Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anaalklieren uitknijpen. Hoe?
Moderator: moderatorteam
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Anaalklieren uitknijpen. Hoe?
Ik weet dat Raya's aanaalklieren vol zitten, mss zelfs een beetje ontstoken zijn terug (ja, door de geur).
Ik heb zelf al geprobeerd ze uit te knijpen, maar het lukt me gewoon niet. Uiteindelijk ga ik dan toch maar weer langs de DA die er zijn vinger insteekt, knijpt en het boeltje ligt eruit.
En toch lukt het me zelf niet. Is er iemand die me kan proberen uit te leggen hoe die anaalklieren moeten geleegd worden? Waar net duwen? Hard duwen? Of net niet? Waar vingers zetten?
Ik heb zelf al geprobeerd ze uit te knijpen, maar het lukt me gewoon niet. Uiteindelijk ga ik dan toch maar weer langs de DA die er zijn vinger insteekt, knijpt en het boeltje ligt eruit.
En toch lukt het me zelf niet. Is er iemand die me kan proberen uit te leggen hoe die anaalklieren moeten geleegd worden? Waar net duwen? Hard duwen? Of net niet? Waar vingers zetten?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Tine
Kijk hier even. Misschien staat het daar duidelijk uitgelegd voor je.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=52115
Kijk hier even. Misschien staat het daar duidelijk uitgelegd voor je.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=52115

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Niekie
- Zeer actief
- antoinette
- Zeer actief
- Contacteer:
- ~Tine~
- Zeer actief
- Hansel
- Actief
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat je hond, je dankbaar is.
Raya heeft even moet afzien, maar uiteindelijk (na wringen, duwen en knijpen)
Je had het misschien ook aan de DA, of zoals geopperd is aan een trimsalon, kunnen vragen of ze je hierbij wilde begeleiden.
Hopelijk wordt ik er nog ooit handig in
Dat hoop ik ook, maar dan meer voor je hond !!!!
:sst: :sst: :sst:
gr,
H@nsel
Raya heeft even moet afzien, maar uiteindelijk (na wringen, duwen en knijpen)
Je had het misschien ook aan de DA, of zoals geopperd is aan een trimsalon, kunnen vragen of ze je hierbij wilde begeleiden.
Hopelijk wordt ik er nog ooit handig in
Dat hoop ik ook, maar dan meer voor je hond !!!!
:sst: :sst: :sst:
gr,
H@nsel
- ~Tine~
- Zeer actief
Ik heb het al aan de Da gevraagt, ik heb het aan mensen gevraagt die het ook met hun honden deden en ja, deze hebben mij dit ook voorgedaan.
Alleen lukte het me zelf niet tot nu toe omdat ik gewoon zelf de juiste plaats en "vingergreep" niet vond. Na wat oefening zal het waarschijnlijk perfect lopen. Volgens mij was ze me zeker dankbaar hoor. Ze kwam direct bij me staan om lekker te knuffelen.
En ja, ik hoop voor haar ook dat ik er ooit handig in wordt. Je moet het ooit leren.
Doei
Alleen lukte het me zelf niet tot nu toe omdat ik gewoon zelf de juiste plaats en "vingergreep" niet vond. Na wat oefening zal het waarschijnlijk perfect lopen. Volgens mij was ze me zeker dankbaar hoor. Ze kwam direct bij me staan om lekker te knuffelen.
En ja, ik hoop voor haar ook dat ik er ooit handig in wordt. Je moet het ooit leren.
Doei
- Mama Sanneke
- Zeer actief
-
annepanne
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Tine,
Hou je er rekening mee dat je enorme schade aan kunt richten aan het einde van het darmkanaal als je per ongeluk op de verkeerde plek drukt? Je kunt dan zelfs dwars door het darmvlies heen steken.
Ik weet dat er mensen zijn die zelf de anaalklieren van hun hond uitknijpen, maar ik zou me echt dus nooit aan durven wagen.
Hou je er rekening mee dat je enorme schade aan kunt richten aan het einde van het darmkanaal als je per ongeluk op de verkeerde plek drukt? Je kunt dan zelfs dwars door het darmvlies heen steken.
Ik weet dat er mensen zijn die zelf de anaalklieren van hun hond uitknijpen, maar ik zou me echt dus nooit aan durven wagen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- ~Tine~
- Zeer actief
Door gewoon te drukken kan je toch nergens door steken? Iets serieus verkeerd doen? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Zo teer is een hondenlichaam toch niet?Scooby schreef:Hoi Tine,
Aangezien ik voor dierenartsassistent studeer zal ik het zowieso toch moeten leren
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Het ligt eraan of je het op de inwendige of uitwendige manier doetScooby schreef:Hoi Tine,
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- NUN
- Vaste gebruiker
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
nee hoor, je kunt het ook uitwendig doen, is wat hondvriendelijker 
groetjes Annemie
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Tine,~Tine~ schreef:Door gewoon te drukken kan je toch nergens door steken? Iets serieus verkeerd doen? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Zo teer is een hondenlichaam toch niet?
Je zit in de anus van de hond en dus in het darmkanaal. De darmwand kun je dus wel degelijk door drukken als je op een verkeerde plaats drukt...
Groetjes, Karen
- ~Tine~
- Zeer actief
"In" de anus? Erbuiten toch gewoon? Ben niet in de anus geweest. Heb gewoon gedrukt aan de buitenkant.Scooby schreef:Hoi Tine,~Tine~ schreef:Door gewoon te drukken kan je toch nergens door steken? Iets serieus verkeerd doen? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Zo teer is een hondenlichaam toch niet?
Je zit in de anus van de hond en dus in het darmkanaal. De darmwand kun je dus wel degelijk door drukken als je op een verkeerde plaats drukt...
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
Het is bij ons wel eens uitgelegd door de da. Maar ik begin er zelf niet aan.
Hou er wel rekening mee dat als je er eenmaal aan begin je waarschijnlijk steeds vaker de anaalklieren uit moet knijpen!
Dus echt alleen doen of laten doen als het echt erg is, niet als je hond af en toe sleetje aan het rijden is.
Groetjes, Sandra en Sjum (haha bij mij zat het helemaal tegen de muur aangespoten bij de DA)
Hou er wel rekening mee dat als je er eenmaal aan begin je waarschijnlijk steeds vaker de anaalklieren uit moet knijpen!
Dus echt alleen doen of laten doen als het echt erg is, niet als je hond af en toe sleetje aan het rijden is.
Groetjes, Sandra en Sjum (haha bij mij zat het helemaal tegen de muur aangespoten bij de DA)