Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kniebandoperatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rianneke
Zeer actief

kniebandoperatie

Ongelezen bericht door rianneke »

Hallo allemaal.

onze hond layka 14 maanden is voor 3,5 week geleden geopereerd aan haar knieband. Die was opgerekt en gerafeld. Iemand dit ook meegemaakt? ZE moet 6 weken rusten, en daar houden we ons aan alhoewel het af en toe niet helemaal lukt, probeer een hond van 14 maanden maar een stil te houden , af en toe springt ze toch, we schrikken elke keer weer. Het gaat nu redelijk goed met haar, ze loopt en staat er heel goed op, af en toe hinkt ze nog? Hoe snel ging het herstel bij jullie honden en wanner stopten ze met hinken of gaat dat nooit over. Ze hinkt overigens niet veel hoor, relatief weinig, vooral als ze snel loopt of op het gras(ongelijk).

groetjes

rianne :cheer:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Rianne,

Onze Lana heeft afgelopen september een kruisbandoperatie ondergaan. Wij hebben ruim drie maanden gerevalideerd met haar en het wandelen heel langzaam opgebouwd. Nu, vijf maanden later, is ze weer volledig herstelt en mankt ze ook niet meer.
Gemiddeld staat er drie tot zes maanden voor het herstel van een kruisbandoperatie en het kan heel lang duren tot de hond niet meer mankt of de poot ontlast.
rianneke
Zeer actief

hoi,

ja even over dat opbouwen, het is nu 3,5 week geleden en we wandelen elke dag 5 minuten, wanneer mag je verder opbouwen?

groetjes

rianne :cheer:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Rianne,

Wij hebben eerst twee weken complete rust gedaan. Daarna zijn we het wandelen met 100 meter per week uit gaan bereiden. 3,5 Maand later liep Lana toen ongeveer weer een uur mee, maar nog wel aan de riem! Na 3,5 maand zijn we haar voorzichtig steeds wat vaker en langer los gaan laten.
rianneke
Zeer actief

bedankt, ik denk dat wij ook al iets kunnen gaan opbouwen, onze dierenarts zegt dat je eigenlijk al snel grotere afstanden kan lopen als het maar rechtlijnig is en zo gauw ze meer trekt dan terug gaan, maar dat vind ik eng hoor, 6 weken rust is dan toch ook 6 weken rust. Maar volgende week maandag is het 4 weken geleden en dan kunnen we wel langzaam aan opbouwen.
Tatiana
Vaste gebruiker

sterkte

Ongelezen bericht door Tatiana »

Daar heb ik niet zo veel verstand van want dat heb ik nog niet mee gemaakt maar met veel geduld komt het vast wel weer goed.

Veel sterkte :ok:

Groetjes Tatiana en Topaas (Toop)
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

de hond heeft een normale kruisband operatie gehad neem ik aan :19: onze reu heeft een kruisband operatie gehad op de TPLO manier dus weet wel iets van de rust periode af en ik en monky vonden het niet echt prettig :jank: jeetje wat kan een periode van 15 weken verplicht aan de lijn verschikkelijk zijn voor een hond hoop het ook nooit meer mee te maken (we zijn nu nog aan het revalideren maar hij mag nu wel weer lekker los rond scharelen maar alles met mate)
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
rianneke
Zeer actief

hoi,

ja een normale kruisbandoperatie, alleen was de kruisband niet afgescheurd, alleen maar operekt en gerafeld. 6 weken niet springen en veel rusten en inderdaad ook wachten met loslaten. Ze is nu 3,5 week geleden geopereerd. Maar layka hinkt nog wel, is dat normaal en wanneer gaat dat over.

groetjes en sterkte met de revalidatie van je hond(je)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Rianneke,

Ja, dat hinken (en ontlasten van de achterpoot) kan nog wel tot zes maanden na de operatie duren. Dat is dus niets om je zorgen over te maken, hoewel je wel moet zien dat ze de poot wel steeds meer gaat gebruiken.
Jeanet
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jeanet »

Niet helemaal normaal, want de kruisband was niet afgescheurd gewricht gesloten en strakke kapselhechtingen.
groetjes :cheer:
rianneke
Zeer actief

Hahha gebruiken doet ze zeker haha en niet zo'n beetje ook, zelfs springen, pff dus dat is opletten geblazen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”