Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onderbroken loopsheid

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Onderbroken loopsheid

Ongelezen bericht door Caro. »

:denken: Hoe zat dit ook alweer? :denken:

Ik heb het niet eerder meegemaakt, maar nu bij Kaya lijkt het er wel op. Ze was keurig, bijna op de dag af, na 6 maanden weer loops.
Ze heeft 2 dagen minimaal bloed verloren (werkelijk 3 druppels ofzo) en nu sinds 3 dagen totaal geen bloed. Wel aantrekkelijk voor reuen en heel apart voor haar aan het begin van de loopsheid: ze blijft ook rustig staan om zich te laten besnuffelen, terwijl ze anders zeker de eerste week de reu van zich afsnauwt.

Maar nu ben ik dus totaal kwijt hoe het zit met een onderbroken loopsheid. Kan het kwaad, moet ik hiervoor naar de dierenarts? Hoe zit het met de vruchtbaarheid, loopt dat gewoon door tijdens zo'n onderbreking?

:19: :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Ik denk eerder aan een soort stille loopsheid, alhoewel we dat ook nog nooit meegemaakt hebben. :19:
Wij hebben hier ongeveer hetzelfde voor met Binno op 't moment. Ze is altijd netjes op tijd, ook nu weer ongeveer 5 1/2 maand, dus ik verwachte wel dat ze loops zou worden maar de symptomen kloppen deze keer niet. Ze had totaal geen verlies maar was wel al een paar dagen heel aantrekkelijk voor onze reu. Haar vulva is nauwelijks opgezwollen. Deze week heb ik enkele lichtroze drupjes gevonden maar nu weer niks meer. Maar ze daagt hem wel uit en draait haar staart opzij, volgens mij "staat" mevrouw dus en is ze even vruchtbaar als andere loopsheden! Opletten geblazen !!! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Een stille loopsheid... die kende ik nog niet :denken:
Dat zou inderdaad heel goed kunnen dan, want ze is dus gewoon aantrekkelijk voor reuen. Wel lastig omdat ik nu dus niet weet wanneer de loopsheid eigenlijk begonen is.

Maar een stille loopsheid is dus geen reden om naar de dierenarts te gaan, begrijp ik?
Afbeelding
A good dog never dies...

binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Stang schreef:Maar een stille loopsheid is dus geen reden om naar de dierenarts te gaan, begrijp ik?
Voor zover ik weet niet, maar eerlijk gezegd had ik er tot voor kort ook nog nooit over gehoord. We gaan het binnenkort wel nog een keertje vragen aan de fokker van Binno en aan de dierenarts.
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ken wel iemand die een hond had met een onderbroken loopsheid... ging na een week of 4 weer verder waar het gebleven was zo ongeveer... wat de reden was??? :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Op het moment verliest ze weer wat bloed (sinds vandaag). Dus ze is sowieso nog wel loops..... en het staartje gaat braaf opzij sinds vandaag als ik haar aai of als Moritz snuffelt :N: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”