Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat jij het toe?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Laat jij het toe?

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Even een eigen vb gebruiken:

Basco is gecastreerd en blijkbaar daardoor erg aantrekkelijk voor andere reuen, alleen hij bijt niet van zich af.

Daarstraks op de hei, lekker aan de wandel met iemand anders. komt er van de zijkant een hond aan (1,5 keer groter als bas) en begint zo goed als meteen op hem te rijen na 2 sec te snuffelen, basco wou net weglopen en wordt dus bedolven door die hond, geeft een grom ( :eek: doet die nooit) en probeerd weg te lopen. eigenaars van die hond lopen door.
Basco glipt onder de poten van die hond en loopt weg, maar die hond gaat erweer op, dus ik ben het zat en trek die hond bij de halsband weg, wat moeilijk lukt met een 50+ kilo zware hond. maar goed lukte, gaat die er weer op, dus ik weer van oprotten jij en pak hem bij de halsband.
Begint die eigenaar van blijf van me hond af :boos:
Dus ik je moet die hond bij je houden terwijl ik hem er probeer eraf te halen. komt die eigenaar op zijn dooie akker eraan lopen pakt hem over en zegt blijf van me hond. en zegt het is zeker een teefje. me vriendin nee een reu: zegt oh gecastreerd zeker

Ik dus je moet hem verdorie :boos: bij houden en loop dus weer door.

Verdomme die hond is bijne 2 zo groot als Bas en omdat die gecastreerd is mogen andere op hem rijen, dacht het niet, hij mag het ook niet van mij.

lopen we op de terug weg komt er een tervuunse herder door de struiken door en maakt zich groot en wederom bij Basco hangen, maar op dat moment loopt net een hond van me vriendin er lang op en wordt dus gepakt door die herder :roll: omdat Basco niet reageerde. huppa weer een woordewisseling op af stand (schreeuwen dus :mrgreen: ) met die eigenaren

Bas was vandaag de lul dus.

Moet ik het dan zo maar pikken dat een andere boven hem hangt??
Omdat die gecastreerd is.

Zouden jullie dat doen???
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Kom dat soort problemen eigenlijk niet tegen, onze honden snauwen goed van zich af en doen ze dat niet dan wordt er wel ingegrepen door de eigenaar van de andere hond.

We hebben het weleens gehad met een hond die met onze uitlaatservice meeliep, die hond heeft zware HD en toen kwamen we dus wel een andere hond tegen die helemaal bezeten van haar raakte terwijl de baas ook doorliep....wij hebben toen ook ingegrepen en de andere hond zo goed als geprobeerd weg te sturen, uiteindelijk kwam de baas de hond ophalen.
Bij Ghaya grijp ik ook in, ook zij heeft zware HD en dan wil ik geen geklooi op d'r heupen/kont hebben.

Verder in onze eigen roedel zoeken ze het maar mooi uit.
-Jolanda-
Zeer actief

estelle schreef:Kom dat soort problemen eigenlijk niet tegen, onze honden snauwen goed van zich af en doen ze dat niet dan wordt er wel ingegrepen door de eigenaar van de andere hond.

We hebben het weleens gehad met een hond die met onze uitlaatservice meeliep, die hond heeft zware HD en toen kwamen we dus wel een andere hond tegen die helemaal bezeten van haar raakte terwijl de baas ook doorliep....wij hebben toen ook ingegrepen en de andere hond zo goed als geprobeerd weg te sturen, uiteindelijk kwam de baas de hond ophalen.
Bij Ghaya grijp ik ook in, ook zij heeft zware HD en dan wil ik geen geklooi op d'r heupen/kont hebben.

Verder in onze eigen roedel zoeken ze het maar mooi uit.
ik grijp dus wel zelf in ja, maar inderdaad eigen roedel niet, zoek dat zelf maar uit.
(ik loop altijd met me vriendein daar samen en hebben dan altijd 5-6 honden bij en dan zoeken ze het zelf maar uit)
maar een wildvreemde :neenee:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Weet ik niet. Saar is ook altijd de lul, maar ik laat het altijd gaan. Ik heb één keer gezien dat ze een irritante Lab wegsnauwde, omdat hij door blééf drammen. Saar snauwt heel zelden, maar ze kan het dus wel. En ze kan ook haar mannetje staan blijkbaar.

Ik loop wel weg van die plek, en de meiden komen wel achter me aan. Maar ik zal me er dus niet mee gaan bemoeien. Da's ook niet nodig in mijn geval, want de meiden kunnen het prima zelf oplossen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Thuis eigen roedel laat ik het ze ook zelf uitzoeken en voor de rest wil ik ook niet dat vreemde honden op mijn honden rijen en zou ik desnoods ook ingrijpen en uiteraard mogen mijn honden het ook niet op en ander.

Orson is ook gecastreerd maar er zijn weinig honden die het op hem proberen want hij snauwt heel goed af en Tash heeft er ook weleens last van en dan ben ik er als de kippen bioj want ze heeft zwaar hd en ik heb daar dus geen zin in.
Overigens rijen mijn eigen reuen nooit op haar want ze laat het ook niet toe maar in het park loopt een grote sb die het weleens op haar deed en ze zakt dan door haar poten en kan niet vel meer en dan grijp ik ,desnoods met harde hand,in.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Honden komen ook altijd naar Balou toe en willen erboven op.
Balou accepteert dat ook niet en die grijpt ze meteen wat dus vaak uitpakt met een boze baas van de hond die gepakt word.
Ik zeg dan altijd tegen de mensen dat ze der honden bij zich moeten houden(heb makkelijk praten Balou loopt niet van mij af en gaat niet uit zichzelf naar vreemdehonden) zo niet dan help ik die honden een handje (duw ze weg of trek of jaag ze weg)en gaat de baas moeilijk doen dan help IK die ook ff een handje :roll:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Wij hebben geen gecastreerde reuen, maar ik vind dat rijden dus super irritant. Mogen ze zelf niet en andere honden hebben dat bij hun ook niet te doen. Verder weet ik dat onze eigen honden er ook niet van gediend zijn en dus flink van zich af zullen snauwen als een hond op ze zou gaan rijden. Mogelijk zelfs zouden gaan kleunen en dat wil ik dus voorkomen.
Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Qyan probeert het weleens bij sommige honden en sommige honden ook bij hem.
Qyan mag het van mij dus niet, omdat de meeste rij-partijen uit draaien op vechten + vind het gewoon irritant gedrag.
Op hem moeten ze het zeker niet doen nu ik weet dat ie een vergroeiing in 1 van zijn laatste ruggenwervels heeft zitten.
Ik zal Qyan er altijd zelf af halen als ie het in zijn hoofd haalt te rijden, maar een ander moet het toch echt niet doen.
Niet alleen pik ik dat niet, maar Qyan ook niet.
als de ond zelf van zich afbijt voordat ik Qyan erf heb vind ik het ook prima trouwens, eigen schuld dikke bult.
Als er 1 op Qyan rijd vraag ik ook netjes of de eigenaar hem eraf wil halen, sommige eigenaren vinden dat ze dat onderling uit moeten zoeken, maar ik leg ze dan uit waarom ik dat wil (vechten dus en sinds gister komt daar die ruggenwervel bij)
En eigenlijk werkt het op die manier altijd prima.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moeilijk, ik weet niet of ik het zou accepteren.

Moritz is ook gecastreerd en in het begin wilde veel reuen op hem rijden en was hij nog te bang om van zich af te snauwen. Ik moet zeggen dat ik toen niet heb ingegrepen vanuit de gedachte dat hij zichzelf moet zien te redden.
Dat laatste doet hij dus ook prima en hij pikt het absoluut niet als een hond op hem rijdt (behalve als Kaya het doet, dan pikt hij het wel).

Ik zou het dus in eerste instantie altijd laten gaan omdat een hond moet leren voor zichzelf op te komen. Zou ik echter merken dat hij dit echt niet doet na een tijdje, tja dan zou ik wellicht wel ingrijpen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben nogal rechtlijnig daarin. Het is MIJN hond en ik wil niet dat er dingen gebeuren waarbij hij een beroep moet doen op van zich afbijten. Ik bijt wel, hij moet zijn bek dichthouden.
Als ik zie dat een andere hond mijn hond irriteert roep ik hem mee en jaag de andere hond weg. Geen gelazer.
Ik heb natuurlijk de ervaringen met Laika in mijn zak die van de hondenschool 6 jaar terug haar problemen zelf moest oplossen en die werd dus een notoire vechtersbaas. Ik probeer dus winstervaringen verder te voorkomen met Nelson, al is het wat naief van mij te denken dat een ex-zwerfhond een dom heilig boontje is wat nog nooit gevochten heeft. :denken: Maar goed, ik wil het dus niet.
Meestal komt Nelson naar me toe als hij last heeft van andere honden en dan los ik zijn probleem op. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-Jolanda-
Zeer actief

Basco is dus een hond die het laat gaan en bij mij steun komt zoeken.

hij heeft tot nu toe maar 2 keer een andere hond een snauw gegeven van ik wil het niet. de 1e keer stond ik echt van :eek: das Bas niet en zei tegen de eigenaresse laat ze effe hij bijt wat van zich af, waarna hij het nog enkele keren deed. alleen bleef het doorgaan en vond het andere baasje het genoeg.
Vandaag was dus de 2e keer maar ik zag aan Bas dat die het niet wou en greep dus snel in, waarna die andere eigenaar zat te zeuren.

Maar ik heb zoiets van van mijn hond oprotten jij met je hond, geen polonaise aan mijn hond(en)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni snauwt van zich af als een hond op haar gaat rijden. Als het erg vervelend is, loop ik de andere kant op of duw de hond weg
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik heb er gelukkig bij mijn eigen honden weinig ervaring mee. De keren dat het wel gebeurde vroeg ik de eigenaar of ze hun hond van de mijne af wilden halen en dat deden ze dan ook wel. Vooral bij Cyntha met haar HD-heupen wil ik dat echt niet hebben. Binnen de roedel wordt er soms wel eens een poging gedaan (vooral Bayko kan het erg goed in het luchtledige :roll: :smile2:), maar dat lossen ze zelf op. Ze mogen niet rijden op honden buiten de roedel. Bayko heeft dat zo rond de leeftijd van 1,5 een keer geprobeerd bij een iets jongere reu, toen heb ik hem eraf gehaald. Nergens voor nodig bij een hond waar hij geen roedel mee vormt, vind ik. Daarna heeft hij het ook nooit meer gedaan.
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Indy moeten ze ook altijd hebben, die snauwt dan wel van zich af, maar daar trekt de gemiddelde reu geen ruk van aan. Irish komt dan wel effe ingrijpen en geeft die reu een oplawaai. :roll: Tien kilo moet 50+ kilo redden...
Ik grijp eigenlijk pas in als Irish en de verliefde reu te ver gaan met elkaar, vaak de andere eigenaar dan ook. Heb ook nog nooit gehad dat een hond verder wilde rijden nadat Irish zich ermee bemoeid had :D
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos snauwt meestal wel van zich af als andere honden op hem gaan rijden, of gewoon uit lompheid boven op hem springen. Als hij dat niet doet (bij zeer zelfverzekerde reuen laat hij snauwen wel uit zijn hoofd) trek ik die andere hond eraf, maar dat is puur omdat Moos maar 7 kilo weegt, en ik me heel goed kan voorstellen dat het geen prettig gevoel is als een andere reu van 40 kilo bovenop je rug zit.
Als het een klein hondje betreft laat ik het even gaan, maar als die andere hond bezig blijft dan trek ik hem er ook af. Moos rijdt zelf eigenlijk nooit op andere, vreemde, honden. Ik pas heel regelmatig op een teefje van kennissen, en zij en Moos zijn nu erg aan het rijden op elkaar. Dat laat ik wel toe, want ze zien elkaar zo ontzettend vaak dat ze de verhoudingen ook wel moeten bepalen denk ik. (teefje is nu 8 maanden).

Ik maak trouwens regelmatig mee dat Moos een lompe, en rijdende labrador van zich afsnauwt en dat de baas van die lab dan meteen gaat roepen dat die kleine hondjes altijd zo fel zijn etc, etc.
Moos speelt dus echt met alles, groot en klein, maar ik vind het niet meer dan terecht dat hij een snauw geeft als er een lab-reu op hem stuitert!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Er is 1 hond in de buurt die het af en toe wil proberen te doen bij Dingo, die snauwt dan van zich af en dan is het weer helemaal duidelijk :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
droopy
Actief

Ongelezen bericht door droopy »

nee, ik laat het niet toe. Ook niet in eigen roedel. Mijn oude dame moet zeker geen zware honden meer op haar rug/heupen krijgen. Mijn jongste probeert het weleens bij de oudste maar die roep ik ervan af of als ik zie dat er wat staat te gebeuren waarschuw ik al.
Buiten heb ik niet zo'n last van rijdende honden maar ook daar vind ik het niet goed. Op jong of oud maakt mij niet uit, hond gaat eraf!!!! Dat gelazer en gedonder hoef ik niet ook om vechtpartijen te voorkomen. Want van stoeien komt knoeien.
Afbeelding

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

droopy schreef:Want van stoeien komt knoeien.
Na een potje stoeien zie ik hier allemaal blije honden :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Nee ik zou het ook niet pikken. Een beetje snuffelen en op de teentje lopen vind ik niet zo erg omdat ik weet dat Conan geen vechtersbaas is. Wanneer er een hond gaat rijden vraag ik inderdaad of die meneer zijn hond eraf wil halen, doet hij dat niet dan doe ik het (met alle mogelijke gevolgen van dien)
Bij Akira mijn teefje vraag ik bij voorbaat of ze hun hond bij zich willen houden. Dat doe ik namelijk ook.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Onze twee rijden nooit op andere honden of elkaar.
Als een andere hond het bij Jelka probeert vraag ik aan de baas of hij zijn hond bij zich kan houden. Als Jelka gaat snauwen gaat Jurek zich er mee bemoeien en dan komt er hommeles.
Jurek heeft wel eens tijdens wandelingen dat hij een leuk teefje ziet waar hij dan niet meer van de zijde afwijkt. Als hij echt vervelend gaat stalken gaat hij een tijdje aan de riem om de teef rust te geven.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Als het moet trek ik de andere hond eraf. Vreemde honden hebben helemaal niet in de buurt van mijn honden te komen en al ze horen al helemaal niet op mijn honden te rijden. Molli kan altijd goed voor zichzelf opkomen en houdt er helemaal niet van als ze 'gestalkt' wordt door een andere hond. Ze jaagt andere honden die te dichtbij komen dan ook letterlijk weg. Malu durft dat helemaal niet en laat alles maar gebeuren, meestal neemt Molli het ook voor haar op, maar als dat niet gebeurt dan doe ik het zelf wel.

Molli is niet altijd even beleefd tegen andere honden en als we andere honden tegenkomen roep ik haar daarom altijd even bij me, maar als andere mensen hun hond op mijn honden af laat stormen dan is Molli meestal duidelijker dan ik en dat laat ik dan wel toe. Blijft die andere hond onophoudelijk mijn honden lastig vallen dan ga ik gewoon tussen mijn honden en die andere hond in staan en blijf ik 'body blocken' totdat de eigenaar zijn hond komt halen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jee zeg, wat heb ik een afwijkende mening dan eigenlijk :denken: :denken:

Met Moritz vond ik echt dat hij het zelf maar uit moest zoeken en voor zichzelf moest leren opkomen. En achteraf gezien ben ik daar dus heel blij om dat ik dat gedaan heb, want hij regelt het nu zelf allemaal perfect en bijna geen een hond doet nu nog een poging. Gebeurt het een enkele keer wel, dan weet hij zichzelf prima te redden zonder een echte vechtpartij.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het ligt ook aan de hond denk ik.

Malu is super onzeker en gaat nog liever op haar rug liggen dan voor zichzelf op te komen. Maar een lab beagle is ook niet te vergelijken met een gewone hond natuurlijk.

Molli was vanuit het asiel al een onzekere blaffer, ik durf haar nu wel iets meer vrijheid te geven maar ik blijf toch altijd wel opletten of alles netjes volgens de regels gaat.

Je hond altijd en overal bij alle honden weghouden lukt natuurlijk ook niet, maar ik denk dat constant op een vreemde hond gaan rijden niet echt in het 'honden etiquette boek voor ontmoetingen met vreemde honden' staat. Beleefd snuffelen mag van mij en dan gaan we lekker ieder weer onze eigen weg.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb er eigenlijk nooit geen last van, mijn honden willen geen polonaise aan hun lijf en laten dat ook merken, een goede snauw is ruim voldoende!
Ik wil het trouwens niet hebben dat zij het doen bij andere honden, maar dat is tot op heden nog nooit voorgekomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
FoN
Actief

En als jouw hond als gevolg van een rij-partij ene andere hond verwond? Wie is dan de 'schuldige'? De eigenaar die niet op zijn hond lette of jij met jou hond, die uithaalt? Ik kan me best voorstellen dat iemand een vreemde hond eeraf mikt voor dat hun hond het heft in eigen handen neemt...

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

FoN schreef:En als jouw hond als gevolg van een rij-partij ene andere hond verwond? Wie is dan de 'schuldige'? De eigenaar die niet op zijn hond lette of jij met jou hond, die uithaalt? Ik kan me best voorstellen dat iemand een vreemde hond eeraf mikt voor dat hun hond het heft in eigen handen neemt...
Mijn honden snauwen, ze bijten niet. Ze krijgen zelf ook vaak genoeg een snauw als een andere hond iets niet accepteerd. Ik vind dat onder hondencommunicatie vallen... zolang er alleen gesnauwd wordt grijp ik niet maar zo in.
Maar terugkomend op je vraag: beide honden lopen los neem ik aan...?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
FoN
Actief

Kan, of alleen de rijdende hond los. Rijden is vaak een uiting van dominantie toch? Als jouw hond ene snauw geeft, en de andere reageert daar weer op... Het ZOU uit de hand kunnen lopen... Wiens schuld is dat dan?

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

FoN schreef:Kan, of alleen de rijdende hond los. Rijden is vaak een uiting van dominantie toch? Als jouw hond ene snauw geeft, en de andere reageert daar weer op... Het ZOU uit de hand kunnen lopen... Wiens schuld is dat dan?
Ja maar dat kan ook andersom zijn ik weet van en park waar ik veel loop van een rr die ook zo'n baasje heeft met de instelling ze zoeken het maar uit en die werkelijk overal op rijd en die dook op een oud teefje en die brak dus wel haar pootje op zeer gecompliceerde wijze.
De rr mevrouw voelde zich hier totaal niet verantwoordelijk voor,beide honden waren los,dus de dierenartsrekening was voor de eigenaar met de oude hond.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Stang schreef:Jee zeg, wat heb ik een afwijkende mening dan eigenlijk :denken: :denken:

Met Moritz vond ik echt dat hij het zelf maar uit moest zoeken en voor zichzelf moest leren opkomen. En achteraf gezien ben ik daar dus heel blij om dat ik dat gedaan heb, want hij regelt het nu zelf allemaal perfect en bijna geen een hond doet nu nog een poging. Gebeurt het een enkele keer wel, dan weet hij zichzelf prima te redden zonder een echte vechtpartij.
Nou, zo denk ik er ook eigenlijk wel over, alleen komt bij Moos het probleem van de grote erbij. Met kleine hondjes laat ik het hem wel zelf uitzoeken (tenzij die andere hond dus heel volhardend is en Moos er als een zielig hoopje onder zit, maar is misschien 2 keer gebeurt).
Met grote honden laat ik het hem niet zelf uitzoeken omdat het dan gewoon niet eerlijk meer is. Als er 40 kilo hond op 7 kilo hondje zit te rijden lijkt me dat ten eerste nogal naar aanvoelen bij Moos, ten tweede niet goed voor Moos' rug en heupen en ten derder gewoon een oneerlijke strijd. Moos snauwt dan dus niet van zich af, opzich wel slim, want hij weet dat hij dan geheid het onderspit delft. Maar dan voel ik mij dus geroepen om hem een handje te helpen.
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley is gecastreerd, maar kan prima zijn mannetje staan en is hoogste in rang. Meestal laat ik het 'm zelf uitzoeken, maar als ze opdringerig blijven dan help ik een handje. Whooper is een volle reu en heeft vaak de neiging om Stanley te beschermen. Dus als een hond te opdringerig wordt, hoeft Stanley niks meer te doen, want Whoop lost het wel effe op. Dat gedrag bestraf ik wel, want ik wil niet dat hij gaat bepalen wie er de roedel binnen mag dringen en wie niet. Het is zo'n macho want teefjes vindt ie wel errrug gezellig, die zijn altijd welkom. Een aftastende hond die Whoop zit te neten, moet echt maken dat ie weg komt. Dat pikt hij niet en dan vraag ik ook de eigenaar die hond bij zich te houden. Ik wil niet dat hij die winnaarservaringen opdoet.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”