewoon dag wil zeggen. Hij woont daar toch ook. Bezoek moet zich bij ons aanpassen, ga Fozze niet opsluiten omdat er bezoek is.
ja dat heb ik ook duidelijk gemaakt, tenslotte hebben ze zelf ook een hond,
is niet mijn fout dat ze hem weghouden van hun kind.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Mama Sanneke schreef:
Fozze schreef:
Mama Sanneke schreef:
Wat dan ??
ja dat heb ik ook duidelijk gemaakt, tenslotte hebben ze zelf ook een hond,
is niet mijn fout dat ze hem weghouden van hun kind.
Nee, maar juist het weghouden van de hond bij het kind kan jaloerse reactie opwekken bij de hond. En daardoor kan de hond dus juist een antipathie creëren naar het kind. Dus dat lijkt me sowieso niet verstandig, tenminste als de hond lief is voor kinderen.

Ik heb dat ooit eens gezien met de golden van achterburen. Die man was heel lief voor de hond en van hem mocht de hond ook bij de kinderen. Maar zijn vrouw gooide de hond altijd buiten zodra de kinderen er waren (overigens hun eigen kinderen, terwijl de hond echt gek op de kids was). Die hond die begon zich dus echt tegen die vrouw te keren en gromde ook naar haar...ik heb een paar keer op hem gepast toen ze een weekendje weg waren en het was gewoon een schat van een hond, die zou echt niet zomaar grommen tegen mensen.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Marion
Vaste gebruiker

Honden en Baby,s

Ongelezen bericht door Marion »

Hoi met Mathieu.

Ik heb zelf een Bouvier Le Flandres gehad vanaf zijn pup zijn af en is 13 jaar geworden.
Ik heb 2 kinderen in die tijd gekregen en ik moet zeggen dat het heel goed is gegaan.
Mijn kinderen zijn in het ziekenhuis geboren en bij thuiskomst ben ik samen met de hond, wel stevig vasthoudend aan zijn halsband, naar de baby toegaan en liet hem snuffelen.
Dat deed ie wel 5 minuten lang.
En het ging heel erg goed, ook betrok ik hem overal bij, zoals bij het verschonen van de baby, maar liet hem nooit alleen ook al vertrouwde ik hem erg.
Honden kunnen pijn hebben of wat geestelijk in de war zijn door ziekte , zoals depressie of stress en dan weet je nooit wat en hoe de hond reageert, dat weet je van mensen immers ook niet.

Maar als je hem overal bij betrekt, maar je moet hem nooit weren om bij de baby te komen of wat dan ook. Dat kan gevaarlijk zijn en dan gaat hij vroeg of laat zich afreageren :jank:

Groetjes Mathieu
Laatst gewijzigd door Marion op 25 feb 2005 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

als de baby hier op bezoek is, mogen ze snuffelen en dat is het dan. Ook een klein kind kan een hond zo vastgrijpen bij een oor en heel hard knijpen, kind en hond begrijpen daar niets van natuurlijk. Dus...... snuffelen, kennismaken en klaar. Ik vertrouw de baby nl. niet :mrgreen:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”