Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoi

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Rick

Hoi

Ongelezen bericht door Rick »

Hallo ik ben dus Rick en ben 19 jaar :)
Wij(me ma, ik en me broer) hebben ongeveer 11,5 jaar een tibetaanse terrier gehad, totdat deze overleed door een lekke hartklep. Na lang zoeken hebben we eindelijk, sinds afgelopen zondag, weer een nieuwe gevonden(we moesten wel 'even' van nl naar belgie rijden). Ze is erg lief, kan goed met andere honden omgaan, luistert meestal goed en is altijd blij als ze je weer ziet.
Maar...ze heeft 1 probleem: als ze alleen thuis is of als we gaan slapen stoppen we haar in de gang, maar ze gaat dan veel blaffen, piepen en bijt nu zelfs dingen stuk(jassen, gordijnen...). Ze is al 3 jaar oud en dus is me moeder bang dat dit misschien niet over gaat. Kan iemand ons helpen?

Rick
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

welkom :ok:
in een bench op de slaapkamer misschien een idee?
Afbeelding
binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Hoi Rick, welkom op het forum! :cheer: :cheer:

Je kan het haar nog best leren hoor, maar je zal het wel langzaam moeten opbouwen, in het begin met heel erg korte periodes. Ze is nog maar pas bij jullie en moet ook nog wennen aan haar nieuwe omgeving. Het kan dus best wel verlatingsangst zijn waardoor ze gaat blaffen en slopen. Zorg dat ze op een voor haar gezellig plekje ligt als ze alleen is, met een zacht dekentje en bvb een speeltje, een opgevulde Kong of iets waar ze een tijdje zoet mee is. Beloon haar als het goed gaat. 's Nachts kan je haar (voorlopig?) eventueel mee in de slaapkamer nemen in een mand of eventueel een bench (wel haar overdag ook een paar keer aan de bench laten wennen, met lekkers of speeltjes, zodat ze de bench leuk gaat vinden!) Later kan je die dan langzaam verderweg zetten tot ze op de plaats slaapt waar jullie willen.
Succes! :wink:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Shita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Welkom, en inderdaad zoals hier boven allemaal al geschreven misschien eens proberen :wink:
Veel lees,-en schrijfplezier hier trouwens :ok:
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Doggie
Actief

Ongelezen bericht door Doggie »

Welkom!
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Groetjes van 2 Duitse Doggen, Bo (zwart) en Khaley (blauw).
Rick

Ongelezen bericht door Rick »

Bedankt voor jullie advies :ok:
We hadden al over een bench zitten nadenken, voor in de nacht zou dit misschien een oplossing zijn maar omdat er doordeweeks niet altijd iemand thuis is(werk, school) zou het er op neer komen dat ze nogal veel in die bench zit.
Het gaat nu wel iets beter, ze blaft wat minder s'nachts maar lust nog steeds een jas als ze wat langere tijd alleen is :roll:
carolien
Actief
Mijn ras(sen): kr chihuahua, kr jack russ, mix van....??
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door carolien »

hoi, welkom :mrgreen:
Chera, Quincy R.I.P. Blaize 22-8-11- (6 jaar)
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Voorsteltopics”