Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kalmerend middel voor kat en hond
Moderator: moderatorteam
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Kalmerend middel voor kat en hond
Vanmiddag waren wij met de kat bij de DA ivm kaalbijten.
Aangezien we er niet zeker van zijn dat het alleen vlooien allergie is en het ook wel eens stress kan zijn, hebben wij een verdamper meegekregen (gekocht)die een geur afgeeft die rust moet brengen. De DA had er zéér goede resultaten van gezien. Het heet Feliway en de geur is nagemaakt van de geur die een kat afscheidt als hij bv kopjes geeft.
Voor de hond is er ook eentje en die heet Dog Appeasing Phermone.
De geur is nagemaakt van een zogende moederteef.
Ik ben benieuwd, het is iets geheel nieuws.
Aangezien we er niet zeker van zijn dat het alleen vlooien allergie is en het ook wel eens stress kan zijn, hebben wij een verdamper meegekregen (gekocht)die een geur afgeeft die rust moet brengen. De DA had er zéér goede resultaten van gezien. Het heet Feliway en de geur is nagemaakt van de geur die een kat afscheidt als hij bv kopjes geeft.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Kalmerend middel voor kat en hond
En waar plaats je die verdamper dan ?Femia schreef:Vanmiddag waren wij met de kat bij de DA ivm kaalbijten.
Kan het geen kwaad voor mensen ?
Heb je het al, hoe ruikt het ??
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
De mens ruikt niks. Je steekt dat ding gewoon in het stopkontakt net als die verdampers tegen tabakslucht enzo die je bij de drogist koopt.
Het is geheel ongevaarlijk voor de mens.
Er zijn ook spray's maar dat lijkt mij minder makkelijk. Ik zal even kijken of ik het ergens op internet zie, dan zet ik het er nog even onder.
Nou in één keer bingo, het hele verhaal:
http://www.dapveo.nl/nieuwsbrief/stress.html
Het is geheel ongevaarlijk voor de mens.
Er zijn ook spray's maar dat lijkt mij minder makkelijk. Ik zal even kijken of ik het ergens op internet zie, dan zet ik het er nog even onder.
Nou in één keer bingo, het hele verhaal:
http://www.dapveo.nl/nieuwsbrief/stress.html

- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Mijn schoonzus heeft dat vorig jaar tijdens haar verhuizing ook gebruikt voor de honden.. Het is er alweer een hele tijd dus, maar het heeft wel rust gebracht in haar roedeltje..
Het schijnt bij stress door vuurwerk ook te helpen, alleen schijn je het dan al een paar weken voor oud en nieuw in het stopcontact te moeten steken..
Wij kenden het dus al, alleen maar goede verhalen gehoord tot nu toe
Het schijnt bij stress door vuurwerk ook te helpen, alleen schijn je het dan al een paar weken voor oud en nieuw in het stopcontact te moeten steken..
Wij kenden het dus al, alleen maar goede verhalen gehoord tot nu toe

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sandracula
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je, wij kunnen dit eigenlijk ook niet langer meer aanzien.
We proberen al het mogelijke. Hij heeft het eens zo erg gehad dat ie zijn wangen binnen 10 minuten er afgetrokken had. De DA schrok er van.
Dat was gelukkig binnen redelijke tijd genezen.
Vlooienallergie is vreselijk. Al is je huis nog zo vlovrij, 1 vlo die meekomt van buiten en Dirk is de pineut.
We proberen al het mogelijke. Hij heeft het eens zo erg gehad dat ie zijn wangen binnen 10 minuten er afgetrokken had. De DA schrok er van.
Dat was gelukkig binnen redelijke tijd genezen.
Vlooienallergie is vreselijk. Al is je huis nog zo vlovrij, 1 vlo die meekomt van buiten en Dirk is de pineut.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ben benieuwd of het helpt Femia! Succes met Dirk!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
estelle
Misschien stom hoor maar is het geen voedselallergie?? dat je overgestapt bent op ander voer??
Wij hebben dat net met Ghaya aan de hand gehad.
Voor de zomer waren wij overgestapt op een ander voer, na de zomer werd ze steeds kaler, de plukken vlogen van d'r lijf. Op een gegeven moment was d'r hele buik gewoon echt 'kaal' geen haartje meer te vinden, ook op d'r oksels was geen haar te bekennen.
Ook wij zijn daarmee verschillende keren bij de DA geweest, ze had er ook enorme jeuk van.
Nu zijn we alweer zo'n 2 maandjes terug op ons oude voer (Cavom) en d'r buik heeft weer haar alsmede d'r oksels, ook de jeuk is weg.
Ik weet het niet hoor.....maar wie weet.....???
Wij hebben dat net met Ghaya aan de hand gehad.
Voor de zomer waren wij overgestapt op een ander voer, na de zomer werd ze steeds kaler, de plukken vlogen van d'r lijf. Op een gegeven moment was d'r hele buik gewoon echt 'kaal' geen haartje meer te vinden, ook op d'r oksels was geen haar te bekennen.
Ook wij zijn daarmee verschillende keren bij de DA geweest, ze had er ook enorme jeuk van.
Nu zijn we alweer zo'n 2 maandjes terug op ons oude voer (Cavom) en d'r buik heeft weer haar alsmede d'r oksels, ook de jeuk is weg.
Ik weet het niet hoor.....maar wie weet.....???
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar hebben wij het over gehad met de DA. Dirk is al bekend met vlooienallergie en buiten dat is het een heel moeilijk iets om bij katten zoiets uit te zoeken. Een allergietest zoals bij honden gaat niet bij katten.
Als dit kuurtje niet helpt zullen we misschien daar in verder gaan, hoewel dit vreselijk moeilijk is.
Als dit kuurtje niet helpt zullen we misschien daar in verder gaan, hoewel dit vreselijk moeilijk is.

-
estelle
Wij hebben destijds ook geen test laten doen hoor.Femia schreef:Daar hebben wij het over gehad met de DA. Dirk is al bekend met vlooienallergie en buiten dat is het een heel moeilijk iets om bij katten zoiets uit te zoeken. Een allergietest zoals bij honden gaat niet bij katten.
De DA vermoedde namelijk een allergie bij Ghaya, het was alleen erachter zien te komen waarvoor, het eerste waar we naar zijn gaan kijken was het voer en ons wasmiddel (gebruikten sinds kort ander wasmiddel als voorheen)...het bleek dus het voer te zijn.
moeilijk hoor dit!
Weet je, het is erg lullig als je beestjes wat mankeren maaar ik vond het zelf echt verschrikkelijk dat ik gewoon niet wist wat er aan de hand was; is het stress? is ze allergies? heeft ze een of andere ziekte?
Ik werd er gek van zeker omdat de kale plekken steeds meer en erger werden......