Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
cosmetische operatie?
Moderator: moderatorteam
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
cosmetische operatie?
bij onze Ridgeback is een groot stuk uit het oor gescheurd door een andere hond,het ziet er nu rafelig uit en nu is er de mogelijkheid om een cosmetische operatie uit te voeren waarbij het oor weer enigzins (voorzovermogelijk) een normale vorm krijgt.
Heeft iemand van jullie wel is zoiets meegemaakt?
Morgen gaan we weer naar de dierenarts en zal ik er naar vragen maar misschien dat iemand van jullie alvast wat kan vertellen hierover?
Heeft iemand van jullie wel is zoiets meegemaakt?
Morgen gaan we weer naar de dierenarts en zal ik er naar vragen maar misschien dat iemand van jullie alvast wat kan vertellen hierover?

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
chrico
- Zeer actief
-
speurneus carola
- Snorko
- Zeer actief
Nu moet het zo genezen ,kan niet gehecht worden oid,maar het wil niet dicht gaan,gaat steeds weer bloeden,een ridgeback heeft grote zware oren en als ze er mee schud (tijdens het verband verschonen)is het weer open,en nu heb ik begrepen dat ze het onder narcose wel kunnen dichtschroeien(klopt dat?),pooh schreef:Ik weet niet of het kan, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je zo'n ingreep overweegt indien het mogelijk is..
Ik zelf zou mijn hond niet voor de mooi onder narcose laten gaan, alleen maar als het een medische noodzaak is.
Heeft je hond last van zijn 'rafelige' oortje?
dat is eigenlijk de voornaamste reden want ik ben ook geen voorstander voor het onder narcose gaan, maar ben bang dat het zo een zeer langdurige geschiedenis gaat worden,en het valt niet mee om een 10maanden jonge hond zolang rustig te houden,het beestje lijd er echt onder.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Snorko schreef:Nu moet het zo genezen ,kan niet gehecht worden oid,maar het wil niet dicht gaan,gaat steeds weer bloeden,een ridgeback heeft grote zware oren en als ze er mee schud (tijdens het verband verschonen)is het weer open,en nu heb ik begrepen dat ze het onder narcose wel kunnen dichtschroeien(klopt dat?),pooh schreef:Ik weet niet of het kan, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom je zo'n ingreep overweegt indien het mogelijk is..
Ik zelf zou mijn hond niet voor de mooi onder narcose laten gaan, alleen maar als het een medische noodzaak is.
Heeft je hond last van zijn 'rafelige' oortje?
dat is eigenlijk de voornaamste reden want ik ben ook geen voorstander voor het onder narcose gaan, maar ben bang dat het zo een zeer langdurige geschiedenis gaat worden,en het valt niet mee om een 10maanden jonge hond zolang rustig te houden,het beestje lijd er echt onder.
maar wat je nu schrijft heeft toch niets met een cosmetische operatie te maken
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Snorko
- Zeer actief
- Snorko
- Zeer actief
-
Sjiel
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Hoi
je had het al eerder over vergooide showkansen hierom. Wat ik me afvroeg: als je wilt showen om te fokken maakt het natuurlijk voor haar genetisch potentieel geen bal uit of haar oor beschadigd is of niet. Kan daar geen rekening mee gehouden worden bij het keuren? of kun je met een hond met een dergelijke beschadiging direct zo'n beetje de ring verlaten omdat je toch alleen maar slechte beoordelingen krijgt?
je had het al eerder over vergooide showkansen hierom. Wat ik me afvroeg: als je wilt showen om te fokken maakt het natuurlijk voor haar genetisch potentieel geen bal uit of haar oor beschadigd is of niet. Kan daar geen rekening mee gehouden worden bij het keuren? of kun je met een hond met een dergelijke beschadiging direct zo'n beetje de ring verlaten omdat je toch alleen maar slechte beoordelingen krijgt?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Contacteer:
Nee hoor dat valt heel erg mee.Heb zelf een hond met het puntje van haar oor flappend.Ga meestal de ring uit als op 1 na beste.Krijg dus ook meestal een U,alleen willen ze haar meestal liever niet in de erering hebben.Sommige keurmeesters trekken zich er helemaal niks van aan.jelle schreef: Wat ik me afvroeg: als je wilt showen om te fokken maakt het natuurlijk voor haar genetisch potentieel geen bal uit of haar oor beschadigd is of niet. Kan daar geen rekening mee gehouden worden bij het keuren? of kun je met een hond met een dergelijke beschadiging direct zo'n beetje de ring verlaten omdat je toch alleen maar slechte beoordelingen krijgt?
Gr. Christa