Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over hoektanden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Vraagje over hoektanden

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb een vraag over Beau zijn onderste hoektanden.
Ik zag net dat bij Beau zijn onderste hoektanden aan de bovenkant een paar milimeter donkerder zijn dan de rest van zijn tanden, het is net ofdat er aan de binnenkant iets inzit, ik weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven, heeft iemand hier dat ooit gezien bij zijn hond/en.
Beau is pas twee jaar, dus het kan geen ouderdom zijn.
De rest van zijn tanden ziet er prima uit, mooi wit en schoon, ik vind dit zo raar, en de muts die ik ben zie Beau al zonder onderste hoektanden lopen.
Ik hoop dat iemand er hier iets over weet, en of het kwaad kan, anders sta ik zo bij de DA. :denken: :19:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Niemand????? Bedankt. :80:
Afbeelding

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Lijkt me tandsteen.
AfbeeldingAfbeelding
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Ik heb het nooit gezien maar aan de bovenkant van de tanden, wat gek, je zou het aan de onderkant juist verwachten. Misschien iemand anders die je kan helpen en anders even na laten kijken. :ok:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Foto-tje is altijd handig :ok:
Ik denk dat de hoektanden van je hondje aan het slijten zijn, dan slijt het glazuur weg en komt het tandbeen bloot. Glazuur verkleurd minder snel dan tandbeen, er ontstaat kleurverschil tussen beiden. Het donkerdere tandbeen schemert door het glazuur. Als ze nog verder afslijten zie je in het midden (bovenaanzicht) een nog donkerder puntje verschijnen, dit is de pulpaholte. De pulpaholte wordt steeds kleiner en korter in de loop van een hondenleven door dat er dentine afgezet wordt aan de binnenkant van de tand.
Aangezien ik je hond niet heb kunnen bekijken is dit dus niet persee wat er aan de hand is maar wel waarschijnlijk.
weg gehaald zit een virus in
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Ik heb geen digi nog niet tenminste, maar het is geen tandsteen, ik weet dat, dat onder aan de tanden zit, maar dat heeft hij gelukkig niet, hij heeft echt een prachtig gebit verder.
Ik heb eens gehoord dat er een soort ijzer in tennisballen zit, en dat de tanden daarvan kunnen lijden, Beau sjouwt dus heel veel met tennisballen rond, en ik vind het zo raar want als het door de tennisballen zou komen, zou hij het ook aan zijn boven hoektanden moeten hebben.
Ik heb net weer gekeken want ik houd het heel goed in de gaten, en het word niet erger, maar ik laat er binnenkort toch even naar kijken door de DA, dan pas kan ik weer gerust zijn. Mijn zoon moet dan even mee rijden want ik heb zelf geen auto, en woon in Eindhoven, onze DA zit in Geldrop, en dat is best wel een eindje van mij af.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”