Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen grenzen kennen...
Moderator: moderatorteam
-
Timber
geen grenzen kennen...
En dan bedoel ik het eigenlijk qua drinken ...
Ik heb het idee alsof onze Timber erg veel drinkt als ik hem in de bijkeuken leg met een volle waterbak en ik kom 3 of 4 uur later terug dan is die bak zo goed als leeg...
Dus vul ik `m maar weer maar `s avonds rond 6 uur is die bak weer leeg we moeten echt soms drie tot vier keer zijn water bij vullen ...
Hij plast niet overmate veel gewoon wat een reu van zijn leeftijd hoort te doen ...
(hij is nu 8 maand oud en laatste keer gewogen op 7 maand oude leeftijd en kwam toen op een gewicht van dik 26 kg. Het is trouwens een Golden Retriever)
Is dit normaal dat hij 3 van die stalen water bakken per dag leeg slurpt ?
Ik heb het idee alsof onze Timber erg veel drinkt als ik hem in de bijkeuken leg met een volle waterbak en ik kom 3 of 4 uur later terug dan is die bak zo goed als leeg...
Dus vul ik `m maar weer maar `s avonds rond 6 uur is die bak weer leeg we moeten echt soms drie tot vier keer zijn water bij vullen ...
Hij plast niet overmate veel gewoon wat een reu van zijn leeftijd hoort te doen ...
(hij is nu 8 maand oud en laatste keer gewogen op 7 maand oude leeftijd en kwam toen op een gewicht van dik 26 kg. Het is trouwens een Golden Retriever)
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Patrol
- Zeer actief
Euh.. hoe weet je dat hij een normale hoeveelheid plast voor een reu van die leeftijd?? Als hij zoveel drinkt dan neem ik aan dat hij ook meer plast, dan een hond die niet zoveel drinkt......
Hier een reu van 7,5 maand die elke wandeling 1 x plast, hoogstens 2 x. We gaan hier 5 x per dag met ze op pad en verder lopen ze in de tuin.
Veel drinken kan verschillende oorzaken hebben... medische en psychische. Heeft hij altijd al veel gedronken??
Hier een reu van 7,5 maand die elke wandeling 1 x plast, hoogstens 2 x. We gaan hier 5 x per dag met ze op pad en verder lopen ze in de tuin.
Veel drinken kan verschillende oorzaken hebben... medische en psychische. Heeft hij altijd al veel gedronken??

-
schumax
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
Re: geen grenzen kennen...
Nee is niet normaal, je moet een grote steen op de bodem van de drinkbak leggen, dan gaan ze voorzichtiger en minder snel van drinken, meestal helpt dat wel.Timber schreef:En dan bedoel ik het eigenlijk qua drinken ...
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

-
Yolanda emans
- geregistreerd lid
Hoi,
Hou dat vele drinken goed in de gaten hoor! Zit hier met een st. bernard die ook waanzinnig veel dronk en dat had wel degelijk een medische oorzaak (chronisch nierfalen)! Er staat niet in je berichtje hoeveel hij nou precies drinkt en hoeveel jouw hond weegt. Ze zeggen dat een hond per 1 kg lichaamsgewicht ong 100 ml. mag drinken. Drinkt 'tie veel meer dan is het absoluut de moeite waard om bloed te laten prikken om een bloedbeeld te laten bepalen en een urinemonster af te nemen om o.a. het eiwitgehalte te kunnen laten bepalen.
Hou dat vele drinken goed in de gaten hoor! Zit hier met een st. bernard die ook waanzinnig veel dronk en dat had wel degelijk een medische oorzaak (chronisch nierfalen)! Er staat niet in je berichtje hoeveel hij nou precies drinkt en hoeveel jouw hond weegt. Ze zeggen dat een hond per 1 kg lichaamsgewicht ong 100 ml. mag drinken. Drinkt 'tie veel meer dan is het absoluut de moeite waard om bloed te laten prikken om een bloedbeeld te laten bepalen en een urinemonster af te nemen om o.a. het eiwitgehalte te kunnen laten bepalen.
-
Yolanda emans
- geregistreerd lid
- MDoelman
- Actief
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Da's een maximum dat ze zouden mogen drinken om nog binnen de normale grenzen te vallen.
Hangt ook af wat de honden eten, brokjes of versvlees, gerookte botten waar ze dorst van krijgen enz....
Hier eten ze vers en drinken ook weinig, alleszins veel minder dan toen ze nog op brok stonden.
Hangt ook af wat de honden eten, brokjes of versvlees, gerookte botten waar ze dorst van krijgen enz....
Hier eten ze vers en drinken ook weinig, alleszins veel minder dan toen ze nog op brok stonden.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
Gast
Veel drinken kan verschillende oorzaken hebben:
- te zoute brokken
- nierproblemen
- suikerziekte
- blaasontsteking
- verveling
Als mijn hond zoveel zou drinken zou ik hem laten onderzoeken door de dierenarts om uit te sluiten dat het om een medisch probleem gaat. Ik heb twee volwassen honden (van 17 en 23 kilo). Zij drinken met z'n tweeen een bak water per dag leeg.
- te zoute brokken
- nierproblemen
- suikerziekte
- blaasontsteking
- verveling
Als mijn hond zoveel zou drinken zou ik hem laten onderzoeken door de dierenarts om uit te sluiten dat het om een medisch probleem gaat. Ik heb twee volwassen honden (van 17 en 23 kilo). Zij drinken met z'n tweeen een bak water per dag leeg.
-
Timber
Hij krijgt brokken van Royal Canin junior...
verder 2x per week een schijf rodi door zijn brokken heen...
Hij is buiten wel erg actief en vliegt als een ongeleid projectiel soms over het veld heen... speelt enorm veel met andere honden voornamelijk de mechelaar van mijn zus lekker samen de pup uithangen...
Vandaag viel het weer mee heb nu maar 1x zijn bak bijgevuld...
verder 2x per week een schijf rodi door zijn brokken heen...
Hij is buiten wel erg actief en vliegt als een ongeleid projectiel soms over het veld heen... speelt enorm veel met andere honden voornamelijk de mechelaar van mijn zus lekker samen de pup uithangen...
Vandaag viel het weer mee heb nu maar 1x zijn bak bijgevuld...
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
klopt wel deze berekening. Toen ik dacht dat mijn hond blaasontsteking had werd mij dit ook verteld door de da. Ook de mijne dronk zo ongeveer de helft of minder, maar dat sommetje is het maximum wat een hond van dat gewicht mag drinken.MDoelman schreef:26 kilo, 2,6 liter water? Lijkt je dat niet wat overdreven? De onze is over de 40..... en drinkt heel weinig. Nog geen 400 ml.
Martin

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi