Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

richting vzh

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

richting vzh

Ongelezen bericht door Caro. »

Na ruim een jaar niet getraind te hebben met Kaya (eerst vanwege haar ed-operatie en later de giga verbouwing aan ons huis), zijn we vanmorgen weer op pad gegaan richting de Rottweilerwerkgroep A'dam om een stukje proef te lopen voor de vzh-training.

Oorspronkelijk zou ik na de training een stukje een appelletje met haar lopen, maar ze riepen me al vrij snel bij de training. We hebben dus gewoon meegedaan en na afloop was het allemaal oke :ok: :ok:

Ze maakte wel een zooitje van het zitten (schuinvoor en opspringen), maar daarentegen deed ze het blijven weer prima. Maar goed, voor Kaya is het ook even wennen weer :wink:

In april is het examen al, maar dat maakt me niet uit of we dan al mee doen of niet. Ik vind het gewoon leuk om weer wat te doen met Kaya samen en de rest maakt me niet zoveel uit.

Het was leuk in ieder geval! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

toppie carolien ,maar mag ik vragen waaron je nu naar amsterdam gaat ,gewoon nieuwsschierigheid hoor.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

indiera schreef:toppie carolien ,maar mag ik vragen waaron je nu naar amsterdam gaat ,gewoon nieuwsschierigheid hoor.
Ja hoor :wink:
Nadat ik gestopt was in Almere, had ik daar eigenlijk helemaal geen 'contacten' meer en in Amsterdam wel.
Afbeelding
A good dog never dies...

indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

oke niewschierigheid bevredigd :mrgreen: ,maar ik dacht misschien is er iets gebeurd of zo , veel plezier weer met trainen
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Leuk Caroline...succes!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wat leuk Caroline, ik denk dat Kaya het ook wel heel erg leuk vind om te doen. Ging het goed met haar tegenover de andere honden daar?

Veel plezier verder met trainen. :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:wat geven onze hondjes ons toch een prima motief om aan allerlei leuke dingen mee te doen he :mrgreen: !

goed hoor, dat je weer met miss kaya begonnen bent :ok: !
LADY Kaya he?! :pffff: (hahahaha, officieel heet ze dus echt 'Lady kaya' .... Kaya een Lady.... *proest* :smile: )
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:Wat leuk Caroline, ik denk dat Kaya het ook wel heel erg leuk vind om te doen. Ging het goed met haar tegenover de andere honden daar?

Veel plezier verder met trainen. :wink:
Ja ging prima :ok: Ik had ook niet anders verwacht wat dat betreft: op eigen terrein is ze wel een bitchie, maar 15 vreemde Rottweilers voor zich op vreemd terrein daar heeft ze het lef niet voor :mrgreen:

Het enige is dat Shibo (haar grote vriend) ook mee doet in dezelfde groep. Dus bij het 'zigzaggen' wilde ze elkaar eigenlijk even vriendelijk gedag zeggen :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:
Inge O schreef:wat geven onze hondjes ons toch een prima motief om aan allerlei leuke dingen mee te doen he :mrgreen: !

goed hoor, dat je weer met miss kaya begonnen bent :ok: !
LADY Kaya he?! :pffff: (hahahaha, officieel heet ze dus echt 'Lady kaya' .... Kaya een Lady.... *proest* :smile: )
owwwwwwwwww :eek:
hierbij bied ik mijn oprechte excuses aan bij de LADY :flower:
De Lady accepteert het met een zuur smoeltje :hmmm: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wil je hierna ook weer IPO gaan proberen of houdt je het gewoon bij VZH?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Hee leuk, Caroline. Veel plezier weer samen.
Ga je met Moritz ook iets doen, of is hij daar geen hond (te bang) voor?
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Wil je hierna ook weer IPO gaan proberen of houdt je het gewoon bij VZH?
IPO is te zwaar voor Kaya (het pakwerkgedeelte) vanwege haar artrose :(:
Dus in principe hou ik het bij VZH, of ik moet een specifieke cursus nog vinden na VZH.

Maar eerst maar dit zien te halen ( :N: :mrgreen: ) en dan zien we wel weer (misschien speuren ofzo, dat vindt ze erg leuk).
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Niekie schreef:Hee leuk, Caroline. Veel plezier weer samen.
Ga je met Moritz ook iets doen, of is hij daar geen hond (te bang) voor?
Nee met Moritz doen we niets, behalve dan zelf uiteraard wat dingetjes leren. Hij is er niet geschikt voor, is echt te bang hiervoor. Ik heb weleens gezocht naar specifieke cursussen voor bange honden, maar dan kom je eigenlijk bij individuele training uit.
Daar heb ik sowieso niet veel zin in en het kost enorm veel (en ik ben dan ook nog zo, ehmm... hooghartig (?) dat ik denk dat mijn dagelijkse training meer toevoegt dan zo'n individuele 1-uurs training voor bange honden).

Ik heb het trouwens wel vaak aan Pieter voorgesteld om met Moritz samen te gaan. Dit zou denk ik veel goed doen voor hun band, maar hij doet het niet :19:

Moritz is trouwens ook geen hond die van 'werken' houdt.
Kaya vindt het prachtig, heeft er zelf echt lol in, maar Moritz niet. Die boeit het allemaal niet :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef:
Inge schreef:Wil je hierna ook weer IPO gaan proberen of houdt je het gewoon bij VZH?
Dus in principe hou ik het bij VZH, of ik moet een specifieke cursus nog vinden na VZH.

Maar eerst maar dit zien te halen ( :N: :mrgreen: ) en dan zien we wel weer (misschien speuren ofzo, dat vindt ze erg leuk).
Inderdaad dacht ik dan ook aan speuren....speurhond 1 bv....als je van speuren houdt lijkt het me heel leuk (ik ben niet zo'n speurder, vind het veel te koud tussen de velden meestal :mrgreen: )
Groetjes Inge
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Stang schreef:

Inderdaad dacht ik dan ook aan speuren....speurhond 1 bv....als je van speuren houdt lijkt het me heel leuk (ik ben niet zo'n speurder, vind het veel te koud tussen de velden meestal :mrgreen: )
Nou, meestal is het ook zo achterlijk vroeg :N: (om 8.00 in timboektoe ofzo :eek: ) :mrgreen:
En ik ben dus echt absoluut geen ochtendmens.
Afbeelding
A good dog never dies...

Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Stang schreef:
Inge schreef:
Stang schreef:

Nou, meestal is het ook zo achterlijk vroeg :N: (om 8.00 in timboektoe ofzo :eek: ) :mrgreen:
En ik ben dus echt absoluut geen ochtendmens.
Je kan er ook voor zorgen dat het voor jou gewoon vrij laaaat is op zondagochtend.................
weg gehaald zit een virus in
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Leuk dat je met Kaya weer begonnen bent! Heel veel succes! :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Leuk dat je het weer opgepakt hebt.
Kun je na het VZH geen deelcertificaten voor A en B-gedeelte gaan doen? Kun je dacht ik door tot III, of kan dat bij de Rottweilers niet?
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Elmar schreef: Kun je na het VZH geen deelcertificaten voor A en B-gedeelte gaan doen? Kun je dacht ik door tot III, of kan dat bij de Rottweilers niet?
Bij mijn weten kan dat alleen bij VH (Duitse Herders), bij het IPO-programma kan dat volgens mij niet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Inge schreef:
Elmar schreef: Kun je na het VZH geen deelcertificaten voor A en B-gedeelte gaan doen? Kun je dacht ik door tot III, of kan dat bij de Rottweilers niet?
Bij mijn weten kan dat alleen bij VH (Duitse Herders), bij het IPO-programma kan dat volgens mij niet. :wink:
Sommige NBG en DVIN kringgroepen doen dat ook wel hoor.
Die geven dan van IPO 1,2 en 3 alleen het A en B gedeelte ipv dat ze GG 1,2 en 3 geven voor ensen met honden die niet verder kunnen of willen in de sport.
Je krijgt dan bij die clubs alleen een club diploma en geen officiel diploma, maar je kan dan natuurlijk wel lekker blijven trainen met je hond.
De vereniging waar ik train heeft helaas gekozen voor het GG programma en de daarbij behorende officiele examens.
Wat ik erg jammer vind, want voor qyan is de sport gewoon definitief over en kan dus ook niet meedoen met GG.
Afdeling a en b van IPO had nog wel gekund.
Maar met een beetje mazzel kan ik daar wel gewoon recreatief blijven trainen.
Maar er zijn dus wel verenigingen die dat aanbieden, ze lopen er alleen niet zo mee te koop :wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Eerst maar zien dat ze dit haalt :N: :N: :mrgreen:
Voorlopig zie ik het nog niet gebeuren dat ze in april al ingedeeld wordt, want het is best pittig het nieuwe vzh/bh!
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nou, mooie toestand :roll: :jank:

Gisteravond weer naar training, een soort 'proefexamentje' gedaan en we waren niet 'beschamend slecht' ( :smile: ) en we konden wel op voor het examen in april :eek: :denken:
Of ik even snel lid wil worden van het nrc..... natuurlijk! Dus vandaag meteen gemaild, krijg ik o.a. dit te horen:

" Een lidmaatschapskaart, die u nodig heeft om met uw hond deel te kunnen nemen aan een examen, ontvangt u automatisch ieder jaar in februari. Als u hem eerder nodig hebt b.v. voor het deelnemen aan een examen met uw hond kunt u die aanvragen bij de penningmeester één maand nadat uw naam voor ballotage in het clubblad is gepubliceerd. Eerder aanvragen heeft geen zin omdat de reglementen eerdere verstrekking niet toestaan."

:denken: :denken: Nou dat lukt dus nooit meer voor april :19: :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:nja, daar sta je dan met je 'niet beschamend slechte hond' ( :mrgreen: ) - de regeltjes van het nrc daarentegen blijken dan weer wél beschamend slecht :denken: :wall: !
Nee, ik weet het weer :idea: het was 'dramatisch slecht' :smile:
( ik had al zoiets van 'duhhhhh' :devil: :roll: en toen zei hij ineens 'dus kan je wel in april examen doen)

Maar goed, belachelijk gedoe nu van de nrc..... moet ik een half jaar wachten :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we 16 april op voor vzh/bh..... :N:
Het gaat erg goed met Kaya, vanavond was er een bespreking over wie wel en niet opgaan. Op 9 april tijdens het proefexamen wordt alles definitief bepaald.
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Spannend Caroline!
Hihihih...ik ben blij dat het er voor mij even opzit qua examens :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Spannend Caroline!
Hihihih...ik ben blij dat het er voor mij even opzit qua examens :mrgreen:
Nou!!! Ik heb je verhaal gelezen :eek: :N:
Was genoeg voor mij om nog wat extra zenuwen te krijgen :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...