Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trekken bij het zien van andere hond

Moderator: moderatorteam

Trixy
Vaste gebruiker

Trekken bij het zien van andere hond

Ongelezen bericht door Trixy »

Hallo ,
ik heb een amstaff teefje van nu net 2 jaar geworden.Ze loopt nu mooi naast me aan de lijn , maar vanaf dat we andere honden tegenkomen begint het trekken. Het is niet altijd zo , als ik de andere hond eerst zie lijd ik haar zoveel mogelijk af , soms ziet ze die hond toch nog en zeg ik ' neen hé' dan loopt ze door en houd ze de hond de gehele tijd in de gaten. Zie ik de andere hond niet eerst of begint de andere hond te blaffen dan begint ze enorm te trekken , dan mag ik zelf nog met haar liefste leverkoekjes staan zwaaien maar enkel die hond is interessant.

Als we op een grasveld zijn of in bos ofzo en ze loopt nog aan de lijn , als we een andere hond tegenkomen dan laat ik haar zitten , dit doet ze dan ook maar haar spieren beven dan enorm , ook zal ze de hond niet uit het oog verliezen. Als ze los loopt dan gaat ze eerst wachten tot als ik zeg 'neen' en aangelijnd wordt of zeg 'ga maar hup' voor ze naar de andere hond toegaat.

Onze beste vrienden hebben elk ook een hond en wij gaan dus vaak samen wandelen , als ze dan een andere hond tegenkomt luistert ze helemaal niet meer aan de lijn. Ook als wij onze vrienden op straat tegenkomen met hun hond dan kan ik gaan weg meer met haar. Dan moet ze naar die hond toe.

Mijn vriend heeft de gewoonte van haar aan andere honden te laten ruiken terwijl ze nog aangelijnd is , hij gaat hier nu met stoppen , is dit al een begin ?
Wat moet ik doen om haar te leren dat ze niet hoeft te trekken voor die honden?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Heeft ze niet een speeltje wat ze nog leuker vind dan andere honden of misschien kun je dat kopen voor haar iets met een geluidje ofzo zodat je haar daar direct mee kunt afleiden als je een hond ziet.
Bij sommige honden lukt het ook met een balletje.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

:cheer:

waarom wil ze naar andere honden ??

laat nooit een hond aan de leiband naar andere gaan , ook al is het goed bedoeld , de leiband betekent dat ze niet VRIJ is
ze mag niet zelfstandig naar honden willen ook niet trkken en die toestanden
pas na het commando vrij of iets dergelijk mag ze naar andere liefst los
dan
maak je haar ook al niet nerveus door al je handelingen ??
probeer zo neutraal mogelijk te zijn en beloon haar als ze zelf niks reactie heeft gegeven ; begin niet met de lat te hoog te leggen
maar begin met iets aanvaarbaar en ga zo stap voor stap veder
succes :ok:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”